Liczba klientów PGNiG
Jak poinformował podczas konferencji "Liberalizacja rynku gazu, a bezpieczeństwo energetyczne 2016" Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG, spółce PGNiG Obrót Detaliczny udało się odwrócić spadkowy trend w pozyskiwaniu klientów. Na ten moment spółka pozyskuje w skali miesiąca 11 mln m3 gazu do sprzedaży. Spółka stworzyła nowe zespoły sprzedaży, nowe produkty i promocje. PGNiG ma w planach dalszy rozwój produktów, w tym LNG i CNG.
Prąd i Gaz
Z ofertą "Prąd i Gaz" (w skrócie PiG) największy w Polsce sprzedawca gazu wystartował we wrześniu. W ciągu 100 dni z tej propozycji skorzystało 10 tys. odbiorców. Oferta jest skierowana przede wszystkim do obecnych klientów PGNiG, którzy zakupując gaz po cenach taryfowych. Według informacji podanych przez sprzedawcę odbiorca, który zdecyduje się na ofertę PiG może zaoszczędzić w skali roku do 170 zł brutto. Jest to maksymalna roczna oszczędność, która wynika z porównania cen energii elektrycznej PGNiG z najdroższą ofertą sprzedawców w taryfie jednostrefowej (G11). W porównaniu brano pod uwagę zużycie energii na poziomie 2200 kWh. PGNiG gwarantuje stałą cenę przez cały rok oraz nie pobiera opłaty handlowej.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna