Nadpłata za pobrany prąd
Nadpłata za pobraną energię elektryczną jest w sposób automatyczny zaliczana na poczet kolejnych rachunków. Odbiorca energii może jednak zażądać od sprzedawcy prądu zwrotu nadpłaty. W tym celu konsument musi złożyć stosowny wniosek o zwrot powstałej nadpłaty.
Wniosek o zwrot nadpłaty
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w rozliczeniach ze sprzedawcą energii konsument ma prawo złożyć reklamacje albo wniosek na prowadzone rozliczenia. Firma energetyczna powinna rozpatrzyć złożony dokument w ciągu 14 dni od jego złożenia, chyba że zgodnie z podpisaną między stronami umową obowiązuje inny termin udzielenia odpowiedzi.
We wniosku o zwrot nadpłaty należy podać następujące dane:
- Dane klienta, na koncie którego pojawiła się nadpłata
- Adres punktu poboru
- Kwotę nadpłaty
- Dyspozycje polecania wypłaty (numer rachunku bankowego i imię i nazwisko właściciela rachunku lub na poczet należności za energię elektryczną dla danego punktu poboru energii).
Na końcu wniosku znajduje się oświadczenie, które zobowiązuje wnioskodawcę do zaspokojenia ewentualnych roszczeń innych uprawnionych osób, w przypadku otrzymania nadpłaty.
Pobierz wniosek o zwrot nadpłaty Tauron.
Wniosek można zeskanować i wysłać e-mailem na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną na adres: Tauron Obsługa Klienta sp. z o.o, ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice.
Agnieszka Kierzkowska