Fot. Materiały prasowe PGE
Kampania edukacyjna PGE
"Daj się oświecić" to kolejna akcja PGE Obrót mająca na celu uświadamianie odbiorcom energii jakimi technikami posługują się oszuści energetyczni. Kampania była prowadzona na terenie 17 polskich miast, które są najbardziej narażone na działalność nieuczciwych sprzedawców podających się za pana/panią z elektrowni. Z badań przeprowadzonych w ramach tej akcji wynika, że aż 42% Polaków nie zapoznaje się z treścią regulaminów, które podpisuje poza siedzibą firmy. Ankieterzy PGE zapraszali przechodniów do brania udziału w konkursach, które miały na celu sprawdzenie czujności i prezentacje trików stosowanych przez oszustów. Każda osoba, która chciała wziąć udział w konkursie musiała podpisać regulamin. Na 7815 osób dokument ten bez przeczytania podpisało aż 3284 osoby i tym samym zgodziło się na m.in. zaśpiewanie piosenki, skakanie na skakance czy recytowanie "Pana Tadeusza".
Sprawdź oferty na tani prąd i gaz
Zmiana sprzedawcy energii
PGE w ramach tych działań eventowych ostrzega przed nieuczciwymi przedstawicielami firm energetycznych, którzy chodzą po domach. Jeden z największych na polskim rynku energii sprzedawców prądu zaleca, aby zapytać handlowca jaką firmę energetyczną reprezentuje i poprosić o identyfikator. Przed podpisaniem umowy należy ją dokładnie przeczytać oraz sprawdzić kwestie związane z opłatami, ewentualnymi karami, czy innymi dodatkowymi kosztami. Coraz częściej firmy energetyczne proponują oprócz energii inne produkty czy usługi – warto się zastanowić czy faktycznie je potrzebujemy.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna