Aktualności
Start Aktualności Co 4 Polak chce zmienić sprzedawcę prądu
Artykuł

Co 4 Polak chce zmienić sprzedawcę prądu

Blisko 25% polskich gospodarstw domowych rozważa zmianę sprzedawcy energii elektrycznej – informuje „Rzeczpospolita”. Gazeta powołuje się na raport „Klient indywidualny na rynku energii elektrycznej”, którego autorami są 4P research mix i CustomerMatters.

Fot.Flickr.com

Polacy chcą zmieniać sprzedawcę energii

"Rzeczpospolita" podkreśla, że już kilka dobrych lat odbiorcy indywidualni mają prawo zmieniać sprzedawcę prądu. Mimo tego, na taki krok zdecydowało się zaledwie 2% z nich. Z wspomnianego wyżej raportu wynika, że 23% Polaków rozważa zmianę sprzedawcy energii elektrycznej.

Alternatywni sprzedawcy prądu

Zdaniem dziennika sytuacja u nas jest porównywalna do tej, która miała miejsce klika lat temu w Wielkiej Brytanii. Wówczas brytyjscy konsumenci wybierając nowego sprzedawcę decydowali na ofertę największych na rynku firm energetycznych z tzw. wielkiej szóstki. Obecnie coraz częściej preferują mniejszych, alternatywnych sprzedawców energii.

Cena energii nie najważniejsza

Mniejsi brytyjscy sprzedawcy nie konkurują tylko i wyłącznie ceną. Ich zdaniem istotne znaczenie ma również partnerskie podejście oraz wysoka jakość obsługi klienta. Prognozuje się, że w przypadku utrzymania się trendu najwięksi sprzedawcy mogą stracić nawet 20% klientów. Sytuacja na polskim rynku ma się kształtować podobnie. Sprzedawcy energii powinni przyzwyczaić się do tego, że głównym narzędziem walki o klienta nie będzie tylko cena. Coraz większą rolę odgrywać będzie jakość obsługi oraz relacje z klientem. Dla konsumentów istotna jest czytelność rachunku, jasność ofert oraz przebieg procesu reklamacji.

Czy polecamy sprzedawców prądu?

W raporcie "Klient indywidualny na rynku energii elektrycznej" przedstawiono także wskaźnik Net Promoter Score (NPS). Dzięki niemu wiemy, jaka jest skłonność klientów do rekomendowania firmy energetycznej - w Polsce wynosi on -29. Oznacza to, że osób niepolecających (54%) jest sporo więcej w porównywaniu z osobami, które w sposób pozytywny rekomendują danych sprzedawców (25%). Wypowiadająca się w "Rzeczpospolitej" specjalista Małgorzata Olszewska jest zdania, że tak niskie oceny są spowodowane nielicznymi kontaktami ze sprzedawcami energii.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy
Zobacz też inne aktualności
Energa 365 – stała cena prądu i pakiet Office 365 za 1 zł
09 Wrzesień 2014

Energa 365 – stała cena prądu i pakiet Office 365 za 1 zł

Jeden z czołowych polskich koncernów energetycznych – Energa wprowadza zupełnie innowacyjną ofertę, która łączy sprzedaż energii elektrycznej i pakiet...
Jeszcze szybsza zmiana sprzedawcy energii
17 Czerwiec 2014

Jeszcze szybsza zmiana sprzedawcy energii

Już od stycznia mieszkańcy Wielkiej Brytanii będą mogli dokonać zmiany dostawcy prądu w zaledwie 17 dni. Obecnie proces ten trwa aż 5 tygodni. Nowe za...
PKP Intercity zmienia sprzedawcę prądu
21 Czerwiec 2017

PKP Intercity zmienia sprzedawcę prądu

Pierwszy raz w historii PKP Intercity przenosi swój rachunek za prąd do innego sprzedawcy. Najlepsze warunki zaproponowała Energa Obrót.
Orange z wnioskiem do UOKiK o zgodę na przejęcie sprzedawcy energii
08 Sierpień 2017

Orange z wnioskiem do UOKiK o zgodę na przejęcie sprzedawcy energii

Orange Polska złożył wniosek o zgodę na przejęcie spółki Multimedia Polska Energia, jednego z największych alternatywnych sprzedawców prądu. Cena naby...
 Licznik smart będzie mieć prawie każdy
29 Sierpień 2014

Licznik smart będzie mieć prawie każdy

Do końca 2020 roku, u co czwartego konsumenta ma być zamontowany inteligentny licznik energii elektrycznej. Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna” pr...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7