Jak zauważa „Puls Biznesu” tylko na pierwszy rzut oka rynek energii słonecznej rośnie. Zahamowanie spowodowały nowe przepisy, które weszły w życie w II połowie ubiegłego roku.
Do sprzedaży trafia właśnie solarny dach firmy Tesla. Firma Elona Muska już zbiera zamówienia na solarne dachówki, dzięki którym będzie można się pożegnać z rachunkami za prąd.
W sieci sklepów IKEA będzie można kupić instalacje fotowoltaiczne. Zdaniem przedstawicieli szwedzkiej firmy w ciągu 25 lat użytkowania instalacji można obniżyć rachunki za prąd o aż 37 tys. zł.
Dzięki najnowszemu projektowi Google o nazwie „Sunroof” będzie można wyliczyć czy opłaca się instalować panele słoneczne na danym dachu. Z narzędzia póki co korzystają tylko mieszkańcy niektórych stanów w USA, ale usługa ma być rozszerzana na kolejne obszary.
Jak donosi Forbes być może już niedługo ogniwa fotowoltaiczne nie będą nam się kojarzyć z panelami na dachach. Trwają bowiem prace nad zupełnie nową technologią - panelami słonecznymi w sprayu.
Australijskim naukowcom udało się ustanowić nowy rekord efektywności elektrowni słonecznych. 97% sprawność systemu uzyskano przy pomocy reflektora nowej generacji o nazwie Big Dish – donosi Onet.pl.
Jak pisze „Rzeczpospolita” z uwagi na zmiany w systemie wsparcia dla prosumentów, które wprowadzi nowa ustawa o Odnawialnych Źródłach Energii inwestycja w panele fotowoltaiczne może być nieopłacalna.
W Polsce moc mikroinstalacji OZE wynosi już ponad 22 MW. Zdecydowana większość z nich to instalacje fotowoltaiczne. W 2015 roku stanowiły one aż 80% przydomowych instalacji OZE.
Energia słoneczna już niebawem może stać się motorem napędowym gospodarki, a to dzięki Ustawie o Odnawialnych Źródłach Energii, która stwarza ogromne możliwości jej rozwoju. Czy warto inwestować już teraz? Czy PV w praktyce przyniesieni korzyści i zysk? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań, będzie można uzyskać podczas piątych Międzynarodowych Targów RENEXPO® Poland.
Internetowy potentat chce pomagać w podejmowaniu decyzji o montażu na dachu domu paneli słonecznych. Google wystartowało właśnie z projektem pilotażowym „Project Sunroof”, a usługa jest dostępna w kilku rejonach USA – donosi Rzeczpospolita.
Od blisko 20 lat techniki solarne dynamicznie rozwijają się na całym świecie, głównie w krajach, które rozumieją znaczenie i potencjał sektora energii słonecznej. Polska powinna znaleźć się wśród nich.
Polski Prąd, jeden z niezależnych sprzedawców energii elektrycznej, z uwagi na rosnące zainteresowanie Polaków fotowoltaiką rozpoczął sprzedaż paneli słonecznych – informuje Newseria Inwestor