Kodeks sprzedawców energii
Kodeks "Dobre Praktyki Sprzedawców Energii Elektrycznej" został opracowany w 2014 roku przez przyznające Certyfikat Sprzedawcy Towarzystwo Obrotu Energią oraz Urząd Regulacji Energetyki. Przystąpienie do stosowania tego kodeksu jest dobrowolne i otwarte dla wszystkich firm energetycznych w Polsce, które zajmują się sprzedażą prądu dla gospodarstw domowych. Obecnie Certyfikat Sprzedawcy Towarzystwa Obrotu Energią posiadają: Energa-Obrót, Enea S.A., innogy Polska S.A., Polkomtel Sp. z o.o., PGE Obrót S.A., TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., TAURON Sprzedaż GZE Sp. z o.o.
Audyt sprzedawcy energii
Każda z firm posiadających Certyfikat Sprzedawcy TOE co dwa lata powinna zgodzić się na przeprowadzenie niezależnego audytu. Energa Obrót pierwszy audyt przeszła w 2014 roku, a drugi zakończono w ubiegłym miesiącu. Audyty zostały przeprowadzone przez TÜV Rheinland Polska Sp. z o. o. i zostały zakończone wynikiem pozytywnym. Ich celem było weryfikowanie czy sprzedawca energii stosuje zasady kodeksu "Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej". Badaniu podlegają takie obszary jak: Obsługa Klienta, Umowy, Compliance oraz Reklamacje. Dariusz Kaśków, prezes Energa SA, zaznaczył że spółka jest świadoma, że ile pracy ją czeka, aby poprawić obsługę klienta i zniwelować wyzwania związane z wdrożeniem nowego systemu. Jednym z celów Energa, który pojawił się w nowej strategii Grupy jest zorientowanie na klienta.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna