Statystyki nie kłamią. Coraz chętniej przesiadamy się na auta zasilane silnikiem elektrycznym. Przybywa także stacji ładowania samochodów elektrycznych, na które można otrzymać spore dofinansowanie.
Jak donosi „Rzeczpospolita”, sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych Greenwey wprowadziła jako pierwsza opłaty za ładowanie. Ile wynosi stawka za kilowatogodzinę?
Brak akcyzy i opłat parkingowych dla samochodów elektrycznych, budowa infrastruktury ładowania oraz strefy czystego transportu to najważniejsze zapisy w projekcie ustawy o elektromobilności i paliwach.
Z badań przeprowadzony przez Kantar TNS na zlecenie spółki ElectroMobility Poland wynika, że Polacy oczekują samochodu elektrycznego, który jest produkowany w Polsce, ma zasięg 150 km, może pomieścić 4 osoby oraz kosztuje 60 tys. zł.
Temat pojazdów elektrycznych i rozwoju zrównoważonej infrastruktury od lat obecny w innych krajach, coraz częściej jest podejmowany również w Polsce m.in. w kontekście wypracowania wspólnej polityki transportu ekologicznego. Czy jesteśmy na dobrej drodze? Jaka jest szansa wprowadzenia w najbliższej przyszłości bardziej ekologicznego i wydajnego transportu? Takie i podobne kwestie zostaną poruszone podczas Targów Energii Odnawialnej i Efektywności Energetycznej RENEXPO® Poland 2017, które odbędą się w dniach 25-27 października w Warszawskim Centrum EXPO XXI. Organizatorem wydarzenia jest REECO Poland.
Według raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej w 2016 roku do 2 mln wzrosła liczba jeżdżących pod drogach aut z silnikiem elektrycznym. W porównaniu do 2015 roku liczba ta wzrosła aż o 60%.
Polski rząd na tą chwilę nie planuje dotowania zakupu samochodów z silnikiem elektrycznym przez osoby prywatne – informuje „Puls Biznesu”.
Zdaniem Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR dopłata w wysokości około 30 tys. zł zachęciłaby Polaków do kupna samochodu elektrycznego.
Jak zapowiada rząd w ciągu dekady po polskich drogach ma jeździć nawet 1 mln aut na prąd. To jak podkreśla w rozmowie z wnp.pl prof. Leszek Jesień z PSE wymaga znacznych zmian w funkcjonowaniu rynku energii.
Jak deklarował polski rząd w 2025 roku na naszych drogach ma jeździć 1 milion samochodów elektrycznych. Tymczasem w pierwszym kwartale 2017 roku Polacy kupili zaledwie 66 aut na prąd – pisze wyborcza.pl.
Od dziś w ofercie Energa jest dostępna usługa wynajmu samochodów elektrycznych. Auta na prąd można wypożyczać na godziny, a skorzystać z usługi mogą klienci biznesowi i instytucjonalni.
Krzysztof Tchórzewski w trakcie piątkowej konferencji w NFOŚiGW powiedział, że Ministerstwo Energii chce wdrożyć nową tańszą taryfę nocną, z której będą mogli skorzystać użytkownicy samochodów elektrycznych – donosi PAP.