Poradniki
Start Poradniki Energa odczyt licznika
Artykuł

Energa odczyt licznika

Klienci Energa korzystający z usługi „Rozliczenia Rzeczywiste” samodzielnie dokonują rozliczenia zużywanej energii na podstawie podawanych przez nich stanów liczników. Stan licznika mogą podać również ci odbiorcy, u których nie było możliwości dokonania odczytu przez inkasenta.

Rozliczenia Rzeczywiste – odczyt licznika

W przypadku usługi „Rozliczenia Rzeczywiste” klienci mają do wyboru wersje internetową oraz tradycyjną. W wersji internetowej stan licznika prądu odbiorca energii może podać raz na miesiąc za pomocą elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Tam znajduje się specjalna zakładka, w której należy podać stan licznika. Natomiast w wersji tradycyjnej klient dokonując płatności w wybranym punkcie sieci VIATM - Moje Rachunki podaje przy kasie stan swojego licznika energii elektrycznej. Tutaj niezbędna jest specjalna indywidualna karta, którą można pobrać ze strony eBOK.

Telefoniczny odczyt licznika

W przypadku, gdy nie dotarł do Ciebie inkasent, bądź nie miał on możliwości wykonania odczytu licznika to prawdopodobnie system sam oszacował stan licznika. Jeśli ten oszacowany stan jest inny od faktycznego stanu to możesz właściwy stan podać telefonicznie. Wówczas faktura zostanie skorygowana. Na infolinie Energa można także zadzwonić w przypadku zauważenia błędu na rachunku. Konsultant przyjmuje zgłoszenie i wysyła do odbiorcy inkasenta. Po potwierdzeniu błędnego odczytu następuje korekta faktury.

Jak dokonać odczytu licznika prądu?

Po pierwsze należy pamiętać, że stan licznika podaje się w pełnych kilowatogodzinach. Jeśli korzystać z taryfy dwustrefowej to stan licznika należy podać osobno dla strefy dziennej i dla strefy nocnej/weekendowej.

Jeśli posiadasz licznik indukcyjny to nie podawaj stanu licznika z zerami z przodu. Natomiast licznik elektroniczny wyświetla na zmianę kilka informacji. Tutaj zastosowanie mają tzw. kody OBIS, które są wyświetlane w górnym lewym rogu. Informacja jak odczytać te kody jest umieszczona na każdej obudowie licznika.

Kiedy na wyświetlaczu jest kod:

  • 1.8.0 to pojawia się całkowite zużycie energii,
  • 1.8.1 to pojawia się zużycie energii w strefie pierwszej (dzienna)
  • 1.8.2. to pojawia się zużycie energii w strefie drugiej (nocna, weekendowa).

Ponadto na wyświetlaczu pojawia się aktualna data oraz godzina, a wszystkie dane są wyświetlane w sposób cykliczny.

Agnieszka Kierzkowska

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Energa kontakt – jak najszybciej skontaktować się z Energą?
17 Marzec 2015
Energa kontakt – jak najszybciej skontaktować się z Energą?
Kontakt z Energią, spółka uruchomiła wiele usług dzięki, którym Klienci mogą uzyskać potrzebne informacje. Co załatwisz za pomocą infolinii Energa? ...
Czytaj dalej
Energa Dystrybucja
09 Marzec 2015
Energa Dystrybucja
Segmentem dystrybucji w Grupie Energa zarządza spółka Energa-Operator S.A. Od czerwca 2008 spółka jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, na mocy de...
Czytaj dalej
Rozliczenia rzeczywiste Energa
17 Listopad 2016
Rozliczenia rzeczywiste Energa
Energa w swojej ofercie ma usługę Rozliczenia Rzeczywiste. Dzięki niej klient może samodzielnie dokonywać rozliczenia za pobraną energię w oparciu o s...
Czytaj dalej
Oferta sierpnia 2016 – Energa „Po prostu rodzina”
24 Sierpień 2016
Oferta sierpnia 2016 – Energa „Po prostu rodzina”
Energa Obrót przygotował specjalna ofertę dla odbiorców, którzy posiadają Kartę Dużej Rodziny. „Po prostu rodzina” to atrakcyjna cena prądu i gwarancj...
Czytaj dalej
Mój licznik Energa logowanie. Co potrafi aplikacja?
23 Listopad 2016
Mój licznik Energa logowanie. Co potrafi aplikacja?
Klienci Energi, którzy mają zainstalowany licznik zdalnego odczytu mają możliwość korzystania z aplikacji „Mój licznik”. Dostępna jest wersja webowa o...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7