Poradniki
Start Poradniki Enea awarie
Artykuł

Enea awarie

Na szybkim usunięciu awarii prądu zależy nie tylko konsumentom energii, ale i także podmiotowi, który odpowiada za ciągłość dostaw prądu, czyli dystrybutorowi energii elektrycznej.

Źródło: Enea Operator

Brak prądu

Warto pamiętać, że brak prądu może być spowodowany nie tylko awarią sieci, ale i również działaniem zabezpieczających urządzeń w domowej instalacji (wyłączniki różnicowoprądowe, bezpieczniki) czy prowadzonymi przez dystrybutora pracami związanymi z modernizacją sieci.

Przyczynę awarii można wstępnie zdiagnozować dokonując obserwacji sąsiednich domów, oświetlenia ulicznego czy lampki zasilania znajdującej się w rozdzielnicy.

Uszkodzona sieć

Jeśli w Twojej okolicy nie ma światła to najprawdopodobniej została uszkodzona sieć zasilająca. Wówczas zgłaszamy ten fakt pogotowiu energetycznemu dzwoniąc pod numer 991. Nr ten jest bezpłatny i czynny przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Przed wykonaniem telefonu warto oczywiście jeśli jest taka możliwość sprawdzić czy awaria już nie została zgłoszona przez innego odbiorcę. W tym celu należy wejść na stronę http://www.operator.enea.pl/infoosieci/wylaczeniaiawarie/masowe-awarie i sprawdzić czy Twój adres znajduje się na liście awarii.

Bezpieczniki

Jeśli sąsiedzi mają prąd to wówczas sprawdzamy czy brak prądu nie jest wynikiem zadziałania zabezpieczeń spowodowanych zwarciem lub przeciążeniem instalacji. Sprawdzić należy także wyłącznik różnicowoprądowy. W przypadku, gdy zabezpieczenie przy próbie załączenia reaguje w trybie natychmiastowym to odłączyć należy wszystkie odbiorniki i wówczas ponowić próbę. Jeśli zabezpieczenia nie będą reagować to należy podłączać kolejno odbiorniki – zadziałanie zabezpieczenia w chwili włączenia danego odbiornika wskazuje, że problem jest właśnie w tym odbiorniku. Jeśli zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, a nie mamy do nich dostępu to należy zadzwonić na nr 991 i powiadomić pogotowanie energetyczne.

Planowe wyłączenia prądu

planowe wyłączenia enea

Źródło: Enea Operator

Brak prądu może być także związany z prowadzeniem planowanych prac przez dystrybutora energii elektrycznej. Enea Operator o planowanych wyłączeniach prądu informuje swoich klientów z odpowiednim wyprzedzeniem umieszczając ogłoszenia w lokalnej prasie, radiu, telewizji czy na tablicach ogłoszeniowych. Enea uruchomiła także specjalną stronę internetową: http://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/, gdzie można sprawdzić planowane wyłączenia prądu na terenie działania Enea Operator.

Agnieszka Kierzkowska

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

07 Październik 2015
Numery kont bankowych – Enea
Zmiany numerów kont na obszarach: szczeciński, bydgoski. Chociaż zmiany sprzedawca wprowadził jakiś czas temu, wielu z klientów nadal nie wie komu pła...
Czytaj dalej
14 Lipiec 2014
Przerwa w dostawie energii – kiedy należy ci się odszkodowanie?
Poniosłeś stratę z powodu braku prądu? Należy ci się odszkodowanie! Kiedy można otrzymać je otrzymać? Ile wynoszą maksymalne przerwy w dostawie energi...
Czytaj dalej
18 Czerwiec 2015
Oferta Kwietnia 2015: ENEA Energia + Zdrowie
Na rynku energetycznym pojawiła się nowa oferta Enei skierowana do klientów indywidualnych. Energia + Zdrowie to gwarancja stałej ceny prądu oraz niel...
Czytaj dalej
19 Lipiec 2017
Oferta lipca 2017 – Enea „ENERGIA+Fachowiec”
Atrakcyjna i stała cena energii elektrycznej oraz pomoc specjalisty i naprawa awarii do kwoty nawet 2400 zł – to największe zalety oferty przygotowane...
Czytaj dalej
15 Wrzesień 2015
eBOK Enea
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta firma Enea udostępniła na ten moment tylko klientom z obszaru szczecińskiego i bydgoskiego. Do końca 2015 roku z e...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7