Co powinna zawierać reklamacja rachunku za gaz?
Reklamację gazowego rachunku najlepiej złożyć niezwłocznie po jej otrzymaniu. Przedsiębiorstwo na jej rozpatrzenie ma 14 dni od momentu jej wniesienia przez odbiorcę. Pamiętajmy, że złożenie reklamacji nie zwalnia nas z obowiązku uregulowania należności wobec przedsiębiorstwa gazowego w wysokości, która nie jest dyskusyjna.
Reklamacja rachunku za gaz powinna zawierać:
- Dane klienta: imię i nazwisko, nr ewidencyjny/nr klienta, adres korespondencyjny odbiorcy, nr telefonu kontaktowego, adres e-mail oraz adres punktu poboru paliwa gazowego;
- Nr faktury, którą reklamujemy
- Powód reklamacji: np. za niska lub za wysoka prognoza poboru paliwa gazowego, błędne wskazanie gazomierza
- Data bieżącego odczytu
- Stan gazomierza we wskazanym dniu
- Data, miejscowość i podpis klienta.
Reklamacja działania gazomierza
Jeśli przypuszczamy, że za nieprawidłową wysokością rachunku za gaz stoi gazomierz to mamy prawo zażądać jego sprawdzenia. Badanie licznika powinno zostać przeprowadzone w ciągu 14 dni. Odbiorca ma także prawo wybrać niezależne laboratorium i jemu zlecić sprawdzenie, czy gazomierz działa w sposób prawidłowy. Badanie takie wykonuje się w ciągu 30 dni od dnia zdemontowania licznika gazu.
Składając takie żądanie trzeba jednak liczyć się z tym, że przypadku stwierdzenia iż gazomierz działa w sposób prawidłowy to trzeba ponieść koszt badania oraz demontażu i montażu.
Jak złożyć reklamacje rachunku za gaz?
Najlepiej, gdy reklamacja rachunku za gaz jest złożona w formie pisemnej i wysłana do przedsiębiorstwa gazowego lub dostarczona osobiście przez odbiorcę do Biura Obsługi Klienta. Reklamacje można zgłosić oczywiście także w telefonicznie oraz elektronicznie – często odbiorcom gazu są udostępniane specjalne formularze kontaktowe na stronie internetowej danej firmy.
Jak rozwiązuje się pozasądowo spory konsumenckie?
W myśl ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wnioski dla reklamacji, gdzie nie udało się rozwiązać sporu są rozpatrywane przez Koordynatora ds. negocjacji, który działa przy Prezesie URE.
Agnieszka Książek