Energa ma potencjał
Zdaniem prezesa, Energa charakteryzuje się specyficznym profilem rynkowym. Dystrybucja zajmuje 17 proc. rynku krajowego, podobnie jest ze sprzedażą. Energa będą jedną z czołowych grup energetycznych posiada zaledwie około 2 proc. udziału w krajowej produkcji energii. Prezes zdradza, że większość sprzedawanej energii, jaka trafia do klienta, kupowana jest na rynku hurtowym i to od konkurentów. Takie warunki, są trudne, aby stworzyć atrakcyjną ofertę dla odbiorcy domowego. Obecnie Energa sprzedaje prąd prawie 3 milionom odbiorców, głównie z zachodniej Polski, gdzie uznana jest za sprzedawcę z urzędu. Sprawdź najnowszą ofertę.
Wytwarzanie, technologie, obrót i... Klient
W każdej spółce ważną role odgrywa obrót, jego rozwój, jak podaje prezes implikuje konieczność zapewnienia zdolności do pokrycia zapotrzebowania naszych klientów na energię z własnych konkurencyjnych cenowo źródeł wytwórczych. Pionkowskiemu bliżej do modernizacji niż tworzenia nowych źródeł wytwórczych, zwłaszcza, że nie ma widocznego wsparcia od rządu. Za przykład podaje nowoczesne jednostki gazowe, które mają wytwarzać jedynie o 20 proc. CO2 mniej niż elektrownie węglowe. Chociaż przeciwnicy energii konwencjonalnej podają, że gazownie przyczynią się do redukcji CO2 aż w 50 procentach. Aspekt środowiskowy, technologiczny czy ekonomiczny powinien zostać podnoszony, kiedy porównujemy nowoczesne bloki węglowe z nowymi technologiami, a nie do nowych technologii pozyskania przyrównujemy ponad 40-letnie, niemodernizowane elektrownie. Na pytanie o rozbudowę Ostrołęki i powstanie bloku o mocy 1000 MW, prezes podaje, że to dla Grupy wyzwanie, zwłaszcza, że elektrownia zlokalizowana jest daleko od źródła, decyzje o infestowaniu w nowy blok jeszcze nie zapadły.
Co z odbiorcami Energa?
Energa stawia na poprawę obsługi Klientów. Nowy program obsługi jest w trakcie wdrażania. Od czerwca 2013 roku, Energa zajmuje się wdrażaniem innowacyjnego systemu obsługi sprzedaży, który obejmuje też system bilingowy i system CRM. Niestety, pojawił się problem wykonawcą i prace zostały wstrzymane. Dalsze prace potoczą się zgodnie z harmonogramem, a ich zakończenie pozwoli podnieść, jakość obsługi Klienta oraz przełoży się na efektywność kosztową.
Grażyna Kulik, Redaktor