Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów
Artykuł

Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów

Spółki obrotu energią starają się przede wszystkim zatrzymać dotychczasowych klientów proponując dodatkowe usługi i produkty. Odbieranie klientów konkurencji jest coraz trudniejsze – pisze „Rzeczpospolita”.

Walka o odbiorcę energii

Jak mówi cytowany przez gazetę Paweł Puchalski z DM BZ WBK od dłuższego czasu sprzedawcy energii ostro walczą o klientów. Wynikiem tej walki są coraz niższe marże. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sprzedaż prądu często jest tylko jednym z wielu produktów oferowanym odbiorcom energii. Spółki obrotu proponują oferty dual fuel (energia elektryczna + gaz), usługi fachowców (np. elektryka), czy instalacje fotowoltaiczne. W ten sposób sprzedawcy ratują marże. W przyszłości ich oferta może być rozszerzona o usługę wypożyczania samochodów elektrycznych.

Nowe oferty energetyczne

Henryk Baranowski, prezes Polskiej Grupy Energetycznej na łamach dziennika podkreśla, że sprzedawcom energii stawiane są coraz wyższe wymagania. Świadczy o tym rosnąca popularność ofert łączonych. Cytowany przez "Rzeczpospolite" Janusz Moroz z innogy Polska również podkreśla, że czas tradycyjnych koncernów energetycznych minął. Najbardziej atrakcyjny sprzedawca energii, to ten który najlepiej dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów. Przykładowo Tauron zamierza zaproponować klimatyzację oraz urządzenia grzewcze, a Energa i Enea produkty służące do inteligentnego zarządzania zużyciem prądu.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii
20 Czerwiec 2016

Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii

Urząd Regulacji Energetyki po raz kolejny przygotował zbiór zasad, które powinien przestrzegać konsument energii w okresie wakacyjnym. Co radzi regula...
PKP Energetyka: 70% klientów nie jest związanych z koleją
22 Lipiec 2015

PKP Energetyka: 70% klientów nie jest związanych z koleją

PKP Energetyka 70% energii sprzedaje klientom niekolejowym – podaje Polska Agencja Prasowa. Bliska prywatyzacji spółka państwowa poinformowała, że spr...
Ceny prądu dla domu wzrosły, a dla firm?
09 Marzec 2015

Ceny prądu dla domu wzrosły, a dla firm?

Opłaty za energię elektryczną w roku 2015 poszły w górę. Nieznaczną podwyżkę odczuli odbiorcy indywidualni. Czy i ewentualnie o ile wzrosły rachunki z...
Lawinowo przenosimy rachunki za prąd
04 Wrzesień 2014

Lawinowo przenosimy rachunki za prąd

Zdaniem prezesa PGE branża energetyczna nie odczuwa gospodarczego spowolnienia. Zapotrzebowanie na prąd rośnie, choć dynamika wzrostu popytu nie jest ...
Sprzedawcy prądu i gazu zawyżają opłaty
18 Styczeń 2016

Sprzedawcy prądu i gazu zawyżają opłaty

Jak donoszą brytyjskie media firmy sprzedające energię elektryczną i gaz na Wyspach pobierają zbyt duże opłaty. W ostatnim czasie na rynku hurtowym ce...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7