Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy
Zobacz też inne aktualności
Lawina zmian sprzedawcy energii ruszy, gdy…
10 Kwiecień 2015

Lawina zmian sprzedawcy energii ruszy, gdy…

Choć zmian sprzedawcy prądu jest coraz więcej to prawdziwy boom jeszcze przed nami. Alternatywni sprzedawcy energii twierdzą, że kluczem do liberaliza...
Jeszcze szybsza zmiana sprzedawcy energii
17 Czerwiec 2014

Jeszcze szybsza zmiana sprzedawcy energii

Już od stycznia mieszkańcy Wielkiej Brytanii będą mogli dokonać zmiany dostawcy prądu w zaledwie 17 dni. Obecnie proces ten trwa aż 5 tygodni. Nowe za...
Czy prąd zawsze będzie dla nas za drogi?
08 Maj 2014

Czy prąd zawsze będzie dla nas za drogi?

Przedsiębiorstwo zmieniające sprzedawcę energii elektrycznej ma możliwość zakupu prądu w pakiecie razem z telefonem, gazem czy abonamentem medycznym. ...
Zmiana sprzedawcy prądu – sierpień 2017
27 Październik 2017

Zmiana sprzedawcy prądu – sierpień 2017

W sierpniu br. na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zdecydowało się 6 177 odbiorców. W sumie z tego prawa skorzystało już 185 602 firm oraz 523 0...
Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!
04 Listopad 2015

Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!

We wrześniu br. na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zdecydowało się 7 267 gospodarstw domowych oraz 2 604 odbiorców instytucjonalnych i biznesow...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7