Jak wygląd proces zmiany sprzedawcy?
Zmiana sprzedawcy gazu może przebiegać w dwojaki sposób: odbiorca może przez proces zmiany przejść samodzielnie bądź upoważnić nowego sprzedawcę do reprezentowania go w procesie zmiany. Oczywiście ten pierwszy sposób jest dla klienta bardziej kłopotliwy i czasochłonny. Wówczas bowiem sam przechodzi przez wszystkie kroki zmiany sprzedawcy, czyli: wypowiedzenie umowy dotychczasowemu sprzedawcy, powiadomienie dystrybutora o zmianie, odczyt gazomierza i rozliczenie z poprzednim sprzedawcą. Ze statystyk wynika, że blisko 100% odbiorców, którzy decydują się na zmianę sprzedawcy gazu zdają się na nowego sprzedawcę, a ten na podstawie upoważnienia załatwia za nich wszystkie niezbędne formalności. Dodajmy, że jest to bezpłatna usługa.
4 kroki do zmiany sprzedawcy gazu
Podpisanie umowy
Klient podpisuje umowę z nowym sprzedawcą gazu. Ważne: przy zawieraniu umowy niezbędne jest przedstawienie rachunku za gaz od dotychczasowego sprzedawcy. Ponadto klient podpisuje pełnomocnictwo, które upoważnia nowego sprzedawcę do reprezentowania klienta w całym procesie zmiany.
Weryfikacja umowy
Następnie informacja o zmianie sprzedawcy gazu trafia do Operatora Systemu Dystrybucyjnego. OSD sprawdza poprawność danych znajdujących się w umowie.
Wypowiedzenie umowy
Nowy sprzedawca na podstawie pełnomocnictwa wypowiada umowę z dotychczasowym sprzedawcą. Tutaj trzeba wspomnieć o okresie wypowiedzenia. W przypadku odbiorców indywidualnych wynosi 30 dni.
Przeniesienie rachunku
Zmiana sprzedawcy gazu nie powoduje żadnych przerw w dostawie gazu czy zmian w gazowej instalacji. Przeniesienie rachunku jest bezpłatne.