Energetyczne Centrum to niezależny operator działający na rynku gazu i prądu w Polsce, prowadzi swoją działalność od 2011 roku. Jest właścicielem m.in. marki Multihome (opieka medyczna), Energia dla domu, Błękitna Energia. Oferta przedsiębiorstwa jest skierowana do gospodarstw domowych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie ten alternatywny sprzedawca obsługuje ponad 200 tys. klientów.
Zamów bezpłatne porównanie Twojego rachunku
Zmiana dostawcy ma dostarczyć korzyści, zobacz na jak długo opłaca się podpisać umowę.
EC to jeden z pierwszych alternatywnych sprzedawców prądu, który pojawił się na naszym rynku. Swoją działalność rozpoczął w 2011 roku kierując swoją ofertę do odbiorców indywidualnych oraz biznesowych. 3 lata później spółka rozszerzyła swoją ofertę o gaz. W tym celu została stworzona nowa marka: Błękitna Energia. Jak podaje EC w lipcu 2016 roku aż ośmiu na dziesięciu odbiorców, którzy zmienili sprzedawcę gazu wybrało ofertę Błękitnej Energii. W ofercie tej marki znajdziemy jednak nie tylko paliwo gazowe, ale i również prąd. Można u tego sprzedawcy zakupić obywdwa produkty - w ramach tzw. oferty dual fuel, czyli jednoczesnego zakupu prądu i gazu u jednej spółki obrotu. Jak pokazuje praktyka dzięki temu można sporo zaoszczędzić. Ile? To zależy przede wszystkim od zużycia. Jak chwali się spółka BE jest w Polsce liderem, jeśli chodzi o sprzedaż paliwa gazowego. Proponuje umowę na okres 4 lat, atrakcyjną stawkę za kilowatogodzinę oraz załatwienie wszelkich formalności związanych ze zmianą.
Kolejną marką jest MultiHome mająca w swojej ofercie produkty i usługi z zakresu:
- zdrowia (prywatna opieka medyczna, wizyty u specjalistów)
- bezpieczeństwa (pomoc fachowców w razie awarii, ubezpieczenie na życie, infolinie pomocowe)
- ekologii (panele fotowoltaiczne).
Multihome zapewnia, że współpracuje w tym zakresie z liderami na polskim rynku. Dlatego też jest w stanie zaoferować pakiet usług, który zapewnia spokój, bezpieczeństwo i zdrowie. Marka ponadto zapewnia, że w sytuacjach codziennego życia oferuje skuteczną pomoc, a jej usługi są dopasowane do potrzeb rodziny. Podkreśla, że jej konsultanci są w pełni dyspozycyjni.
Punkt obsługi Energetycznego Centrum (i jego marek) znajdziemy w Warszawie przy ulicy Domaniewskiej 37. Tam można załatwić sprawy związane z bieżącą obsługą, zmiana danych znajdujących się na umowie, podpisanie umowy, reklamację rachunku za prąd i gaz. Punkt nie obsługuje płatności - nie opłacisz tu zatem rachunku. Punkt EC jest czynny tylko i wyłącznie w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku. Pracownicy puntktu są do dyspozycji klientów w godzinach od 9.00 do 17.00.
Zastanawiasz się nad zmianą sprzedawcy? O czym powienien pamiętać wybierając nowego sprzedawcę?
Bezwględnie należy przed złożeniem podpisu przeczytać całą umowę oraz dołączone do niej załączniki typu regulamin oferty, cennik. Tam znajduje się wiele istotnych dla opłacalności danej oferty względem naszej aktualnej. Generalnie dzięki zmianie sprzedawcy można zaoszczędzić około 10 procent, a w niektórych nawet 20 procent. Wszystko zależy od tego, ile prądu zużywa dany odbiorca - im więcej, tym większe oszczędności można uzyskać na przenosinach rachunku do innego sprzedawcy.
Co powinno być na umowie?
Umowa powinna zawierać przede wszystkim nazwę i adres spółki obrotu, okres trwania podpisywanej umowy, sprawy związane z wygaśnięciem oraz przedłużeniem umowy. Powinny być także informacje o ewentualnych rekompenstatach w przypadku nie wywiązywania się z umowy firmy energetycznej. Odbiorca ma jednak nie tylko prawa, ale i obowiązki dlatego także o tym powinna być informacja. Szczególnie warto przyjrzeć się zapisom dotyczącym ewentualnych kar umownych za na przykład wcześniejsze wypowiedzenie umowy.
Jak wygląda zmiana sprzedawcy?
Jeśli mamy już wybranego nowego sprzedawcę to podpisujemy z nim umowę (zapytaj o możliwość podpisania umowy kompleksowej). Następnie wypowiadamy umowę dotychczasowemu sprzedawcy. Jeśli jest to nasza pierwsza zmiana to wypowiadamy umowę kompleksową (dystrybucja+sprzedaż). Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy na świadczenie usługi dystrybucji energii elektrycznej. Wchodzi ona w życie z dniem wygaśnięcia umowy kompleksowej. Umowa jest wtedy podpisywana na czas nieokreślony - nie wypowiadamy ją w przypadku kolejnej zmiany. Następnie trzeba powiadomić Operatora Systemu Dystrybycyjnego o zawarciu nowej umowy sprzedaży. Tutaj należy podać informacje o stronach umowy, okresie ich obowiązywania, planowanych dostawach prądu, o podmiocie odpowiedzialnym za bilansowanie handlowe. Dystrybutorzy nierzadko udostępniają specjalne formularze internetowe, gdzie można takie zgłoszenie wykonać. Kolejny krok to dostosowanie układu rozliczeniowo-pomiarowego - w większości przypadków nie jest to konieczne, a dla gospodarstw domowych całkowicie bezpłatne (właścicielem jest tu dystrybutor energii elektrycznej). Proces zmiany kończy się w momencie rozliczenia z dotychczasowym sprzedawcą. Odczyt licznika prądu ma miejsce w dniu, kiedy wchodzi umowa z nowym sprzedawcą. Najpóźniej jednak powinno to nastąpić w piątym dniu roboczym po zmianie sprzedawcy. Dystrybutor przekazuje dane o stanie licznika dotychczasowemu oraz nowemu sprzedawcy. Na tej podstawie następuje ostateczne rozliczenie z dotychczasowym sprzedawcą. Cały proces powienien trwać nie dłużej niż 1 miesiąc (pierwsza zmiana) lub 14 dni (kolejna zmiana).
Rozwiązanie umowy - w większości przypadków jest 30 dniowy okres wypowiedzena umowy.
Jak uprościć zmianę?
Wystarczy upoważnić nowego sprzedawcę, a on załatwi niezbędne formalności - podpisanie pełnomocnictwa.