Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów
Artykuł

Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów

Spółki obrotu energią starają się przede wszystkim zatrzymać dotychczasowych klientów proponując dodatkowe usługi i produkty. Odbieranie klientów konkurencji jest coraz trudniejsze – pisze „Rzeczpospolita”.

Walka o odbiorcę energii

Jak mówi cytowany przez gazetę Paweł Puchalski z DM BZ WBK od dłuższego czasu sprzedawcy energii ostro walczą o klientów. Wynikiem tej walki są coraz niższe marże. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sprzedaż prądu często jest tylko jednym z wielu produktów oferowanym odbiorcom energii. Spółki obrotu proponują oferty dual fuel (energia elektryczna + gaz), usługi fachowców (np. elektryka), czy instalacje fotowoltaiczne. W ten sposób sprzedawcy ratują marże. W przyszłości ich oferta może być rozszerzona o usługę wypożyczania samochodów elektrycznych.

Nowe oferty energetyczne

Henryk Baranowski, prezes Polskiej Grupy Energetycznej na łamach dziennika podkreśla, że sprzedawcom energii stawiane są coraz wyższe wymagania. Świadczy o tym rosnąca popularność ofert łączonych. Cytowany przez "Rzeczpospolite" Janusz Moroz z innogy Polska również podkreśla, że czas tradycyjnych koncernów energetycznych minął. Najbardziej atrakcyjny sprzedawca energii, to ten który najlepiej dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów. Przykładowo Tauron zamierza zaproponować klimatyzację oraz urządzenia grzewcze, a Energa i Enea produkty służące do inteligentnego zarządzania zużyciem prądu.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Enea z systemem do lokalizacji awarii prądu
17 Czerwiec 2016

Enea z systemem do lokalizacji awarii prądu

Jeden z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce – Enea Operator – wdraża właśnie technologię, która umożliwia automatyczne wykrywanie...
Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu
18 Maj 2017

Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu

Przez dwa lata największy sprzedawca gazu w Polsce stracił aż kilkanaście procent udziału w rynku – pisze „Rzeczpospolita”.
PKP Energetyka sprzedana za prawie 2 mld zł
23 Lipiec 2015

PKP Energetyka sprzedana za prawie 2 mld zł

Fundusz CVC Capital Partners oraz Grupa PKP po dwutygodniowych negocjacjach podpisały umowę sprzedaży PKP Energetyki. Strony zawarły umowę sprzedaży a...
Duon nie zwalnia tempa. Chce pozyskać…
13 Kwiecień 2015

Duon nie zwalnia tempa. Chce pozyskać…

Duon chce w ciągu najbliższych dwóch lat pozyskać minimum 15% klientów, którzy postanowią zmienić sprzedawcę prądu. Niezależny sprzedawca ma apetyt na...
Sprzedawca prądu i gazu traci kilkaset tysięcy klientów
26 Kwiecień 2016

Sprzedawca prądu i gazu traci kilkaset tysięcy klientów

Centrica, jedna z największych brytyjskich firm energetycznych mająca w swojej ofercie energię elektryczna oraz gaz, w pierwszym kwartale tego stracił...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7