Poradniki
Start Poradniki Enea awarie
Artykuł

Enea awarie

Na szybkim usunięciu awarii prądu zależy nie tylko konsumentom energii, ale i także podmiotowi, który odpowiada za ciągłość dostaw prądu, czyli dystrybutorowi energii elektrycznej.

enea awarie

Źródło: Enea Operator

Enea awarie - najpierw sprawdź... 

Warto pamiętać, że brak prądu może być spowodowany nie tylko awarią sieci, ale i również działaniem zabezpieczających urządzeń w domowej instalacji (wyłączniki różnicowoprądowe, bezpieczniki) czy prowadzonymi przez dystrybutora pracami związanymi z modernizacją sieci.

Przyczynę awarii można wstępnie zdiagnozować dokonując obserwacji sąsiednich domów, oświetlenia ulicznego czy lampki zasilania znajdującej się w rozdzielnicy.

porównywarka

Uszkodzona sieć

Jeśli w Twojej okolicy nie ma światła to najprawdopodobniej została uszkodzona sieć zasilająca. Wówczas zgłaszamy ten fakt pogotowiu energetycznemu dzwoniąc pod numer 991. Nr ten jest bezpłatny i czynny przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Przed wykonaniem telefonu warto oczywiście jeśli jest taka możliwość sprawdzić czy awaria już nie została zgłoszona przez innego odbiorcę. W tym celu należy wejść na stronę http://www.operator.enea.pl/infoosieci/wylaczeniaiawarie/masowe-awarie i sprawdzić czy Twój adres znajduje się na liście awarii.

Bezpieczniki

Jeśli sąsiedzi mają prąd to wówczas sprawdzamy czy brak prądu nie jest wynikiem zadziałania zabezpieczeń spowodowanych zwarciem lub przeciążeniem instalacji. Sprawdzić należy także wyłącznik różnicowoprądowy. W przypadku, gdy zabezpieczenie przy próbie załączenia reaguje w trybie natychmiastowym to odłączyć należy wszystkie odbiorniki i wówczas ponowić próbę. Jeśli zabezpieczenia nie będą reagować to należy podłączać kolejno odbiorniki – zadziałanie zabezpieczenia w chwili włączenia danego odbiornika wskazuje, że problem jest właśnie w tym odbiorniku. Jeśli zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, a nie mamy do nich dostępu to należy zadzwonić na nr 991 i powiadomić pogotowanie energetyczne.

Planowe wyłączenia prądu

planowe wyłączenia enea

Źródło: Enea Operator

Brak prądu może być także związany z prowadzeniem planowanych prac przez dystrybutora energii elektrycznej. Enea Operator o planowanych wyłączeniach prądu informuje swoich klientów z odpowiednim wyprzedzeniem umieszczając ogłoszenia w lokalnej prasie, radiu, telewizji czy na tablicach ogłoszeniowych. Enea uruchomiła także specjalną stronę internetową: http://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/, gdzie można sprawdzić planowane wyłączenia prądu na terenie działania Enea Operator.

Agnieszka Kierzkowska

 

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Numery kont bankowych – Enea
07 Październik 2015
Numery kont bankowych – Enea
Zmiany numerów kont na obszarach: szczeciński, bydgoski. Chociaż zmiany sprzedawca wprowadził jakiś czas temu, wielu z klientów nadal nie wie komu pła...
Czytaj dalej
Enea reklamacje
28 Wrzesień 2016
Enea reklamacje
Jako odbiorca energii możesz spotkać się z nieprawidłowo wystawionymi rachunkami za prąd, zbyt długimi przerwami w dostawie energii oraz nieodpowiedni...
Czytaj dalej
Enea prąd budowlany
28 Listopad 2016
Enea prąd budowlany
Przed ruszeniem prac budowlanych należy udać się do najbliższego zakładu energetycznego i podpisać umowę przyłączeniową. Jak załatwić prąd budowlany w...
Czytaj dalej
Enea płatności
24 Listopad 2016
Enea płatności
Jesteś klientem Enea? Sprawdź jak szybko i wygodnie regulować rachunki za energię elektryczną.
Czytaj dalej
eBOK Enea logowanie– elektroniczne Biuro Obsługi. Co załatwisz w Enea eBOK?
15 Wrzesień 2015
eBOK Enea logowanie– elektroniczne Biuro Obsługi. Co załatwisz w Enea eBOK?
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta firma Enea udostępniła na ten moment tylko klientom z obszaru szczecińskiego i bydgoskiego. Do końca 2015 roku z e...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7