Poradniki
Start Poradniki Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków
Artykuł

Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków

Rachunki za elektryczność pochłaniające sporą część naszego domowego budżetu można w bardzo prosty sposób zmniejszyć – zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Jak to zrobić szybko, a przede wszystkim bezpiecznie?

jak zmienić dostawcę prądu

Fot. Flickr.com

Jak zmienić dostawcę prądu?

Krok 1

Wybór najkorzystniejszej oferty

Spółki obrotu energią elektryczną kuszą nie tylko atrakcyjnymi stawkami za kWh, ale i także dodatkowymi usługami w pakiecie z energią. Dlatego też warto się zastanowić czy dana propozycja sprzedawcy energii jest dla nas korzystna? Pomocna w wyborze najtańszej oferty na rynku energii może być przygotowana przez nas porównywarka cen energii.

Krok 2

Sprawdź sprzedawcę energii

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm zajmujących się sprzedażą prądu. Sprawdź sprzedawcę, z którym chcesz zawrzeć umowę. Porównywarka cen energii EnergiaDirect.pl prezentuje oferty tylko sprawdzonych sprzedawców.

Krok 3

Sprawdź wysokość opłat

Na wysokość rachunków za energię wpływa nie tylko nasze zużycie energii i stawka za kWh. Bardzo często sprzedawca energii nalicza nam także opłatę handlową czy abonamentową. Zdarza się także, że w skład rachunku wchodzą równieżopłaty za usługi dodatkowe. Warto, zatem dokładnie prześledzić nie tylko umowę na sprzedaż energii, ale i także cennik.Istotne jest też czy ceny prądu są takie same przez cały okres trwania umowy, czy też początkowo niska stawka za kWh rośnie znacząco w kolejnych miesiącach czy latach.

Krok 4

Sprawdź warunki umowy

To czy dana oferta na energię elektryczną jest opłacalna zależy także od warunków umowy. W umowie sprawdź też, jakie są opcje płatności, jaki jest okres trwania umowy oraz warunki jej wypowiedzenia. W umowach może się znaleźć także zapis, że umowa jest automatycznie przedłużana. Koniecznie przeczytaj całą zawartość umowy także tą zapisaną drobnym druczkiem. Jeśli jakikolwiek zapis budzi Twoje wątpliwości nie podpisuj umowy.

Krok 5

Upewnij się, że masz komplet dokumentów

Kurier czy przedstawiciel handlowy powinien zostawić kopie zawartej umowy na sprzedaż energii wraz z cennikiem oraz regulaminem. Wówczas w każdej chwili mamy możliwość zajrzeniado dokumentów. Warto też wiedzieć, że jeśli umowa została zawarta poza siedzibą firmy energetycznej można z niejzrezygnować w ciągu czternastu dni bez ponoszenia żadnych konsekwencji.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Przeczytaj takżeporadnik: Jak zmienić sprzedawcę prądu?

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Sprzedawca energii dla firmy - kiedy warto go zmienić?
03 Sierpień 2015
Po uwolnieniu rynku energetycznego w Polsce każdemu - zarówno firmie, jak i osobie prywatnej - wolno zmienić sprzedawcę energii. Jest to jeden z obsza...
Energia z wartością dodaną
15 Październik 2018
Walka o klienta na rynku energetycznym od momentu jego uwolnienia stała się faktem. Dostawcy prądu, jak wszystkie firmy działające na rynku usług musz...
Sprzedawca pomoże Ci przy dokonywaniu formalności, ale jak?
19 Styczeń 2015
Proces zmiany sprzedawcy opisany jest krok po kroku w zakładce zmiana sprzedawcy dostępnej na naszej stronie. Dziś opiszemy jak przedstawiciel sprzeda...
9 wskazówek dla wybrania najlepszej oferty
24 Sierpień 2016
Liberalizacja rynku energii elektrycznej zaoferowała odbiorcom nowe możliwości oszczędzania Narodził się jednak problem, wiemy, że wybór nie dotyczy l...
Oszczędzanie energii bez wyrzeczeń? To możliwe, mamy 15 sposobów!
06 Maj 2015
Niższe opłaty za energię elektryczną może mieć każdy z nas. Wystarczy pamiętać o kilku wskazówkach, a Twoje rachunki za prąd mogą być sporo niższe. Pr...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7