Aktualności
Start Aktualności Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów
Artykuł

Sprzedawca energii stracił ponad 350 tys. klientów

Npower, brytyjski sprzedawca energii elektrycznej i gazu w 2015 roku stracił aż 351 tys. odbiorców. Przyczyną odejścia klientów jest niesłuszna windykacja prowadzona przez spółkę należącą do koncernu RWE – donosi wyborcza.biz.

Brak rachunków za energię

Npower to jeden z największych sprzedawców prądu i gazu w Wielkiej Brytanii. Rok temu spółka obsługiwała ponad 6,5 mln klientów. W ubiegłym roku z jej usług postanowiło zrezygnować 351 tys. klientów. Npower postanowił zainstalować nowe oprogramowanie służące do monitorowania zużycia prądu i gazu oraz wysyłania faktur. Niestety nowa technika zawiodła i 500 tys. klientów koncernu albo nie otrzymywało rachunków albo dostawało je na kolosalne sumy.

Porównaj oferty na tańszy prąd

Reklamacje rachunków za energię

Ofgem, brytyjski regulator rynku energii podał informacje, że w czasie awarii systemu aż 2 mln odbiorców energii złożyło do Npower reklamacje. Jak podkreśla wyborcza.biz największym błędem firmy energetycznej było podejście do składanych przez klientów reklamacji. Npower postanowił rozpocząć bezpodstawną windykacje. Portal podaje, że klient który przez ponad 6 miesięcy nie dostał rachunku musiał zapłacić na raz całą należną sprzedawcy kwotę. Według angielskiego prawa w przypadku nie wystawienia w ciągu roku rachunku należność ulega przedawnieniu. Ofgem nałożył na Npower rekordową karę w wysokości 26 mln funtów.

Problemy Energi

W Polsce podobne problemy ma Gdańska Energa. Jej klienci także przez pół roku nie otrzymywali faktur za prąd. Polski sprzedawca w ostatnim czasie opanował jednak sytuację. Klienci otrzymują zaległe faktury, na opłacenie których mają 180 dni.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Energa 365 – stała cena prądu i pakiet Office 365 za 1 zł
01 Styczeń 1970

Energa 365 – stała cena prądu i pakiet Office 365 za 1 zł

Jeden z czołowych polskich koncernów energetycznych – Energa wprowadza zupełnie innowacyjną ofertę, która łączy sprzedaż energii elektrycznej i pakiet...
Już niedługo wspólna oferta Taurona i T-mobile
01 Styczeń 1970

Już niedługo wspólna oferta Taurona i T-mobile

Jesienią Tauron i T-mobile chcą razem wprowadzić nową ofertę na prąd dla klientów indywidualnych. Firmy są już po kilkumiesięcznych programach pilotaż...
Ceny energii pójdą w dół, nasze rachunki niekoniecznie
01 Styczeń 1970

Ceny energii pójdą w dół, nasze rachunki niekoniecznie

Ceny prądu dla klientów indywidualnych powinny w 2015 roku spaść. Sprzedawcy energii elektrycznej znajdują się pod coraz większą presją. Konkurencja n...
Enea zmienia numery kont. Sprawdź czy masz prawidłowy!
01 Styczeń 1970

Enea zmienia numery kont. Sprawdź czy masz prawidłowy!

Enea do swoich klientów z obszaru poznańskiego oraz zielonogórskiego wysyła od grudnia faktury z nowymi numerami kont bankowych. To kolejny etap wprow...
Multimedia: uwaga na fałszywe rachunki
01 Styczeń 1970

Multimedia: uwaga na fałszywe rachunki

Multimedia Polska ostrzega przed e-mailami, które zawierają fałszywe rachunki za prąd, gaz, telewizję, Internet i telefon. Firma przypomina, że wysyła...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7