Jak to wygląda dzisiaj?
Oszczędność energii jest dzisiaj w cenie, i w modzie. Jesteśmy co rusz zarzucani eko podejściem do tematu i ochroną środowiska. To bardzo dobrze. Coraz więcej osób zarządzających hotelami i obiektami noclegowymi zwraca uwagę na zużycie energii. Niestety wciąż mamy w Polsce wiele hoteli, dla których jest to sprawa drugo albo nawet trzeciorzędna.
Gdzie hotele zużywają najwięcej energii?
Kuchnia to jedno z miejsc w których energii zużywa się najwięcej. Hotelowa gastronomia potrzebuje dużo zaangażowania ale też energii elektrycznej. Przestarzały sprzęt, który trzymany jest tylko dlatego, że jeszcze działa. W efekcie powiększa tylko niepotrzebnie koszty generowane przez hotel. Wymiana sprzętu jest warta rozważenia.
Nieszczelne okna i instalacje w hotelach to kolejna sprawa, o której hotelarze często zdają się zapominać. Co innego, kiedy hotelarze, zwracają uwagę na takie rzeczy, ale nie oszukujmy się, dzieje się to w wielu przypadkach tylko dlatego, że potrzeba i nie ma innego wyjścia.
Przestarzałe i nadmiernie eksploatowane ogrzewanie jest szczególnym problemem w okresie zimowym. Zła izolacja zewnętrzna i do tego jeszcze brak kontroli nad zużyciem energii. Tymczasem sporą część zużytej energii można “uratować".
Jak oszczędzać energię w hotelu?
Na szczęście nie ma sytuacji bez wyjścia. Hotelarze mogą przy odrobinie chęci poprawić sytuację energetyczną w obiekcie. Wystarczy kilka kroków;
- Zmiana taryfy na taką, która pozwoli nam płacić mniej za energię w czasie szczytowego zużycia w ciągu dnia.
- modernizacja instalacji grzewczej
- uszczelnienie miejsc, przez które ciepło może uciekać
- wymiana sprzętu na nowszy, mniej prądożerny
- stosowanie systemów zarządzania energią, które pozwolą automatycznie kontrolować zużycie energii
- ustalenie najbardziej prądożernych prac hotelarskich, na godziny kiedy energia jest tańsza według wybranej przez nas taryfy
Dlaczego warto oszczędzać energię?
Oszczędzając środki wcześniej tracone na zużycie energii, możemy zainwestować w inną część naszej działalności. Dobrym rozwiązaniem będzie inwestycja w skuteczny marketing hotelu. Pozwoli nam to skupić się na rozwoju naszego hotelu, i przeskoczenie naszej konkurencji. Co za tym idzie trwałe zwiększenie liczby gości z różnych kanałów sprzedaży.
Zawsze jest pole do poprawy działań marketingowych. Tylko od nas zależy, czy będziemy chcieli wykorzystać taką możliwość. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na bookingsolutions.pl.