Fot. Flickr.com
SMS o awarii sieci energetycznej
Energa to pierwszy dystrybutor energii elektrycznej w Polsce, który wprowadził możliwość zgłaszania awarii sieci energetycznej drogą SMS-ową. W przypadku awarii wystarczy, aby klient wysłał SMS o treści AWARIA na numer 3991 i postępował zgodnie z instrukcją. W sumie do zgłoszenia awarii są potrzebne 3 wiadomości. System będzie po każdej z nich zapamiętywał dane klienta, co zapewnie ułatwi składanie zgłoszeń. Po usunięciu awarii firma energetyczna będzie wysyłać SMS-em informacje o przywróceniu zasilania. Będzie to zapewne przydatne dla tych osób, które będą przebywać poza miejscem zgłoszenia. Koszt wysłania tego SMS-a jest zgodny z taryfą danego operatora sieci komórkowej.
Telefon zgłaszający awarię sieci
Z początkiem listopada ma także nastąpić zwiększenie wydajności Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego. 600 analogowych łączy ma zastąpić 2000 cyfrowych. Za obsługę ruchu telefonicznego będzie odpowiedzialna zewnętrzna firma, która w sytuacjach skomplikowanych czy rozległych awarii ma zwiększać liczbę konsultantów. Drogą telefoniczną awarie można zgłosić pod bezpłatnym numerem alarmowym – 991 oraz infolinią 801 404 404.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna