Oczekujesz na rachunek, po pewnym czasie dostajesz go, ale w innej kopercie, z innym logotypem i nazwą firmy. Otwierasz, czytasz okazuje się, że zmieniłeś sprzedawcę energii. Jak to? Ktoś sfałszował Twój podpis.
Po październikowych zmianach, kiedy to w życie wejdzie zmiana ustawy o efektywności energetycznej zaczniemy oszczędzać prąd. Zapytacie jak? Budynki mają stać się przyjazne środowisku poprzez rygorystyczne prawo.
Słyszałeś o zmieni sprzedawcy energii, a może coś o tym czytałeś? Zmiana sprzedawcy opłaca się, ale należy uważać, aby nie wpaść z deszczu pod rynnę?
Co należy udostępnić kontrolującym licznika energii elektrycznej? Czy muszę ich w ogóle wpuszczać do domu, co się stanie jeśli odmówię kontroli, czy będę musiał za nią zapłacić?
Konsumenta ma prawo żądać informacji i dokumentów, które potwierdzają z kim zawiera umowę. Umowa na sprzedaż energii elektrycznej może zawierać wiele zastrzeżeń. Żadne z nich nie może jednak ograniczać prawa dotyczące tego, że umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorcy można wypowiedzieć w ciągu 14 dni.
Na szczeblu państwowym ochroną konkurencji i konsumentów zajmuję się Prezes, na szczeblu lokalnym pomocy można poszukiwać u miejskich bądź powiatowych rzeczników praw konsumentów.
Właściciel posiadłości ma prawo do składania wniosku o przyznanie odszkodowania za bezumowne korzystanie z kawałka jego posesji. Dystrybutorzy jednak są niechętni aby je wypłacać.
Zespół norm regulujących zasady kształtowania polityki energetycznej, zasady użytkowania paliw jak i działalność przedsiębiorstw energetycznych. Ustawa określa też organy właściwe w sprawach gospodarki energią. Czy coś więcej kryje w swojej treści ustawa prawo energetyczne?
Dobry sprzedawca to sprzedawca, który…? Jest wiele odpowiedzi na to pytanie, ale dobrze jest jeśli sprzedawca nie unika kontaktu ze strony Klienta
Jeśli nasz licznik spisywany jest co miesiąc to oznacz, że płacimy za faktycznie popraną energię czy zużycie prognozowane? Jakie okresy rozliczeniowe może zaproponować nam sprzedawca?
Jak informuje gazetaprawna.pl w bieżącym roku liczba skarg dotyczących nieuczciwych praktyk niektórych sprzedawców prądu poszła znacznie w górę. To oznacza jedno: polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw i obowiązków sprzedawcy energii.