Poradniki
Start Poradniki Planowane wyłączenia i awarie
Artykuł

Planowane wyłączenia i awarie

Przerwy w zasilaniu są niezbędne do realizacji modernizacji eksploatowanej sieci. Na OSD spoczywa wówczas obowiązek poinformowania odbiorców o wyłączeniach.

Pięć dni

Conajmniej pięć dni przed planowanym wyłączeniem dystrybutor musi poinformować odbiorcę o planowanych wyłączeniach.Komunikaty o tym, że w danym regionie zabraknie zasilania najczęściej można usłyszeć w telewizji regionalnej bądź radiu. Najczęściej jednak spotyka się pisemną informację przywieszoną w miejscu zwyczajowo przyjętym np. tablicy ogłoszeń. Odbiorców zasilanych prądem o parametrach wyższych niż 1kV, operator musi powiadomić pisemnie bądź telefonicznie. Z zasilania powyżej 1 kV korzystają głównie przedsiębiorcy.

Dowiedz się o wyłączeniu/awarii

Dystrybutorzy na swoich stronach umieszczają ogłoszenia odnośnie planowanych przerw. Dodatkowo dla odbiorców działają kanały komunikacji telefonicznej gdzie można uzyskać więcej informacji.

991 – Ogólne centrum zgłoszeń awarii

Kolejność usuwania awarii

Planowane prace konserwacyjne mogą ulec przedłużeniu, (sprawdź w jakich przypadkach należy Ci się z tego tytułu bonifikata za brak prądu). Z awariami jest nieco inaczej, energetycy najpierw usuwają awarię na wysokim i średnim napięciu. Dopiero potem mogą przejść co usunięcia awarii na niski napięciu, czyli linii doprowadzającej energię do odbiorcy.

Grażyna Kulik, Redaktor

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
artykuły
Archiwum
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7