Wywiady
Start Wywiady Ilona Mroczek, Błękitna Energia: Zmiana sprzedawcy gazu to realne oszczędności
Artykuł

Ilona Mroczek, Błękitna Energia: Zmiana sprzedawcy gazu to realne oszczędności

O rozwijającym się polskim rynku gazu, procesie zmiany sprzedawcy, oszczędnościach, które wynikają z wyboru alternatywnej oferty oraz o nowej marce Energetycznego Centrum – Błękitnej Energii rozmawiamy z Iloną Mroczek, Project Manager, Energetyczne Centrum S.A.

Ilona Mroczek, Project Manager, Energetyczne Centrum S.A.

W latach 2011-2013 sprzedawcę gazu zmieniło zaledwie 429 konsumentów, a w roku ubiegłym już 6 578. To duży progres, jednak nadal niewiele osób wie, że prawo do takiej zmiany posiada. Jak wygląda i ile trwa procedura zmiany sprzedawcy gazu?

Ilona Mroczek, Project Manager, Energetyczne Centrum S.A.: Wzrost dynamiki zmiany sprzedawcy gazu to miarodajny czynnik pokazujący rozwój konkurencji na rynku błękitnego paliwa. Monopol się skończył wraz z przyznaniem przez Urząd Regulacji Energetyki taryfy na sprzedaż gazu alternatywnym sprzedawcom. Mimo, że liczba podmiotów, które zmieniły sprzedawcę gazu nie jest wysoka to z roku na rok przybywa zarówno gospodarstw domowych jak i instytucji decydujących się na wybór alternatywnej oferty zakupu gazu.

Świadomość konsumentów w zakresie zmiany sprzedawcy gazu jest niestety wciąż bardzo niska. Tymczasem zmiana podmiotu sprzedającego błękitną energię  jest porównywalnie prosta do zmiany operatora sieci komórkowej czy Internetu. Wszelkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy przejmuje na siebie nowy podmiot a umowę można podpisać nie wychodząc z domu. Ważne by dokładnie zapoznać się ze wszystkimi dokumentami, które podpisujemy. Dlatego spotykamy się z naszymi Klientami w ich domach, żeby mieli czas na zadanie pytań i rozwiązanie wszelkich wątpliwości.

Jeżeli umowę podpisujemy na etapie sprzedaży telesales, to tak jak przy podpisywaniu umowy w domu, mamy 14 dni na odstąpienie od niech bez żadnych konsekwencji. Czyli mamy dodatkowe dwa tygodnie na spokojną analizę dokumentów i skonfrontowanie oferty z dotychczasowymi wydatkami. Sam proces przełączenia do nowego sprzedawcy trwa około 3 miesięcy. Cała procedura jest bezpłatna i nie niesie za sobą konieczności wymiany instalacji.

Czy istnieje jakieś ryzyko związane ze zmianą sprzedawcy gazu? Wiele osób obawia się np. przerw w dostawie gazu.

IM: Nie ma żadnego ryzyka związanego ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego. O żadnych przerwach w dostawie nie ma absolutnie mowy. Cały proces jest bezpieczny i przebiega właściwie niezauważenie przez Klienta. Jedyne co się zmienia, to podmiot wystawiający rachunki.

Dlaczego warto zmienić sprzedawcę błękitnego paliwa? Ile na takiej zmianie może zaoszczędzić gospodarstwo domowe, a ile firma?

IM: Odpowiedź jest prosta – zmiana sprzedawcy na tańszego generuje realne oszczędności. Ile Klient zaoszczędzi to zależy przede wszystkim od tego ile gazu zużywa. Im większe zużycie,  tym oszczędności będą większe. Przykładowo, maksymalna oszczędność  dla gospodarstwa domowego zużywającego 24 000 kWh paliwa gazowego rocznie (grupa taryfowa W3) względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok. 400 zł brutto na przełomie 3letniej umowy. Jeśli chodzi o przykładową oszczędność  małej firmy np. zakład fryzjerski przy zużyciu gazu do celów opałowych 44 000 kWh rocznie (grupa taryfowa W3) względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok. 450 zł brutto  w czasie 2 letniej umowy. Dla porównania piekarnia – zużycie gazu do celów opałowych 88 000 kWh paliwa gazowego rocznie (grupa taryfowa W4)  - względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok. 900 zł brutto  w ciągu 2 lat.

Błękitna Energia to nowa marka Energetycznego Centrum. Czym wasza oferta wyróżnia się na tle konkurencji?

IM: Po pierwsze jesteśmy pierwszym alternatywnym sprzedawcą, który przygotował tak kompleksową ofertę dla gospodarstw domowych. Mamy doświadczenie w sprzedaży i obsłudze Klienta, bo od 2011 roku działaliśmy na rynku energii elektrycznej. Po drugie sprzedajemy gaz tańszy o kilka procent w stosunku do obecnego dostawcy. I w końcu po trzecie, to co nas wyróżnia to proces sprzedaży -  sprzedajemy swoje usługi w systemie D2D, czyli odwiedzamy Klientów w domu. W ten sposób nasi specjaliści mają możliwość dokładnego wytłumaczenia potencjalnemu Klientowi, na czym polega zmiana sprzedawcy gazu i ile Klient może na niej zaoszczędzić.  

Rozmawiała: Agnieszka Kierzkowska

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

23 Kwiecień 2015
Energetyczne Centrum kontakt
Energetyczne Centrum to niezależny sprzedawca gazu i energii elektrycznej działający w naszym kraju od 2011. Chcesz się skontaktować z Biurem Obsługi ...
Czytaj dalej
02 Listopad 2016
Jak płacić za gaz płynny?
O płatnościach za energię czy gaz sieciowy nie trzeba dużo pisać, otrzymujemy przecież miesięczne rachunki. W przypadku LPG opłaty ponoszone są nieco ...
Czytaj dalej
26 Październik 2016
Która metoda ogrzewania domu jest najtańsza?
W naszych warunkach klimatycznych, każde gospodarstwo domowe musi rozważyć, w jaki sposób będzie pozyskiwać ciepło. Prawie każdy z nas myśli nad tym, ...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7