Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną, z której wysokością się nie zgadzasz? Masz podejrzenia, że nieprawidłowo odczytano stan licznika lub urządzenie pomiarowo-rozliczeniowe źle działa?
Prawo energetyczne wprowadza wiele dodatkowych opłat. Opłata przesyłowa stała jest jedną z nich.
Coraz częściej sprzedawcy energii elektrycznej proponują przejście na fakturę elektroniczną. Jak zamówić eFakturę Energa? Jakie są korzyści tego rozwiązania?
Przeglądając swój rachunek za prąd z pewnością natkniesz się na pozycję: opłata przejściowa. Co to jest za opłata? Od czego zależy jej wysokość? Dowiesz się z tego poradnika.
Czy można samemu obliczyć koszty rachunku za prąd? Można próbować, ale raczej nigdy nie wyjdzie nam tyle samo ile na fakturze, naliczy sprzedawca oraz (OSD). Dlaczego?
innogy Polska obecnie ma do zaoferowania sowim obecnym i przyszłym klientom sześć ofert, każda inna, każda ma zagwarantować oszczędność. Czy w przypadku ich wyboru stracimy czy zyskam na opłacie handlowej?
Uważasz, że w rozliczeniach z PGE wystąpiły jakieś nieprawidłowości? Masz wątpliwości czy dostarczona energia ma odpowiednie parametry jakościowe? Przerwa w dostawie prądu wyniosła ponad 24h? Masz prawo złożyć reklamacje.
Podstawą do złożenia reklamacji jest nie tylko nieprawidłowe rozliczenie za zużycie energii, ale i także m.in. niedotrzymanie standardów jakościowych. Jak napisać reklamacje do sprzedawcy oraz dystrybutora energii?
Jeśli uważasz, że rozliczenia z innogy (dawniej RWE) są nieprawidłowe to masz prawo reklamować rachunek za prąd. Możesz również wnioskować o bonifikatę za przerwy w dostawie prądu czy za nieprawidłowe parametry jakościowe.
Jako odbiorca energii możesz spotkać się z nieprawidłowo wystawionymi rachunkami za prąd, zbyt długimi przerwami w dostawie energii oraz nieodpowiednimi parametrami jakościowymi dostarczonego prądu. Masz jednak prawo do złożenia reklamacji.
Stwierdziłeś/aś nieprawidłowości w rozliczeniach z firmą Energa? Parametry jakościowe dostarczonej energii były nieprawidłowe? Przerwa w dostawie energii trwała ponad 24 godziny? Masz prawo złożyć reklamację. Jak powinny wyglądać takie dokumenty?
Wynajmujesz mieszkanie i zawsze problem stanową opłaty za media oraz sposób ich rozliczania. Najbardziej kłopotliwe bywają rozliczenia za energię elektryczną. Zwykle rachunki opiewają na duże kwoty do tego jeszcze kwestia rozliczeń – płaci odbiorca mający podpisaną umowę ze sprzedawcą, a czyli wynajmujący nie najemca.