Bieżące wyłączenia prądu
Informacje o stanie sieci energetycznej Energa-Operator publikuje na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml.
Jak zapewnia dystrybutor prądu strona ta jest na bieżąco aktualizowana. Klikając na mapę internetową można znaleźć szczegółowe informacje o awarii: rodzaj wyłączenia (wyłączenia awaryjne, wyłączenia planowane, wyłączenia masowe) miejsca znajdujące się bez zasilania oraz przewidywany czas przewrócenia zasilania. Dystrybutor zastrzega jednak, że czas ten może ulec zmianie z powodów technicznych oraz panujących warunków atmosferycznych.
Zgłoszenie Energa awarie
Brak zasilania można zgłosić poprzez formularz, który znajduje się na http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml.
Należy go dokładnie wypełnić – dzięki temu operator szybciej zidentyfikuje miejsce awarii. Usterkę można także zgłosić wysyłając na nr 3991 SMS o treści AWARIA. Po jego wysłaniu otrzymuje się dalsze instrukcje. SMS najpierw trafia do systemu, później do centrum zgłoszeniowego. Nadawca po usunięciu usterki otrzymuje SMS zwrotny, który informuje o przewróceniu zasilania. Brak zasilania można także zgłosić dzwoniąc pod bezpłatny nr 991 lub 801404404 (płatny, dla osób mieszkających w okolicy graniczącej z innym dystrybutorem).
Zerwane przewody
ENERGA-Operator w przypadku zauważenia zerwanych przewodów prosi o zgłoszenie tego faktu tylko poprzez Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe. W ten sposób ewentualne zagrożenie zostanie najszybciej usunięte.
Pogotowie Energetyczne
Pogotowie Energetyczne w pierwszej kolejności naprawia awarie, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi (np. przewrócone słupy energetyczne, zerwane przewody). Później przywracane jest zasilanie domów i innych obiektów.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna