1. Złożenie wniosku o określenie warunków przyłączenia
Cała procedura rozpoczyna się od złożenia wniosku o określenie warunków przyłączenia do sieci. Wzór wniosku jest dostępny tutaj oraz w Punktach Obsługi Klienta Tauron. Wypełniony wniosek można złożyć drogą elektroniczną poprzez portal Przyłączenia, wysłać tradycyjną pocztą na adres operatora lub złożyć osobiście w najbliższym Punkcie Obsługi Klienta. Na podstawie tego wniosku będą opracowane warunki przyłączenia oraz projekt umowy o przyłączenie. Warto pamiętać, że do wniosku należy dołączyć wymagane załączniki.
2. Podpisanie umowy o przyłącze
W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku o określenie warunków przyłączenia ma miejsce podpisanie umowy o przyłączenie do sieci. Projekt takiej umowy jest dołączany do warunków przyłączenia. Warto zauważyć, że taka propozycja umowy ma swoją ważność. Aby ją otrzymać należy dostarczyć do dystrybutora energii elektrycznej wniosek o zawarcie umowy o przyłączenie.
3. Realizacja przyłączenia do sieci
Jeśli umowa o przyłączenie do sieci została podpisana przez obie strony to można rozpocząć jej realizacje. Wnioskodawca w danym terminie wykonuje prace, które są określone w wyżej wymienionej umowie. Dystrybutor energii z kolei po zrealizowaniu przyłącza wystawia potwierdzenie jego wykonania oraz załącza Kartę Danych Technicznych. Tauron informuje także ile wynosi opłata za przyłączenie oraz co należy zrobić, aby rozpocząć korzystanie z prądu.
4. Umowa na dostawy energii
W przypadku otrzymaniu Karty Danych Technicznych można już wybrać sprzedawcę prądu oraz podpisać umowę na dostarczanie energii elektrycznej.
Agnieszka Kierzkowska