Brak rachunków za energię
Npower to jeden z największych sprzedawców prądu i gazu w Wielkiej Brytanii. Rok temu spółka obsługiwała ponad 6,5 mln klientów. W ubiegłym roku z jej usług postanowiło zrezygnować 351 tys. klientów. Npower postanowił zainstalować nowe oprogramowanie służące do monitorowania zużycia prądu i gazu oraz wysyłania faktur. Niestety nowa technika zawiodła i 500 tys. klientów koncernu albo nie otrzymywało rachunków albo dostawało je na kolosalne sumy.
Porównaj oferty na tańszy prąd
Reklamacje rachunków za energię
Ofgem, brytyjski regulator rynku energii podał informacje, że w czasie awarii systemu aż 2 mln odbiorców energii złożyło do Npower reklamacje. Jak podkreśla wyborcza.biz największym błędem firmy energetycznej było podejście do składanych przez klientów reklamacji. Npower postanowił rozpocząć bezpodstawną windykacje. Portal podaje, że klient który przez ponad 6 miesięcy nie dostał rachunku musiał zapłacić na raz całą należną sprzedawcy kwotę. Według angielskiego prawa w przypadku nie wystawienia w ciągu roku rachunku należność ulega przedawnieniu. Ofgem nałożył na Npower rekordową karę w wysokości 26 mln funtów.
Problemy Energi
W Polsce podobne problemy ma Gdańska Energa. Jej klienci także przez pół roku nie otrzymywali faktur za prąd. Polski sprzedawca w ostatnim czasie opanował jednak sytuację. Klienci otrzymują zaległe faktury, na opłacenie których mają 180 dni.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna