Aktualności
Start Aktualności Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów
Artykuł

Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów

Npower, brytyjski sprzedawca energii elektrycznej i gazu w 2015 roku stracił aż 351 tys. odbiorców. Przyczyną odejścia klientów jest niesłuszna windykacja prowadzona przez spółkę należącą do koncernu RWE – donosi wyborcza.biz.

Brak rachunków za energię

Npower to jeden z największych sprzedawców prądu i gazu w Wielkiej Brytanii. Rok temu spółka obsługiwała ponad 6,5 mln klientów. W ubiegłym roku z jej usług postanowiło zrezygnować 351 tys. klientów. Npower postanowił zainstalować nowe oprogramowanie służące do monitorowania zużycia prądu i gazu oraz wysyłania faktur. Niestety nowa technika zawiodła i 500 tys. klientów koncernu albo nie otrzymywało rachunków albo dostawało je na kolosalne sumy.

Porównaj oferty na tańszy prąd

Reklamacje rachunków za energię

Ofgem, brytyjski regulator rynku energii podał informacje, że w czasie awarii systemu aż 2 mln odbiorców energii złożyło do Npower reklamacje. Jak podkreśla wyborcza.biz największym błędem firmy energetycznej było podejście do składanych przez klientów reklamacji. Npower postanowił rozpocząć bezpodstawną windykacje. Portal podaje, że klient który przez ponad 6 miesięcy nie dostał rachunku musiał zapłacić na raz całą należną sprzedawcy kwotę. Według angielskiego prawa w przypadku nie wystawienia w ciągu roku rachunku należność ulega przedawnieniu. Ofgem nałożył na Npower rekordową karę w wysokości 26 mln funtów.

Problemy Energi

W Polsce podobne problemy ma Gdańska Energa. Jej klienci także przez pół roku nie otrzymywali faktur za prąd. Polski sprzedawca w ostatnim czasie opanował jednak sytuację. Klienci otrzymują zaległe faktury, na opłacenie których mają 180 dni.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu
18 Maj 2017

Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu

Przez dwa lata największy sprzedawca gazu w Polsce stracił aż kilkanaście procent udziału w rynku – pisze „Rzeczpospolita”.
Tauron startuje z RABATOREM
05 Październik 2016

Tauron startuje z RABATOREM

Tauron rusza z programem klienckim, który będzie skierowany do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm. W przypadku wybrania nowej oferty...
Wysoka faktura za prąd? Uważaj na nieuczciwych przedstawicieli
26 Marzec 2014

Wysoka faktura za prąd? Uważaj na nieuczciwych przedstawicieli

Niektórzy akwizytorzy przedsiębiorstw energetycznych chcąc zdobyć nowych klientów idą na skróty. Przy zawieraniu umów dotyczących zmiany sprzedawcy en...
Energa wciąż bez nowej taryfy dla domu
03 Marzec 2015

Energa wciąż bez nowej taryfy dla domu

Jak donosi „Rzeczpospolita” nadal trwa taryfowe postępowanie dotyczące cen dla klientów indywidualnych Energi Obrót. Taryfy trzech pozostałych najwięk...
Nowego sprzedawcę energii wybrało 534 tys. odbiorców
05 Styczeń 2016

Nowego sprzedawcę energii wybrało 534 tys. odbiorców

Jak wynika z ostatniego monitoringu Urzędu Regulacji Energetyki do końca listopada 2015 roku sprzedawcę prądu zmieniło ponad 378 tys. gospodarstw domo...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7