Masz dwa tygodnie na uregulowanie należności
Elektrownia w przypadku problemów z zapłaceniem należności musi dać Tobie dodatkowy czas na uregulowanie rachunków. Zgodnie literą prawa decyzja o wstrzymaniu dostawprądu może jednak zapaść po upływie jednego miesiąca od terminu płatności. Warto wiedzieć, że wcześniej przedsiębiorstwo elektryczne musi nas poinformować pisemnie o decyzji wypowiedzenia umowy oraz określić dodatkowy termin na dokonanie spłaty. De facto mamy na to 2 tygodnie, a termin ten jest liczony od dnia doręczenia powiadomienia. Zwróć na to uwagę, bowiem nie dotrzymanie tych warunków przez przedsiębiorstwo elektryczne = niezgodne z prawem odłączenie prądu.
Kiedy zostanie podłączony prąd?
Wznowienie dostawy energii elektrycznej musi nastąpić, jak tylko zaległe opłaty zostaną uregulowane. Ponadto przedsiębiorstwo nie może uzależniać dostaw energii od takich opłat jak np. opłata za wezwanie do spłaty, opłata dodatkowa za wznowienie sprzedaży. Takie praktyki były dość często stosowane, co zauważył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego zdaniem naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Ponadto uznał, że zapisy w umowach określające dodatkowe opłaty za monity są nielegalne.
- Decyzja o wstrzymaniu dostaw energii może zapaść po upływie miesiąca od terminu płatności.
- Wznowienie dostawy prądu nastąpi tuż po uregulowaniu zaległych opłat.
Radosław Lis, Doradca energetyczny