Obsługa klientów Energa
Zarząd Energa-Operator zadecydował o reaktywacji niektórych rejonowych struktur, które zlikwidowano w latach 2012-2015. Jak wyjaśnia w komunikacie Krzysztof Dębczyński, wiceprezes spółki, jest to wynik analiz biznesowych wskazujących, iż niezbędna jest zmiana aktualnego modelu funkcjonowania dystrybutora. Poprawić ma się nie tylko obsługa klientów, ale i również organizacja pracy służb technicznych, co z kolei ma przełożyć się na krótszy czas usuwania awarii.
Rejony dystrybucyjne Energa
W tej chwili spółka Energa-Operator, jeden z największych w Polsce dystrybutrów energii elektrycznej, jest podzielona na 6 oddziałów, a te na 33 rejony dystrybucyjne. Jeszcze cztery lata temu było ich 46. Rejony dystrybucyjne odpowiadają za funkcjonowanie sieci średniego i niskiego napięcia, przywracanie zasilania oraz majątek sieciowy. W takim punkcie klient może załatwić wszelkie formalności, które są związane z przyłączeniem do sieci Energa-Operator. W tej chwili trwają prace związane z odtworzeniem rejonów w Rypinie, Radziejowie (Kujawsko-Pomorskie) oraz Starogardzie Gdańskim (Pomorze). Punkty mają zostać otwarte w lutym 2017 roku.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna