Smart metering, czyli co z licznikami zdalnego odczytu?
Do końca 2018 roku w polskich gospodarstwach domowych ma funkcjonować około 3,5 mln tzw. inteligentnych liczników energii elektrycznej. Cel ten według portalu cire.pl będzie trudny do zrealizowania.
770 tys. Polaków zmieniło sprzedawcę prądu
Jak podaje Urząd Regulacji Energetyki liczba odbiorców, którzy zdecydowali się na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej wzrosła w maju br. o 5 833. W sumie sprzedawcę zmieniło blisko 770 tys. odbiorców.
Stawki w nowej taryfie nocnej zatwierdzone
Urząd Regulacji Energetyki zatwierdził nowe, niższe stawki OSD w tzw. taryfie nocnej, której celem jest zachęcenie odbiorców do większego poboru prądu w godz. od 22.00 do 6.00.
Zmiany taryf dystrybutorów w związku z nową taryfą nocną
Jak podał w komunikacie Urząd Regulacji Energetyki zatwierdzono zmiany taryf dla największych dystrybutorów energii elektrycznej. Zmiany wprowadzono w związku z wejściem w życie rozporządzenia Ministra Energii dot. m.in. nowej taryfy nocnej.
Inteligentne ogrzewanie od innogy
W ofercie innogy Polska pojawiła się oferta najmu inteligentnych termostatów na grzejniki oraz systemu inteligentnego ogrzewania. W tym obszarze sprzedawca energii nawiązał współprace z firmą Danfoss Poland.
Zmiana sprzedawcy prądu – sierpień 2017
W sierpniu br. na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zdecydowało się 6 177 odbiorców. W sumie z tego prawa skorzystało już 185 602 firm oraz 523 057 gospodarstw domowych.
Skoki cen energii
Jak podaje wysokienapiecie.pl ceny energii w ostatnich dniach w tzw. szczycie były wyższe aż kilkakrotnie niż analogicznym okresie rok temu. Taka sytuacja ma miejsce nie tylko w Polsce, ale i także w innych krajach europejskich. Skąd takie skoki cen energii?
Kary za pobór energii. Wzrosną rachunki?
Urząd Regulacji Energetyki prowadzi liczne postępowania administracyjne wobec tych firm, które w sierpniu 2015 roku przekroczyły limity poboru prądu. Grzywny za zaniedbania sięgające kilkunastu milionów zł mogą otrzymać najwięksi dostawcy energii, co może się przełożyć się na ceny prądu – pisze Money.pl.
Innogy z mobilnym salonem obsługi klienta
Innogy Polska uruchomiła właśnie mobilny salon obsługi klienta. Ma on ułatwić kontakt z firmą energetyczną osobom, które z uwagi na sporą odległość nie mogą udać się do stacjonarnego salonu innogy.
Ebok innogy - Nowa wersja serwisu Moje innogy
Klienci innogy Polska mogą już korzystać z nowej wersji serwisu Moje innogy. Oprócz kilku nowych funkcjonalności jest możliwość korzystania z serwisu z poziomu dowolnego urządzenia mobilnego.
Spore zainteresowanie fotowoltaiką od innogy
innogy Polska (dawniej RWE Polska) w niecały miesiąc zawarła umowy na instalacje fotowoltaiczne dla prosumentów o mocy w sumie ponad 1 MWp. To efekt kampanii „Włącz energię słoneczną w swoim domu” oraz nowej oferty „Energia ze słońca”.
Ilu Polaków produkuje własny prąd?
Z danych PTPiREE wynika, że liczba prosumentów, czyli osób będących jednocześnie konsumentem i producentem energii, w 2016 roku w Polsce wzrosła o blisko 10 tys. Najwięcej mikroinstalacji jest podłączonych do sieci PGE Dystrybucja – pisze Gramwzielone.pl.