Wywiady
Start Wywiady Jakub Jacewicz, Multimedia Polska: Gwarantujemy niezmienność ceny i jedną fakturę
Artykuł

Jakub Jacewicz, Multimedia Polska: Gwarantujemy niezmienność ceny i jedną fakturę

Multimedia Polska to jeden z niewielu alternatywnych sprzedawców prądu, który oferuje klientom jeden rachunek za sprzedaż i dystrybucje energii. O sprzedaży w modelu kompleksowym rozmawiamy z Jakubem Jacewiczem, dyrektorem Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia.

Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia

Multimedia Polska to przede wszystkim usługi telekomunikacyjne. Skąd pomysł, aby do oferty włączyć prąd?

Jakub Jacewicz, dyrektor Departamentu Usług Energetycznych Multimedia Polska Energia: Energię elektryczną sprzedajemy w całej Polsce od sierpnia 2014 roku. Włączenie jej do naszej oferty to kolejny krok w naszym rozwoju biznesowym. Fakt, że jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym stanowi w tym przypadku naszą istotną przewagę konkurencyjną. W przeciwieństwie do innych dostawców prądu możemy bowiem zaproponować klientom kompleksowe usługi dla domu – mogą nabyć u nas nie tylko energię elektryczną, ale również ubezpieczyć swoje mieszkanie, kupić usługę telefonii komórkowej czy Internet mobilny w technologii LTE. Dzięki pakietom oszczędzają czas, który musieliby poświęcić na odwiedzanie kilku usługodawców oraz środki finansowe.

Po drugie, Polacy dobrze nas znają i mogą czuć się pewnie i bezpiecznie kupując od nas prąd. Od ponad 20 lat dostarczamy im telewizję cyfrową, szerokopasmowy internet stacjonarny i mobilny, a także telefonię stacjonarną i komórkową. Zaufało nam już blisko milion klientów. Po trzecie, posiadamy wypracowane dobre praktyki sprzedaży, które potwierdził pomyślnie zakończony audyt obszaru energetycznego. Multimedia Polska Energia sp. z o.o. jest Certyfikowanym Sprzedawcą Energii Towarzystwa Obrotu Energią oraz spełnia wymagania Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej TOE. 

Co więcej, naszym klientom gwarantujemy minimum formalności – załatwiamy wszystko za nich, wystarczy, że podpiszą z nami umowę. Gwarantujemy też niezmienność ceny przez cały okres oznaczony w umowie, czyli nawet 4 lata oraz jedną fakturę za sprzedaż i dystrybucję prądu. 

I co najważniejsze – szanujemy czas naszych klientów, dlatego nasz system obsługi pozwala na załatwienie wszelkich spraw w jednym miejscu. Szybko i profesjonalnie. 

Multimedia uruchomiła właśnie sprzedaż energii elektrycznej w modelu kompleksowym, tzw. GUD-K. Co to oznacza dla Klientów?

JJ: Prawo energetyczne od połowy 2007 r. pozwala klientom indywidualnym na zmianę sprzedawcy prądu. Oznacza to możliwość zakupu energii od dowolnie wybranej firmy koncesjonowanej przez Urząd Regulacji Energetyki, pozostaje się jednak z dotychczasowym dystrybutorem prądu, więc w efekcie należy opłacać dwie faktury: za sprzedaż oraz za dystrybucję. Takie 2 faktury za prąd otrzymuje dziś większość klientów, którzy zdecydowali się na zmianę sprzedawcy prądu. Wprowadzona przez Multimedia Polska Energia umowa kompleksowa dla energii elektrycznej upraszcza ten proces. Klient otrzymuje jedną fakturę za sprzedaż i dystrybucję energii.

Sprzedaż prądu w modelu kompleksowym to istotny krok w rozwoju wolnego rynku energii elektrycznej w Polsce. Jest dla Polaków znaczącym ułatwieniem w podjęciu decyzji o zmianie sprzedawcy prądu. Redukuje formalności i pozwala oszczędzić już na etapie regulowania rachunków – zamiast dwóch opłat manipulacyjnych np. na poczcie czy w punktach przyjmowania opłat klienci zapłacą jedną

Dzięki kompleksowej obsłudze w zakresie sprzedaży oraz dystrybucji energii elektrycznej to Multimedia Polska Energia załatwia za klienta wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy i rozliczeniami – rozwiązuje umowę z dotychczasowym dostawcą oraz rozlicza się z dystrybutorem prądu w imieniu klienta. Ponadto gwarantuje stałą cenę prądu przez cały okres trwania umowy.

Sprzedaż prądu w takim modelu oferuje niewielu alternatywnych sprzedawców. Jak Wam udało się to uzyskać?

JJ: Szybkie wprowadzenie modelu kompleksowego to efekt naszej determinacji do zapewnienia klientom Multimedia Polska nie tylko najkorzystniejszej cenowo, ale również najwygodniejszej oferty. Zależało nam, by model oparty na GUD-K wprowadzić równocześnie w całej Polsce, więc negocjowaliśmy umowy z pięcioma największymi OSD jednocześnie. Nie był to łatwy proces, wyraźnie odczuliśmy brak wdrożonego rynkowego standardu GUD-K. Myślę, że dla wielu alternatywnych sprzedawców największą barierą we wprowadzaniu tego modelu mogą być gwarancje finansowe wymagane przez OSD. Pozyskanie każdego odbiorcy końcowego wiąże się bowiem z przedstawianiem OSD odpowiednich zabezpieczeń finansowych – im większa liczba pozyskań, tym większe koszty tych zabezpieczeń. Uznaliśmy, że warto ponieść takie koszty, bo liczymy, że przełożą się one na większe zadowolenie naszych klientów.

Rozmawiała: Agnieszka Kierzkowska

***

Informacje o Multimedia Polska Energia Sp. z o.o.

Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. to spółka z Grupy Multimedia Polska specjalizująca się w sprzedaży energii elektrycznej dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw z segmentu MSP. Szczegółowe informacje na temat jej oferty dostępne są na www.multimedia-energia.pl.

Multimedia Polska

Multimedia Polska to czołowy ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych – telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród kompleksowych usług dla domu spółka oferuje również: ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring oraz energię 

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

29 Październik 2015
Oferta października: Multimedia „Energia z zestawem żarówek”
Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. wchodząca w skład Grupy Multimedia Polska przygotowała dla nowych klientów indywidualnych ofertę „Energia z zesta...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7