Chatbot
W komunikacie prasowym spółki czytamy, że na profilu GK PGE jest dostępne specjalne narzędzie digitalowe – chatbot. Jego zadaniem jest identyfikacja potrzeb zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów sprzedawcy energii na podstawie udzielonych odpowiedzi oraz zaproponowanie najkorzystniejszej dla danego klienta oferty. Wszystko odbywa się za pomocą Messengera stanowiącego część największego na świecie portalu społecznościowego Facebook.
Prąd na Facebooku
Aby rozpocząć rozmowę z chatbotem należy na fanpage GK PGE otworzyć okienko konwersacji, kliknąć w przycisk "Rozpocznij" a następie w "Ofertę dla Ciebie". Następnie użytkownik proszony jest o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań, a na ich podstawie algorytm dobiera najkorzystniejszą ofertę. W okienku komunikatora pojawia się link do oferty.
Kontakt PGE
Jak informuje PGE chatbot ma również odciążyć inne kanały kontaktu, czyli m.in. infolinię PGE czy skrzynkę e-mailową. W komunikacie podano, że chatbot nie będzie zbierał informacji o osobach, które z niego będą korzystać. Dane osobowe nie będą zatem przetwarzane. GK PGE na Facebooku ma ponad 96,5 tys. fanów.
Agnieszka Książek, Redaktor naczelna