Fot. Flickr.com, Images_of_Money
Podwyżka cen energii
Zgodnie z brytyjskim prawem dostawcy energii muszą poinformować swoich klientów o planowanej podwyżce trzydzieści dni przed jej wprowadzeniem. Dzięki temu możliwa jest zmiana operatora energii jeszcze przed wejściem w życie nowych taryf. W sytuacji, gdy proces zmiany ulega wydłużeniu klienci, którzy w najbliższym czasie przenoszą swój rachunek za prąd nie powinni mieć zmienianego cennika.
Kary dla firm energetycznych
Powyższe przepisy naruszył Eon, dlatego też został ukarany przez regulatora. Koncern energetyczny musi zapłacić brytyjskiemu państwu blisko 8 milionów funtów. Dodatkowo Eon jest zobowiązany zwrócić swoim 40 tys. klientom kwotę ok. 10 funtów za nieuzasadnione podwyżki ze stycznia 2013 oraz 2014. To już kolejna kara dla tego energetycznego giganta. Przypomnijmy, w lipcu ubiegłego roku Ofgem nałożył na niego karę za złamanie sprzedażowych standardów w akwizycji telefonicznej oraz bezpośredniej. Eon przyjął decyzję regulatora i przeprowadza właśnie specjalny audyt, który ma wyjaśnić, kto jest odpowiedzialny za naruszanie praw konsumenckich.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna