Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów
Artykuł

Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów

Spółki obrotu energią starają się przede wszystkim zatrzymać dotychczasowych klientów proponując dodatkowe usługi i produkty. Odbieranie klientów konkurencji jest coraz trudniejsze – pisze „Rzeczpospolita”.

Walka o odbiorcę energii

Jak mówi cytowany przez gazetę Paweł Puchalski z DM BZ WBK od dłuższego czasu sprzedawcy energii ostro walczą o klientów. Wynikiem tej walki są coraz niższe marże. „Rzeczpospolita” podkreśla, że sprzedaż prądu często jest tylko jednym z wielu produktów oferowanym odbiorcom energii. Spółki obrotu proponują oferty dual fuel (energia elektryczna + gaz), usługi fachowców (np. elektryka), czy instalacje fotowoltaiczne. W ten sposób sprzedawcy ratują marże. W przyszłości ich oferta może być rozszerzona o usługę wypożyczania samochodów elektrycznych.

Nowe oferty energetyczne

Henryk Baranowski, prezes Polskiej Grupy Energetycznej na łamach dziennika podkreśla, że sprzedawcom energii stawiane są coraz wyższe wymagania. Świadczy o tym rosnąca popularność ofert łączonych. Cytowany przez „Rzeczpospolite” Janusz Moroz z innogy Polska również podkreśla, że czas tradycyjnych koncernów energetycznych minął. Najbardziej atrakcyjny sprzedawca energii, to ten który najlepiej dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów. Przykładowo Tauron zamierza zaproponować klimatyzację oraz urządzenia grzewcze, a Energa i Enea produkty służące do inteligentnego zarządzania zużyciem prądu. 

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne aktualności

23 Marzec 2015
Energa nadal bez nowej taryfy dla gospodarstw domowych
Urząd Regulacji Energetyki ponownie odmówił sprzedawcy energii elektrycznej Energa-Obrót zatwierdzania nowej taryfy G. Jak wynika z opublikowanej dzis...
Czytaj dalej
29 Sierpień 2017
Energa ostrzega przed oszustami
Energa Obrót w komunikacie prasowym podaje, że otrzymuje od klientów sygnały o nieuczciwych praktykach, które stosują niektórzy sprzedawcy prądu. Jak ...
Czytaj dalej
09 Październik 2014
Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!
Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną i nie zgadzasz się z jej wysokością? W ostatnim czasie często zdarzały się przerwy dostawy prądu? Możesz zgł...
Czytaj dalej
13 Kwiecień 2015
Duon nie zwalnia tempa. Chce pozyskać…
Duon chce w ciągu najbliższych dwóch lat pozyskać minimum 15% klientów, którzy postanowią zmienić sprzedawcę prądu. Niezależny sprzedawca ma apetyt na...
Czytaj dalej
28 Lipiec 2014
Chętniej zmieniamy sprzedawcę energii, bo oszczędzamy
Kolejni Polacy postanowili przenieść swoje rachunki za prąd do innej firmy energetycznej. Z informacji podanych przez Urząd Regulacji Energetyki wynik...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7