Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Coraz częściej decydujemy się na zmianę sprzedawcy prądu
26 Czerwiec 2014

Coraz częściej decydujemy się na zmianę sprzedawcy prądu

„Rzeczpospolita” informuje, że w tym roku padł już rekord, jeśli chodzi o wybór nowego sprzedawcy energii elektrycznej. Rozpoczęła się ostra walka fir...
Duon nie zwalnia tempa. Chce pozyskać…
13 Kwiecień 2015

Duon nie zwalnia tempa. Chce pozyskać…

Duon chce w ciągu najbliższych dwóch lat pozyskać minimum 15% klientów, którzy postanowią zmienić sprzedawcę prądu. Niezależny sprzedawca ma apetyt na...
Jest zgoda na przejęcie PKP Energetyki
11 Wrzesień 2015

Jest zgoda na przejęcie PKP Energetyki

Komisja Europejska wydała zgodę na przejęcie przez CVC Capital Partners jednego z największych sprzedawców energii w Polsce - PKP Energetyki. Pod koni...
Zmiana sprzedawcy prądu i gazu – najnowsze dane
06 Sierpień 2018

Zmiana sprzedawcy prądu i gazu – najnowsze dane

Urząd Regulacji Energetyki podał najnowsze dane dot. liczby zmian sprzedawcy energii elektrycznej i gazu. W czerwcu br. swój rachunek za prąd do inneg...
Już 339 tys. osób zmieniło sprzedawcę prądu!
22 Wrzesień 2014

Już 339 tys. osób zmieniło sprzedawcę prądu!

Z Monitoringu Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że do końca lipca br. sprzedawcę energii postanowiło zmienić 339,33 tys. odbiorców indywidualnych i ...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7