Poradniki
Start Poradniki Planowane wyłączenia i awarie
Artykuł

Planowane wyłączenia i awarie

Przerwy w zasilaniu są niezbędne do realizacji modernizacji eksploatowanej sieci. Na OSD spoczywa wówczas obowiązek poinformowania odbiorców o wyłączeniach.

Pięć dni

Co najmniej pięć dni przed planowanym wyłączeniem dystrybutor musi poinformować odbiorcę o planowanych wyłączeniach. Komunikaty o tym, że w danym regionie zabraknie zasilania najczęściej można usłyszeć w telewizji regionalnej bądź radiu. Najczęściej jednak spotyka się pisemną informację przywieszoną w miejscu zwyczajowo przyjętym np. tablicy ogłoszeń. Odbiorców zasilanych prądem o parametrach wyższych niż  1kV, operator musi powiadomić pisemnie bądź telefonicznie. Z zasilania powyżej 1 kV korzystają głównie przedsiębiorcy.

Dowiedz się o wyłączeniu/awarii

Dystrybutorzy na swoich stronach umieszczają ogłoszenia odnośnie planowanych przerw. Dodatkowo dla odbiorców działają kanały komunikacji telefonicznej gdzie można uzyskać więcej informacji.

991 – Ogólne centrum zgłoszeń awarii

Zamów bezpłatne porównanie Twojego rachunku

Kolejność usuwania awarii

Planowane prace konserwacyjne mogą ulec przedłużeniu, (sprawdź w jakich przypadkach należy Ci się z tego tytułu bonifikata za brak prądu). Z awariami jest nieco inaczej, energetycy najpierw usuwają awarię na wysokim i średnim napięciu. Dopiero potem mogą przejść co usunięcia awarii na niski napięciu, czyli linii doprowadzającej energię do odbiorcy. 

 

Grażyna Kulik, Redaktor

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


artykuły
Archiwum
Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7