Aktualności
Start Aktualności Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?
Artykuł

Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?

Otrzymujesz wysoki rachunek za prąd, dzwonisz do przedsiębiorstwa energetycznego, a tam odmówiono Ci udzielenia jakiejkolwiek informacji. Umowę z zakładem energetycznym zawarła osoba, która już nie żyje, a Ty tego nie zgłosiłeś. Co zrobić w takiej sytuacji?

Fot. Flickr.com, lydia_shiningbrightly

Czy można to załatwić przez telefon?

Nieprzepisanie na siebie umowy z zakładem energetycznym może generować problemy. W trakcie rozmowy z centrum obsługi klienta firma energetyczna może nie udzielić informacji osobom trzecim na temat stanu płatności czy innych kwestii związanych z umową (wyjątkiem jest tu wstrzymanie dostaw prądu). Powodem często jest wewnętrzna procedura identyfikacji i weryfikacji klienta. W przypadku RWE taką osobę kieruje się do centrum obsługi klienta, gdzie można przepisać umowę i dopełnić wszelkich formalności. Tutaj także po okazaniu dokumentu tożsamości, poświadczenia spadku bądź aktu zgonu można otrzymać informacje o stanie płatności na koncie zmarłego klienta. Jednak jak podkreśla w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" Jan Pilewski z biura prasowego RWE każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

Co załatwisz przez infolinie firmy energetycznej?

Telefoniczni konsultanci udzielają również informacji z zakresu zadłużenia czy wyboru najbardziej optymalnej taryfy. Drogą telefoniczną można też powiadomić firmę energetyczną o wpłacie należności, o zmianie danych teleadresowych, czy też zgłosić wątpliwości związane z działaniem licznika. Aby otrzymać te informacje wystarczy podać numer klienta oraz numer PESEL.

eBOK sprzedawcy prądu

Innym sposobem na uzyskanie informacji jest elektroniczne biuro obsługi klienta. Za jego pośrednictwem można np. na bieżąco sprawdzać konto, saldo w systemie bilingowym, dane z faktury, czy termin płatności. Coraz więcej firm energetycznych uruchamia powiadamianie smsem lub e-mailem o wystawieniu faktury za energię elektryczną i terminie jej płatności.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE
01 Styczeń 1970

Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE

RWE Polska wprowadziła możliwość dokonywania w sposób automatyczny elektronicznych płatności za rachunki za prąd – donosi wnp.pl.
Gwarancja Niższej Ceny – nowa oferta RWE dla firmy
01 Styczeń 1970

Gwarancja Niższej Ceny – nowa oferta RWE dla firmy

RWE Polska wprowadza kolejną nową ofertą dla małych i średnich przedsiębiorstw. W ramach propozycji „Gwarancja Niższej Ceny” klienci biznesowi mogą ot...
RWE z ofertą dla domu w Słowenii
01 Styczeń 1970

RWE z ofertą dla domu w Słowenii

RWE dziś wchodzi na kolejny rynek Europy Środkowo-Wschodniej. Jak podaje spółka w ciągu pięciu najbliższych lat planuje zdobyć 10% rynku słoweńskiego....
Coraz krótsze przerwy w dostawach prądu
01 Styczeń 1970

Coraz krótsze przerwy w dostawach prądu

Podczas XII Kongresu Nowego Przemysłu Robert Stelmaszczyk prezes RWE Stoen Operator oraz PTPiREE stwierdził, że dzięki zrealizowanym w ostatnich latac...
Dom przyszłości? Taki, który produkuje więcej energii niż jej zużywa
01 Styczeń 1970

Dom przyszłości? Taki, który produkuje więcej energii niż jej zużywa

Szacuje się, że do 2050 aż 70% ludzi będzie mieszkać w miastach. To o 20% więcej niż obecnie. Jednocześnie to właśnie ośrodki miejskie odpowiadają za ...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7