Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Plaga fałszywych rachunków za prąd
24 Czerwiec 2016

Plaga fałszywych rachunków za prąd

Nawet 300 zgłoszeń dziennie o fałszywych elektronicznych fakturach za energię otrzymuje od swoim klientów spółka PGE Obrót, jeden z największych w Pol...
Rachunki za energię jednak nie wzrosną
13 Czerwiec 2014

Rachunki za energię jednak nie wzrosną

Nowo wybrany Prezes Urzędu Regulacji Energetyki – Maciej Bando poinformował, iż na razie nie będzie podwyżek cen energii dla gospodarstw domowych. Co ...
Gospodarstwa domowe chcą zmieniać sprzedawcę energii
25 Wrzesień 2014

Gospodarstwa domowe chcą zmieniać sprzedawcę energii

Wśród gospodarstw domowych, które do tej chwili nie zmieniło sprzedawcy energii 11% rozważa dokonanie takiego kroku. Z kolei w grupie odbiorców, którz...
Zmiana sprzedawcy prądu. Obalamy 5 mitów o procesie!
17 Październik 2014

Zmiana sprzedawcy prądu. Obalamy 5 mitów o procesie!

Poza oszczędzaniem prądu to zmiana sprzedawcy energii elektrycznej okazuje się być dobrym pomysłem na wygenerowanie dodatkowych oszczędności na płatno...
Zmiana sprzedawcy prądu w dwa tygodnie!
12 Październik 2015

Zmiana sprzedawcy prądu w dwa tygodnie!

Od połowy 2017 roku sprzedawcę energii elektrycznej będziemy mogli zmienić w dwa tygodnie – donosi „Rzeczpospolita”. Obecnie procedury związane z prze...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7