Aktualności
Start Aktualności Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów
Artykuł

Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów

Npower, brytyjski sprzedawca energii elektrycznej i gazu w 2015 roku stracił aż 351 tys. odbiorców. Przyczyną odejścia klientów jest niesłuszna windykacja prowadzona przez spółkę należącą do koncernu RWE – donosi wyborcza.biz.

Brak rachunków za energię

Npower to jeden z największych sprzedawców prądu i gazu w Wielkiej Brytanii. Rok temu spółka obsługiwała ponad 6,5 mln klientów. W ubiegłym roku z jej usług postanowiło zrezygnować 351 tys. klientów. Npower postanowił zainstalować nowe oprogramowanie służące do monitorowania zużycia prądu i gazu oraz wysyłania faktur. Niestety nowa technika zawiodła i 500 tys. klientów koncernu albo nie otrzymywało rachunków albo dostawało je na kolosalne sumy.

Porównaj oferty na tańszy prąd

Reklamacje rachunków za energię

Ofgem, brytyjski regulator rynku energii podał informacje, że w czasie awarii systemu aż 2 mln odbiorców energii złożyło do Npower reklamacje. Jak podkreśla wyborcza.biz największym błędem firmy energetycznej było podejście do składanych przez klientów reklamacji. Npower postanowił rozpocząć bezpodstawną windykacje. Portal podaje, że klient który przez ponad 6 miesięcy nie dostał rachunku musiał zapłacić na raz całą należną sprzedawcy kwotę. Według angielskiego prawa w przypadku nie wystawienia w ciągu roku rachunku należność ulega przedawnieniu. Ofgem nałożył na Npower rekordową karę w wysokości 26 mln funtów.

Problemy Energi

W Polsce podobne problemy ma Gdańska Energa. Jej klienci także przez pół roku nie otrzymywali faktur za prąd. Polski sprzedawca w ostatnim czasie opanował jednak sytuację. Klienci otrzymują zaległe faktury, na opłacenie których mają 180 dni.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Sprzedawca energii zmienia ceny? Dowiesz się z opóźnieniem
20 Kwiecień 2015

Sprzedawca energii zmienia ceny? Dowiesz się z opóźnieniem

Sprzedawca energii elektrycznej powinien poinformować klientów o zmianie cenników. Zgodnie z prawem nie musi to zrobić niezwłocznie, tylko w ciągu jed...
Nie płacisz tylko za prąd. Dodatkowe opłaty to 50% faktury
04 Kwiecień 2014

Nie płacisz tylko za prąd. Dodatkowe opłaty to 50% faktury

Nie używałeś energii elektrycznej, a mimo to otrzymałeś rachunek opiewający na kwotę kilkudziesięciu złotych? To nie jest pomyłka. Nie ponosisz tylko ...
Opłaty za prąd wzrosną o 100-150%?
16 Maj 2017

Opłaty za prąd wzrosną o 100-150%?

Do 2050 roku możemy zmniejszyć do 50% udziału energii wyprodukowanej z węgla. Jak podkreśla Krzysztof Tchórzewski, minister energii, na zrealizowanie ...
Skargi na Polski Prąd i Gaz. URE ostrzega przed sprzedawcą
18 Wrzesień 2017

Skargi na Polski Prąd i Gaz. URE ostrzega przed sprzedawcą

W ostatnim czasie do Urzędu Regulacji Energetyki wpłynęło wiele pisemnych i telefonicznych skarg na firmę Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka...
Panele słoneczne w ofercie IKEI
28 Kwiecień 2017

Panele słoneczne w ofercie IKEI

W sieci sklepów IKEA będzie można kupić instalacje fotowoltaiczne. Zdaniem przedstawicieli szwedzkiej firmy w ciągu 25 lat użytkowania instalacji możn...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7