Nieuczciwe praktyki sprzedawcy
Urząd Regulacji Energetyki poinformował, że ostatnio notuje wzrost skarg na spółkę Polski Prąd i Gaz. Odbiorcy skarżą się na niepełne i nierzetelne informacje o warunkach umowy i oferty prezentowanej przez handlowców spółki. Nierzadko przedstawiciele tego sprzedawcy energii podawali się za pracowników dotychczasowego sprzedawcę albo sugerowali, że dla niego pracują. Z skarg wynika także, że przedstawiciele Polskiego Prądu i Gazu podawali, że celem ich wizyty jest rzekoma aktualizacja dotychczasowej umowy. Wiele osób nie czytało podsuwanych dokumentów i nie było świadomych, że podpisują umowę z nowym sprzedawcą. URE podało także, że pracownicy spółki nie zostawiali klientom egzemplarza zawartej umowy. W związku z tym konsumenci nie mogli zidentyfikować firmy i skorzystać z prawa do odstąpienia umowy zawartej poza siedzibą przedsiębiorstwa w ciągu 14 dni.
Cofnięcie koncesji na obrót energią
W URE ze względu na podejrzenia naruszenia warunków koncesji przez Polski Prąd i Gaz toczy się postępowanie wobec spółki mające na celu cofnięcie koncesji na obrót energią elektryczną. 30 grudnia ubiegłego roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzje nakazującą zaniechanie praktyk, które naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Śledztwo w sprawie wprowadzania w błąd odbiorców energii oraz niekorzystnego rozporządzenia mieniem wielu osób fizycznych prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku.
Agnieszka Książek, Redaktor naczelna