Gaz
Start Gaz Reklamacja rachunku za gaz – jak napisać i gdzie złożyć?
Artykuł

Reklamacja rachunku za gaz – jak napisać i gdzie złożyć?

Otrzymałeś wyjątkowo wysoką fakturę za paliwo gazowe? Masz pewność, że nie ma ona uzasadnienia w twoim zużyciu gazu? Jak najszybciej złóż reklamację! Podpowiadamy jak powinna wyglądać reklamacja rachunku za gaz.

Co powinna zawierać reklamacja rachunku za gaz?

Reklamację gazowego rachunku najlepiej złożyć niezwłocznie po jej otrzymaniu. Przedsiębiorstwo na jej rozpatrzenie ma 14 dni od momentu jej wniesienia przez odbiorcę. Pamiętajmy, że złożenie reklamacji nie zwalnia nas z obowiązku uregulowania należności wobec przedsiębiorstwa gazowego w wysokości, która nie jest dyskusyjna.

Reklamacja rachunku za gaz powinna zawierać:

  • Dane klienta: imię i nazwisko, nr ewidencyjny/nr klienta, adres korespondencyjny odbiorcy, nr telefonu kontaktowego, adres e-mail oraz adres punktu poboru paliwa gazowego;
  • Nr faktury, którą reklamujemy
  • Powód reklamacji: np. za niska lub za wysoka prognoza poboru paliwa gazowego, błędne wskazanie gazomierza
  • Data bieżącego odczytu
  • Stan gazomierza we wskazanym dniu
  • Data, miejscowość i podpis klienta.

Reklamacja działania gazomierza

Jeśli przypuszczamy, że za nieprawidłową wysokością rachunku za gaz stoi gazomierz to mamy prawo zażądać jego sprawdzenia. Badanie licznika powinno zostać przeprowadzone w ciągu 14 dni. Odbiorca ma także prawo wybrać niezależne laboratorium i jemu zlecić sprawdzenie, czy gazomierz działa w sposób prawidłowy. Badanie takie wykonuje się w ciągu 30 dni od dnia zdemontowania licznika gazu.

Składając takie żądanie trzeba jednak liczyć się z tym, że przypadku stwierdzenia iż gazomierz działa w sposób prawidłowy to trzeba ponieść koszt badania oraz demontażu i montażu.

Jak złożyć reklamacje rachunku za gaz?

Najlepiej, gdy reklamacja rachunku za gaz jest złożona w formie pisemnej i wysłana do przedsiębiorstwa gazowego lub dostarczona osobiście przez odbiorcę do Biura Obsługi Klienta. Reklamacje można zgłosić oczywiście także w telefonicznie oraz elektronicznie – często odbiorcom gazu są udostępniane specjalne formularze kontaktowe na stronie internetowej danej firmy.

Jak rozwiązuje się pozasądowo spory konsumenckie?

W myśl ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wnioski dla reklamacji, gdzie nie udało się rozwiązać sporu są rozpatrywane przez Koordynatora ds. negocjacji, który działa przy Prezesie URE.

Agnieszka Książek

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Zobacz też inne wpisy

Jak czytać rachunek za gaz?
10 Październik 2017
Mnogość różnych pozycji na rachunku za gaz sprawia, że dla wielu odbiorców jest on niezrozumiały. Warto wiedzieć jednak wiedzieć, za co płacimy. Rozsz...
Na co uważać zmieniając sprzedawcę gazu?
20 Listopad 2017
W ostatnich latach rynek błękitnego paliwa rozwija się bardzo prężnie. Widać to także w raportach URE dot. zmian sprzedawcy gazu. Przenosząc rachunki...
5 kroków do mniejszych rachunków za gaz w firmie
21 Grudzień 2017
Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na obniżenie faktur za gaz? Zacznij od zmiany sprzedawcy. Z tej możliwości korzysta coraz więcej odbiorców. ...
Jak obliczyć rachunek za gaz? Rozszyfrujemy opłaty za błękitne paliwo
07 Luty 2018
Wielu konsumentów zastanawia się jak obliczyć rachunek za gaz i co oznaczają poszczególne jego składniki. Warto się z nimi zapoznać, bo tylko wówczas ...
Niezapłacony rachunek za gaz. Sprawdź co robić!
01 Luty 2018
Każdemu może się zdarzyć zapomnieć opłacić rachunek za gaz. Jak tego uniknąć? Jak płacić za gaz? Co zrobić, gdy grozi nam odcięcie gazu?
Dla domu dom
Płać za gaz jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Z nami sprzedawcę energii zmieniło
0 7 3 1