Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Zmiana sprzedawcy prądu – listopad 2016
04 Styczeń 2017

Zmiana sprzedawcy prądu – listopad 2016

Urząd Regulacji Energetyki podał najnowsze dane odnośnie liczby zmian sprzedawcy energii elektrycznej. W listopadzie ubiegłego roku na ten krok zdecyd...
Zmiana sprzedawcy energii – marzec 2018
14 Maj 2018

Zmiana sprzedawcy energii – marzec 2018

Urząd Regulacji Energetyki opublikował najnowsze dane dot. zmiany sprzedawcy prądu. W marcu br. z tego prawa skorzystało około 5,3 tys. Polaków. To o ...
Sprzedawcę energii zmieniło ponad 0,5 mln Polaków!
09 Październik 2015

Sprzedawcę energii zmieniło ponad 0,5 mln Polaków!

W sierpniu 2015 roku swój rachunek za prąd do innego sprzedawcy przeniosło 4900 klientów indywidualnych oraz 1347 firm – wynika z najnowszego raportu ...
Nowego sprzedawcę prądu ma już blisko 0,5 mln Polaków!
02 Wrzesień 2015

Nowego sprzedawcę prądu ma już blisko 0,5 mln Polaków!

Wczoraj Urząd Regulacji Energetyki podał informacje, że w lipcu br. sprzedawcę energii elektrycznej zmieniło prawie 6,2 tys. klientów indywidualnych o...
Fachowcy z energią – nowa oferta Energi
24 Styczeń 2017

Fachowcy z energią – nowa oferta Energi

Od 16 stycznia 2017 roku dla klientów indywidualnych jest dostępna nowa oferta Energi. „Fachowcy z energią” to całodobowa i bezpłatna pomoc w razie aw...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7