Fot. Flickr.com, Eva Cristescu
Sprzedaż energii elektrycznej i usługi bankowe
Na obniżanie cen prądu w zasadzie nie ma już miejsca, bowiem dostawcy korzystali z tej opcji w ostatnich latach. Obecnie walczą o klientów za pomocą dodatkowych usług, a najnowszym trendem jest łączenie sprzedaży energii z usługami bankowymi. Ofertę taką proponuje poznańska Enea oraz Getin Bank. "Energia z kontem" to produkt, w którym zastosowano popularny w finansach mechanizm cashbacku. Więcej o tej ofercie tutaj.
"Elektryk 24" i inni fachowcy
Kolejnym pomysłem dostawców prądu są pakiety usług związanych z domem. Tauron, jeden z największych sprzedawców, wprowadził usługę "Elektryk 24". Osoba ją posiadająca w przypadku awarii otrzyma szybką pomoc fachowca. Inni z kolei proponują wsparcie hydraulika czy ślusarza. Taki model ofert sprawdził się szczególnie we Włoszech. Jeden z tamtejszych sprzedawców początkowo sam świadczył usługi, a w późniejszym czasie utworzył z powodu ogromnego zainteresowania sieć franczyzową elektryków.
Prąd i ubezpieczenie
Sprzedawcy energii elektrycznej chętnie współpracują także z ubezpieczycielami. Przykładowo, PGE Obrót ma w swojej ofercie produkt "Bezpieczny Dom". Tutaj można otrzymać nie tylko atrakcyjną stawkę za energię, ale i rok ochrony ubezpieczeniowej Axa Assistance od pożaru, kradzieży czy zalania.
Cena energii wciąż najważniejsza
Jak wykazują liczne badania najbardziej istotnym czynnikiem przy zmianie sprzedawcy jest nadal cena. Dostawcy prądu wiedzą jednak, że jeśli konstrukcja oferty będzie interesująca to może odwrócić uwagę klienta od porównywania tylko stawki za kWh.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna