Dual fuel w praktyce
Oferta dual fuel oznacza, że od jednego sprzedawcy możemy kupić energię elektryczną oraz paliwo gazowe. Zaletą tej oferty są przeważnie niższe ceny za 1 kWh. Oprócz tego odbiorca, który podpiszę umowę typu dual fuel będzie otrzymywać zamiast dwóch faktur jedną zbiorczą za prąd i gaz. To rozwiązanie jest wygodne – za wszystko zapłacimy jednym przelewem.
Korzyści z pakietu
Dlaczego wartozakupićprądu i gazu w pakiecie?Sprzedawcy deklarują, że wybierając ofertę dual fuel można zaoszczędzić na rachunkach.
Kluczową zaletą wyboru dual-fuel są oczywiście niższe koszty, które wynikają z tego, że w wielu firmach przedstawiciele handlowi posiadają w swojej ofercie oba produkty, a więc ponoszą niższe koszty dotarcia i obsługi klienta. W przypadku odbiorców z sektora MŚP oszczędności wynikające z wyboru podwójnej oferty mogą sięgać nawet 10 proc - mówiAdam Banaszak, szef sprzedaży energii elektrycznej i gazu ziemnego w GASPOL SA.
Nierzadko w ofercie dual fuel sprzedawcy proponują dodatkowe usługi np. pomoc fachowców typu elektryk, serwisant urządzeń gazowych. Jak już wspomnieliśmy jest to także wygodny zakup – otrzymujemy jeden rachunek.
Co jeszcze można zyskać wybierając taką ofertę łączoną?
Równie ważne jak oszczędności jest dla wielu przedsiębiorców uproszczenie komunikacji i rozliczeń. Zamiast telefonów na infolinię lub do opiekunów z kilku firm, mogą kontaktować się z jedną osobą, która prowadzi dla nich wszystkie zagadnienia związane zarówno z dostawą gazu jak i energii elektrycznej. Nasi klienci bardzo sobie chwalą takie rozwiązanie - dodaje Banaszak.
Polacy za dual fuel
Póki co nie ma oficjalnych statystyk ilu Polaków zdecydowało się wybrać pakiet energia elektryczna + gaz. URE podaje tylko dane o liczbie zmian sprzedawcy energii elektrycznej i oddzielnie o liczbie zmian sprzedawcy paliwa gazowego. Z różnych badań wynika jednak, że większość z nas jest zainteresowanych ofertą dual fuel. Eksperci niejednokrotnie podkreślają, że produkty łączone na rynku energii i gazu są bardzo perspektywiczne, a ich potencjał zauważa coraz więcej konsumentów.