Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!
04 Listopad 2015

Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!

We wrześniu br. na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zdecydowało się 7 267 gospodarstw domowych oraz 2 604 odbiorców instytucjonalnych i biznesow...
Ilu Polaków pozostaje zimą bez prądu?
07 Październik 2014

Ilu Polaków pozostaje zimą bez prądu?

Jak już informowaliśmy jest projekt ustawy, która przewiduje zakaz wstrzymywania zimą dostaw m.in. prądu gospodarstwom domowym, które zalegają z płatn...
Więcej zmian sprzedawcy prądu w listopadzie
10 Styczeń 2018

Więcej zmian sprzedawcy prądu w listopadzie

Urząd Regulacji Energetyki opublikował najnowszy monitoring zmian sprzedawcy energii elektrycznej. Wynika z niego, że w listopadzie 2017 roku na ten k...
Odszkodowanie od dostawcy energii jest opodatkowane
14 Kwiecień 2016

Odszkodowanie od dostawcy energii jest opodatkowane

„Dziennik Gazeta Prawna” przypomina, że w przypadku awarii sprzętu elektrycznego spowodowanego gwałtownymi skokami napięcia można się domagać od dosta...
Orange Energia chce przyciągnąć klientów rabatami
16 Luty 2015

Orange Energia chce przyciągnąć klientów rabatami

Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu Orange ruszyło z sprzedażą prądu już na terenie całej Polski. Z oferty Orange Energia mogą skorzystać także gosp...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7