Walka o odbiorcę energii
Jak mówi cytowany przez gazetę Paweł Puchalski z DM BZ WBK od dłuższego czasu sprzedawcy energii ostro walczą o klientów. Wynikiem tej walki są coraz niższe marże. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sprzedaż prądu często jest tylko jednym z wielu produktów oferowanym odbiorcom energii. Spółki obrotu proponują oferty dual fuel (energia elektryczna + gaz), usługi fachowców (np. elektryka), czy instalacje fotowoltaiczne. W ten sposób sprzedawcy ratują marże. W przyszłości ich oferta może być rozszerzona o usługę wypożyczania samochodów elektrycznych.
Nowe oferty energetyczne
Henryk Baranowski, prezes Polskiej Grupy Energetycznej na łamach dziennika podkreśla, że sprzedawcom energii stawiane są coraz wyższe wymagania. Świadczy o tym rosnąca popularność ofert łączonych. Cytowany przez "Rzeczpospolite" Janusz Moroz z innogy Polska również podkreśla, że czas tradycyjnych koncernów energetycznych minął. Najbardziej atrakcyjny sprzedawca energii, to ten który najlepiej dopasuje swoją ofertę do potrzeb klientów. Przykładowo Tauron zamierza zaproponować klimatyzację oraz urządzenia grzewcze, a Energa i Enea produkty służące do inteligentnego zarządzania zużyciem prądu.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna