Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy
Zobacz też inne aktualności
Nowego sprzedawcę energii wybrało 534 tys. odbiorców
05 Styczeń 2016

Nowego sprzedawcę energii wybrało 534 tys. odbiorców

Jak wynika z ostatniego monitoringu Urzędu Regulacji Energetyki do końca listopada 2015 roku sprzedawcę prądu zmieniło ponad 378 tys. gospodarstw domo...
Najbardziej znany sprzedawca prądu? PGE
08 Czerwiec 2015

Najbardziej znany sprzedawca prądu? PGE

Wśród polskich marek energetycznych pod względem rozpoznawalności przoduje Polska Grupa Energetyczna. Logotyp tej firmy rozpoznało blisko 80% responde...
Coraz częściej wiemy, jak rozsądnie zmienić sprzedawcę energii
10 Grudzień 2014

Coraz częściej wiemy, jak rozsądnie zmienić sprzedawcę energii

Jak informuje gazetaprawna.pl w bieżącym roku liczba skarg dotyczących nieuczciwych praktyk niektórych sprzedawców prądu poszła znacznie w górę. To oz...
Zmiana sprzedawcy prądu – październik 2017
13 Grudzień 2017

Zmiana sprzedawcy prądu – październik 2017

Urząd Regulacji Energetyki zaprezentował właśnie najnowsze dane dot. zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. W październiku br. takich zmian odnotowan...
Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu
24 Kwiecień 2015

Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu

RWE Polska wprowadza nową taryfę dla klientów indywidualnych G12w. Oferta „Taniej po godzinach” to niższe stawki za kilowatogodzinę w weekendy oraz w ...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7