Aktualności
Start Aktualności Co 4 Polak chce zmienić sprzedawcę prądu
Artykuł

Co 4 Polak chce zmienić sprzedawcę prądu

Blisko 25% polskich gospodarstw domowych rozważa zmianę sprzedawcy energii elektrycznej – informuje „Rzeczpospolita”. Gazeta powołuje się na raport „Klient indywidualny na rynku energii elektrycznej”, którego autorami są 4P research mix i CustomerMatters.

Fot.Flickr.com

Polacy chcą zmieniać sprzedawcę energii

"Rzeczpospolita" podkreśla, że już kilka dobrych lat odbiorcy indywidualni mają prawo zmieniać sprzedawcę prądu. Mimo tego, na taki krok zdecydowało się zaledwie 2% z nich. Z wspomnianego wyżej raportu wynika, że 23% Polaków rozważa zmianę sprzedawcy energii elektrycznej.

Alternatywni sprzedawcy prądu

Zdaniem dziennika sytuacja u nas jest porównywalna do tej, która miała miejsce klika lat temu w Wielkiej Brytanii. Wówczas brytyjscy konsumenci wybierając nowego sprzedawcę decydowali na ofertę największych na rynku firm energetycznych z tzw. wielkiej szóstki. Obecnie coraz częściej preferują mniejszych, alternatywnych sprzedawców energii.

Cena energii nie najważniejsza

Mniejsi brytyjscy sprzedawcy nie konkurują tylko i wyłącznie ceną. Ich zdaniem istotne znaczenie ma również partnerskie podejście oraz wysoka jakość obsługi klienta. Prognozuje się, że w przypadku utrzymania się trendu najwięksi sprzedawcy mogą stracić nawet 20% klientów. Sytuacja na polskim rynku ma się kształtować podobnie. Sprzedawcy energii powinni przyzwyczaić się do tego, że głównym narzędziem walki o klienta nie będzie tylko cena. Coraz większą rolę odgrywać będzie jakość obsługi oraz relacje z klientem. Dla konsumentów istotna jest czytelność rachunku, jasność ofert oraz przebieg procesu reklamacji.

Czy polecamy sprzedawców prądu?

W raporcie "Klient indywidualny na rynku energii elektrycznej" przedstawiono także wskaźnik Net Promoter Score (NPS). Dzięki niemu wiemy, jaka jest skłonność klientów do rekomendowania firmy energetycznej - w Polsce wynosi on -29. Oznacza to, że osób niepolecających (54%) jest sporo więcej w porównywaniu z osobami, które w sposób pozytywny rekomendują danych sprzedawców (25%). Wypowiadająca się w "Rzeczpospolitej" specjalista Małgorzata Olszewska jest zdania, że tak niskie oceny są spowodowane nielicznymi kontaktami ze sprzedawcami energii.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Sprzedaż energii elektrycznej
13 Październik 2014

Sprzedaż energii elektrycznej

Energia elektryczna to towar, który trafia do firm i gospodarstw domowych. Zobacz, co jest przedmiotem umowy sprzedażowej i na jakich zasadach odbywa ...
Kodeks dobrych praktyk dystrybutorów prądu
15 Luty 2016

Kodeks dobrych praktyk dystrybutorów prądu

Powstał Kodeks Dobrych Praktyk Operatorów Systemów Dystrybucyjnych. Dokument, który sporządziło Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elekt...
Liczba zmian sprzedawcy energii rośnie, ale…
28 Listopad 2016

Liczba zmian sprzedawcy energii rośnie, ale…

Z danych opublikowanych przez Urząd Regulacji Energetyki wynika, że w październiku br. sprzedawcę prądu zmieniło więcej Polaków niż miesiąc wcześniej....
Sprzedawcy energii zmieniają oferty dla prosumentów
26 Lipiec 2016

Sprzedawcy energii zmieniają oferty dla prosumentów

Koncerny energetyczne w wyniku wejścia w życie nowelizacji ustawy OZE modyfikują swoje oferty dla prosumentów, czyli osób będących jednocześnie produc...
Skargi na Polski Prąd i Gaz. URE ostrzega przed sprzedawcą
18 Wrzesień 2017

Skargi na Polski Prąd i Gaz. URE ostrzega przed sprzedawcą

W ostatnim czasie do Urzędu Regulacji Energetyki wpłynęło wiele pisemnych i telefonicznych skarg na firmę Polski Prąd i Gaz (dawniej Polska Energetyka...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7