Fot. Flickr.com, jumpman93LP
Uwolnienie rynku energii
Beneficjentami uwolnienia rynku energii stali się mali sprzedawcy prądu. To właśnie oni z impetem rozpoczęli walkę o klientów gigantów energetycznych. Podział na pięć obszarów energetycznych spowodował, że miliony odbiorców energii zostało przydzielonych z automatu do takich sprzedawców jak: Tauron, PGE, RWE, Enea czy Energa. Po uwolnieniu rynku każdy sprzedawca energii miał możliwość zachęcania do swojej oferty, a najwięcej do zaproponowania konsumentom mieli alternatywni sprzedawcy. To właśnie dzięki nim rynek energii się rozkręcił a konsumenci przekonali się, że można mieć tani prąd.
Ile klientów straciły koncerny energetyczne?
Na krok zmiana dostawcy energii zdecydowało się około 290 tysięcy gospodarstw domowych. Część z nich na pewno na taką zmianę mogła się zdecydować wielokrotnie, tzn. wybrało nowego sprzedawcę, a później wróciło do pierwotnego sprzedawcy, czy podpisało umowę z jeszcze inną firmą energetyczną. Trudno zatem obliczyć, ilu klientów straciła największa piątka sprzedawców energii elektrycznej. Liczba ta jednak musi być spora, skoro giganci energetyczni walczą o nowych klientów na terenach pozostałych koncernów. W jaki sposób działają? Głównie przedstawiają swoje oferty podczas rozmów telefonicznych. Nieoficjalnie mówi się, że firmy tworzą specjalne zespoły do działania w terenie – donosi gazetaprawna.pl.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna