Pięć dni
Conajmniej pięć dni przed planowanym wyłączeniem dystrybutor musi poinformować odbiorcę o planowanych wyłączeniach.Komunikaty o tym, że w danym regionie zabraknie zasilania najczęściej można usłyszeć w telewizji regionalnej bądź radiu. Najczęściej jednak spotyka się pisemną informację przywieszoną w miejscu zwyczajowo przyjętym np. tablicy ogłoszeń. Odbiorców zasilanych prądem o parametrach wyższych niż 1kV, operator musi powiadomić pisemnie bądź telefonicznie. Z zasilania powyżej 1 kV korzystają głównie przedsiębiorcy.
Dowiedz się o wyłączeniu/awarii
Dystrybutorzy na swoich stronach umieszczają ogłoszenia odnośnie planowanych przerw. Dodatkowo dla odbiorców działają kanały komunikacji telefonicznej gdzie można uzyskać więcej informacji.
991 – Ogólne centrum zgłoszeń awarii
Kolejność usuwania awarii
Planowane prace konserwacyjne mogą ulec przedłużeniu, (sprawdź w jakich przypadkach należy Ci się z tego tytułu bonifikata za brak prądu). Z awariami jest nieco inaczej, energetycy najpierw usuwają awarię na wysokim i średnim napięciu. Dopiero potem mogą przejść co usunięcia awarii na niski napięciu, czyli linii doprowadzającej energię do odbiorcy.
Grażyna Kulik, Redaktor