Aktualności
Start Aktualności Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?
Artykuł

Niepowiadomienie o śmierci klienta firmy energetycznej = problemy?

Otrzymujesz wysoki rachunek za prąd, dzwonisz do przedsiębiorstwa energetycznego, a tam odmówiono Ci udzielenia jakiejkolwiek informacji. Umowę z zakładem energetycznym zawarła osoba, która już nie żyje, a Ty tego nie zgłosiłeś. Co zrobić w takiej sytuacji?

Fot. Flickr.com, lydia_shiningbrightly

Czy można to załatwić przez telefon?

Nieprzepisanie na siebie umowy z zakładem energetycznym może generować problemy. W trakcie rozmowy z centrum obsługi klienta firma energetyczna może nie udzielić informacji osobom trzecim na temat stanu płatności czy innych kwestii związanych z umową (wyjątkiem jest tu wstrzymanie dostaw prądu). Powodem często jest wewnętrzna procedura identyfikacji i weryfikacji klienta. W przypadku RWE taką osobę kieruje się do centrum obsługi klienta, gdzie można przepisać umowę i dopełnić wszelkich formalności. Tutaj także po okazaniu dokumentu tożsamości, poświadczenia spadku bądź aktu zgonu można otrzymać informacje o stanie płatności na koncie zmarłego klienta. Jednak jak podkreśla w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” Jan Pilewski z biura prasowego RWE każdy taki przypadek jest rozpatrywany indywidualnie.

Co załatwisz przez infolinie firmy energetycznej?

Telefoniczni konsultanci udzielają również informacji z zakresu zadłużenia czy wyboru najbardziej optymalnej taryfy. Drogą telefoniczną można też powiadomić firmę energetyczną o wpłacie należności, o zmianie danych teleadresowych, czy też zgłosić wątpliwości związane z działaniem licznika. Aby otrzymać te informacje wystarczy podać numer klienta oraz numer PESEL.

eBOK sprzedawcy prądu

Innym sposobem na uzyskanie informacji jest elektroniczne biuro obsługi klienta. Za jego pośrednictwem można np. na bieżąco sprawdzać konto, saldo w systemie bilingowym, dane z faktury, czy termin płatności. Coraz więcej firm energetycznych uruchamia powiadamianie smsem lub e-mailem o wystawieniu faktury za energię elektryczną i terminie jej płatności. 

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne aktualności

Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE
25 Sierpień 2016
Automatyczny system e-płatności za rachunki w RWE
RWE Polska wprowadziła możliwość dokonywania w sposób automatyczny elektronicznych płatności za rachunki za prąd – donosi wnp.pl.
Czytaj dalej
Stabilny prąd + gaz – nowa oferta innogy
06 Grudzień 2016
Stabilny prąd + gaz – nowa oferta innogy
innogy Polska rozpoczyna sprzedaż gazu dla klientów indywidualnych. W ramach oferty „Stabilny prąd + gaz” sprzedawca proponuje promocję na prąd i niżs...
Czytaj dalej
Energia elektryczna– w tym roku bez podwyżek. Co będzie później?
16 Lipiec 2014
Energia elektryczna– w tym roku bez podwyżek. Co będzie później?
W wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” Prezes Urzędu Regulacji Energetyki Maciej Bando deklaruje, że do końca tego roku nie będzie zmian w cennika...
Czytaj dalej
Kupisz prąd i gaz otrzymasz gazowe assistance
18 Wrzesień 2014
Kupisz prąd i gaz otrzymasz gazowe assistance
Na rynku pojawiała się nowa oferta Energetycznego Centrum. Razem z firmą Europ Assistance sprzedawca energii przygotował pakiet ubezpieczenia i assist...
Czytaj dalej
Sprzedawcy prądu biją się o metro
11 Grudzień 2014
Sprzedawcy prądu biją się o metro

Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita” wielu sprzedawców energii elektrycznej jest bardzo zainteresowanych ogłoszonym z ubiegłym tygodniu przetargu na z...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7