Poradniki
Start Poradniki Energa awaria – jak zgłosić brak zasilania?
Artykuł

Energa awaria – jak zgłosić brak zasilania?

Awarię prądu można zgłaszać na wiele sposobów. Brak zasilania odbiorcy na terenie ENERGA - Operator mogą zgłaszać wypełniając formularz internetowy, wysyłając sms o treści AWARIA lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego. Dystrybutor na swojej stronie internetowej na bieżąco informuje o stanie sieci energetycznej.

Bieżące wyłączenia prądu

Informacje o stanie sieci energetycznej Energa-Operator publikuje na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml.

Jak zapewnia dystrybutor prądu strona ta jest na bieżąco aktualizowana. Klikając na mapę internetową można znaleźć szczegółowe informacje o awarii: rodzaj wyłączenia (wyłączenia awaryjne, wyłączenia planowane, wyłączenia masowe) miejsca znajdujące się bez zasilania oraz przewidywany czas przewrócenia zasilania. Dystrybutor zastrzega jednak, że czas ten może ulec zmianie z powodów technicznych oraz panujących warunków atmosferycznych.

Zgłoszenie awarii prądu

Brak zasilania można zgłosić poprzez formularz, który znajduje się na http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml.

Należy go dokładnie wypełnić – dzięki temu operator szybciej zidentyfikuje miejsce awarii. Usterkę można także zgłosić wysyłając na nr 3991 SMS o treści AWARIA. Po jego wysłaniu otrzymuje się dalsze instrukcje. SMS najpierw trafia do systemu, później do centrum zgłoszeniowego. Nadawca po usunięciu usterki otrzymuje SMS zwrotny, który informuje o przewróceniu zasilania. Brak zasilania można także zgłosić dzwoniąc pod bezpłatny nr 991 lub 801 404 404 (płatny, dla osób mieszkających w okolicy graniczącej z innym dystrybutorem).

Zerwane przewody

ENERGA-Operator w przypadku zauważenia zerwanych przewodów prosi o zgłoszenie tego faktu tylko poprzez Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe. W ten sposób ewentualne zagrożenie zostanie najszybciej usunięte.

Pogotowie Energetyczne

Pogotowie Energetyczne w pierwszej kolejności naprawia awarie, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi (np. przewrócone słupy energetyczne, zerwane przewody). Później przywracane jest zasilanie domów i innych obiektów. 

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

07 Październik 2015
Numery kont bankowych – Energa
Nowe numery kont dla klientów to nie nowe umowy. W tym roku, w lipcu Energa wprowadziła nowe numery rachunków bankowych dla swoich klientów. Co się zm...
Czytaj dalej
05 Maj 2015
Taryfa G11 Energa
Dla domu, dla altanki czy garażu, taryfa G11 jest jedną z najpopularniejszych taryf. Cechuje ją jednakowa stawka w każdej godzinie doby, a co z ceną z...
Czytaj dalej
30 Marzec 2016
Oferta marca 2016: Energa „Superoferta”
„Superoferta” to propozycja gdańskiego sprzedawcy prądu, w ramach której klienci indywidualni otrzymują niezmienną cenę energii elektrycznej do końca ...
Czytaj dalej
20 Październik 2016
Energa odczyt licznika
Klienci Energa korzystający z usługi „Rozliczenia Rzeczywiste” samodzielnie dokonują rozliczenia zużywanej energii na podstawie podawanych przez nich ...
Czytaj dalej
16 Sierpień 2017
Oferta sierpnia 2017 – Energa „Prąd i gaz dla dużej rodziny”
„Prąd i gaz dla dużej rodziny” to oferta, którą Energa kieruje do posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Propozycja wyróżnia się atrakcyjną ceną za prąd i ga...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

Łazienka
Salon
Warsztat
Biuro
Ogród
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7