Audyt konsumencki
Federacja Konsumentów przyznaje Certyfikaty Jakości Obsługi Konsumenta tym instytucjom oraz firmom, które otrzymają pozytywny wynik audytu konsumenckiego. Sprawdza się czy dana firma/instytucja stosuje praktyki zgodne z prawem konsumenckim oraz czy są one przyjazne konsumentowi. Audyt konsumencki w Enerdze-Operator miał miejsce w listopadzie 2016 roku i objął Telefoniczne Centrum Zgłoszeń, punkty obsługi przyłączeń oraz wydziały obsługi odbiorców. Federacja Konsumentów sprawdziła m.in. procedury zawierania umów, jakość obsługi klientów przez pracowników infolinii.
Certyfikat Jakości Obsługi Konsumenta
Audyt konsumencki przeprowadzony w Energa-Operator został zakończony wynikiem pozytywnym, co pozwoliło Federacji Konsumentów na przyznanie dystrybutorowi energii Certyfikatu Jakości Obsługi Konsumenta. Przedsiębiorstwo energetyczne już po raz drugi otrzymało takie wyróżnienie. Certyfikat obowiązuje do końca 2017 roku. Jak mówi cytowany w komunikacie Piotr Dorawa, prezes Energa-Operator uzyskany Certyfikat to efekt działań spółki, których celem jest podnoszenie jakości oraz skuteczności usług.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna