Jak informuje Enea w trzech kwartałach 2017 roku produkcja energii w grupie zwiększyła się o blisko 50%. Jest to wynik przejęcia Elektrowni Połaniec. Moce wytwórcze Enei wkrótce mają się jeszcze bardziej zwiększyć – do użytku ma zostać oddany nowy blok w Elektrowni Kozienice.
Tauron Sprzedaż wygrał publiczny przetarg na dostawę energii elektrycznej do około stu jednostek administracji państwowej. Oferta obowiązuje przez 24 miesiące, a jej wartość to ponad 60 mln zł.
Grupa Energa w roku ubiegłym zanotowała wzrost produkcji energii z odnawialnych źródeł. W porównaniu do roku 2013 Energa posiada o 10 procent więcej zielonego prądu.
Koszt wytworzenia prądu to około 18 groszy za kilowatogodzinę. Tyle właśnie kosztuje prąd na rynku energetycznym. „Globenergia” zastanawia się, czy dziś warto sprzedawać energię do sieci.
Energia elektryczna to towar, który trafia do firm i gospodarstw domowych. Zobacz, co jest przedmiotem umowy sprzedażowej i na jakich zasadach odbywa się sprzedaż.
Już każdy z większych operatorów telefonii komórkowej w Polsce ma w swojej ofercie sprzedaż energii elektrycznej. Obsługujące miliony klientów telekomy liczą, że poprzez zwiększający się zakres swoich usług co najmniej utrzymają swoje przychody.
Kolejny telekom chce być energetyczny. Od dziś, w celu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej będzie można się udać do wybranych salonów Orange. Pomarańczowy operator rozpoczyna pilotaż sprzedaży prądu dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Czym chce się wyróżnić na rynku?
Plus oraz T-Mobile będą konkurować ze sobą na kolejnym polu. Należący do niemieckiego właściciela operator zamierza, bowiem także sprzedawać energię elektryczną. Biznes ten będzie prowadzić wspólnie z Tauronem.
Jesienią Tauron i T-mobile chcą razem wprowadzić nową ofertę na prąd dla klientów indywidualnych. Firmy są już po kilkumiesięcznych programach pilotażowych i obecnie pracują nad ostatecznym kształtem propozycji dla konsumentów – donosi „Rzeczpospolita”.
Konkurencja na rynku energii elektrycznej jest coraz większa. Sprzedawcy prądu dwoją się i troją, aby utrzymać obecnych oraz zdobyć nowych klientów. A walczyć jest o co – do „wzięcia” jest ok. 16 milionów odbiorców indywidualnych.
Choć energia elektryczna to jeden z towarów tzw. pierwszej potrzeby, to działanie rynku energii jest dla większości z nas „czarną magią”. Sprawdźmy zatem jaką drogę musi przejść prąd zanim trafi do gniazdka w naszym domu.