Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów
Artykuł

Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów

Spółki obrotu energią starają się przede wszystkim zatrzymać dotychczasowych klientów proponując dodatkowe usługi i produkty. Odbieranie klientów konkurencji jest coraz trudniejsze – pisze „Rzeczpospolita”.

Walka o odbiorcę energii

Jak mówi cytowany przez gazetę Paweł Puchalski z DM BZ WBK od dłuższego czasu sprzedawcy energii ostro walczą o klientów. Wynikiem tej walki są coraz niższe marże. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sprzedaż prądu często jest tylko jednym z wielu produktów oferowanym odbiorcom energii. Spółki obrotu proponują oferty dual fuel (energia elektryczna + gaz), usługi fachowców (np. elektryka), czy instalacje fotowoltaiczne. W ten sposób sprzedawcy ratują marże. W przyszłości ich oferta może być rozszerzona o usługę wypożyczania samochodów elektrycznych.

Nowe oferty energetyczne

Henryk Baranowski, prezes Polskiej Grupy Energetycznej na łamach dziennika podkreśla, że sprzedawcom energii stawiane są coraz wyższe wymagania. Świadczy o tym rosnąca popularność ofert łączonych. Cytowany przez "Rzeczpospolite" Janusz Moroz z innogy Polska również podkreśla, że czas tradycyjnych koncernów energetycznych minął. Najbardziej atrakcyjny sprzedawca energii, to ten który najlepiej dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów. Przykładowo Tauron zamierza zaproponować klimatyzację oraz urządzenia grzewcze, a Energa i Enea produkty służące do inteligentnego zarządzania zużyciem prądu.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu
18 Maj 2017

Coraz mniejszy udział PGNiG w rynku gazu

Przez dwa lata największy sprzedawca gazu w Polsce stracił aż kilkanaście procent udziału w rynku – pisze „Rzeczpospolita”.
Firmowe rachunki za prąd mogą być niższe o co najmniej 15%
13 Lipiec 2015

Firmowe rachunki za prąd mogą być niższe o co najmniej 15%

Małe i średnie firmy przez zbędną pracę maszyn, nieodpowiednie ogrzewanie czy oświetlenie zwiększają koszty za elektryczność o nawet 15% - wynika z da...
Sprzedawcy energii elektrycznej – tylko uczciwi!
14 Październik 2014

Sprzedawcy energii elektrycznej – tylko uczciwi!

Nie ma znaczenia czy sprzedawca prądu jest duży czy mały. Najważniejsza jest jakość oferty oraz jej przejrzystość, tak aby konsument energii elektrycz...
Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii
20 Czerwiec 2016

Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii

Urząd Regulacji Energetyki po raz kolejny przygotował zbiór zasad, które powinien przestrzegać konsument energii w okresie wakacyjnym. Co radzi regula...
Prąd jak prąd – nowa oferta PGE
11 Czerwiec 2015

Prąd jak prąd – nowa oferta PGE

W ofercie Polskiej Grupy Energetycznej pojawiła się nowa propozycja „Prąd jak prąd”. Klienci, którzy postanowią z niej skorzystać zapewnią sobie stałą...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7