Fot. Flickr.com, w4nd3rl0st (InspiredinDesMoines)
Proces zmiany dostawcy energii
Największą obawą konsumentów jest sam proces zmiany sprzedawcy prądu. Sporo osób sądzi, że jest on trudny do przeprowadzenia - ma to jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. Po pierwsze, wszelkie formalności może załatwić za Ciebie nowy sprzedawca, po drugie ciągłość dostaw prądu jest zagwarantowana przez prawo, po trzecie proces zmiany nie będzie trwał dłużej niż 30 dni.
Jak wybrać sprzedawcę prądu?
W całej tej operacji najtrudniejszy jest wybór nowego sprzedawcy. Nie wystarczy patrzeć tylko na cenę za kilowatogodzinę. Warto dokładnie przeanalizować umowę oraz wszelkie załączniki do niej typu regulaminy oraz cenniki. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy cena prądu w trakcie trwania umowy będzie się zmieniać, ile wynosi kara za wcześniejsze wypowiedzenie umowy, czy wraz z prądem wykupujemy jakąś dodatkową usługę np. medyczną itp.
Porównywarka cen energii
Przy wyborze pomocna może się okazać porównywarka cen prądu, która jest dostępna na naszej stronie. Wystarczy wpisać tam kod pocztowy, roczne zużycie energii, wskazać taryfę czy oszacować procentowo zużycie w szczycie i poza szczytem. Dzięki tym informacjom możliwe jest szybkie porównanie ofert sprzedawców prądu.
Mniejsze rachunki za prąd
Pamiętaj, że zmieniając po raz pierwszy sprzedawcę energii elektrycznej będziesz mieć do czynienia z dwoma fakturami: jedną wystawia dystrybutor, a drugą sprzedawca (w przypadku podpisanych umów między firmami otrzymasz je w jednej przesyłce). Większość osób zmieniając sprzedawcę prądu oszczędza około 15%. Dla jednej osoby może to być mało, a dla innej dużo. Sporo zależy także od zużycia energii elektrycznej – im większe, tym i oszczędności wynikające ze zmiany sprzedawcy będą większe. Warto jednak podkreślić, że takie dodatkowe pieniądze możemy otrzymać bez większego wysiłku i poświęcając niewiele czasu na znalezienie najbardziej korzystnej oferty.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna