Poradniki
Start Poradniki Reklamacja RWE/innogy
Artykuł

Reklamacja RWE/innogy

Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikatę za przerwy w dostawie prądu czy za nieprawidłowe parametry jakościowe.

Reklamacje faktury za energię

Zanim złożysz w innogy reklamacje rachunku za prąd przeanalizuj czy istnieją jakieś czynniki, które mogły wpłynąć na wysokość opłat.

Po pierwsze sprawdź czy w danym miesiącu rozliczeniowym nie miał miejsce rzeczywisty odczyt licznika – rachunek jest wystawiony na podstawie szacunkowych danych. Po drugie czy ostatnio nie zaczęto korzystać z dodatkowego sprzętu elektrycznego. Po trzecie czy w okresie, którego dotyczyło rozliczenie nie miało miejsce użytkowanie energochłonnego urządzenia np. klimatyzatora, grzejnika elektrycznego. Po czwarte czy była zlecona zmiana grupy taryfowej czy zmianie uległa taryfa energetyczna.

Jeśli po dokonaniu takiej analizy nadal będziesz mieć wątpliwości co do rozliczenia to złóż pismo reklamacyjne.

Jak reklamować rachunek za energię innogy?

Wystarczy skontaktować się w tym celu z innogy:

Zanim skontaktujesz się z innogy zanotuj sobie aktualne wskazanie licznika prądu oraz numer konta umowy.

Korekta faktury może być wykonana w przypadku:

  • pomyłki w odczycie licznika prądu,
  • znacznej zmiany w średnim zużyciu energii w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego,
  • stwierdzenia błędnego rozliczenia spowodowanego wadliwym działaniem licznika prądu.

Porównaj oferty sprzedawców energii i gazu. Płać mniej!

Co powinno się znaleźć na reklamacji faktury za prąd?

innogy nie udostępnia wzorów reklamacji rachunków za energię elektryczną. W takim piśmie powinno się zawrzeć takie informacje jak: imię i nazwisko, adres obiektu którego sprawa dotyczy, numer faktury, okres rozliczeniowy za który została wystawiona faktura, powód reklamacji.

Pobierz wzór reklamacji rachunku za prąd innogy

Reklamacje dot. pracy układu pomiarowo – rozliczeniowego w innogy

Z reklamacją możesz także zgłosić się do dystrybutora energii elektrycznej.

Jeśli Twoim zdaniem energia elektryczna dostarczona do danego obiektu miała nieprawidłowe parametry jakościowe to możesz wystąpić z wnioskiem o sprawdzenie tych parametrów. W takim wniosku należy zawrzeć takie dane jak: imię i nazwisko, numer klienta oraz adres obiektu którego sprawa dotyczy. Pamiętaj jednak, że w przypadku niestwierdzenia nieprawidłowości koszty sprawdzenia ponosisz ty. W przypadku uznania reklamacji dystrybutor ma prawo przyznać bądź nie przyznać bonifikatę.

Możesz także domagać się bonifikaty za trwającą ponad 24 godziny przerwę w dostawie energii elektrycznej. We wniosku należy podać takie dane jak: imię i nazwisko, adres obiektu, którego dotyczy sprawa oraz informacje w jakim okresie trwała przerwa w dostawie prądu.

Agnieszka Kierzkowska 

 

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

27 Wrzesień 2016
Reklamacja Energa wzór

Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie ener...
Czytaj dalej
20 Maj 2014
Jak reklamować zbyt wysoki rachunek za prąd?
Firma energetyczna wystawiła ci wyjątkowo wysoką fakturę za prąd, a Ty masz pewność, że jest nieuzasadniona. Pisemnie złóż reklamacje, która kwestionu...
Czytaj dalej
18 Maj 2015
Odłączenie prądu
Masz problemy finansowe albo zwyczajnie zapomniałeś/aś uregulować rachunek za energię elektryczną? Pamiętaj, firma energetyczna nie od razu pozbawi Ci...
Czytaj dalej
09 Luty 2014
Jak czytać swój rachunek ?
Faktura za energię elektryczną to jeden z najbardziej skomplikowanych dokumentów, z jakimi spotykasz się w obsłudze płatności. Zamiast prostej informa...
Czytaj dalej
06 Marzec 2015
RWE kontakt
Dobry sprzedawca to sprzedawca, który…? Jest wiele odpowiedzi na to pytanie, ale dobrze jest jeśli sprzedawca nie unika kontaktu ze strony Klienta
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7