Walka na rynku gazu
"Rzeczpospolita" podkreśla, że o pozyskanie klientów na rynku gazu najbardziej zabiegają Tauron oraz Energa. Daniel Iwan z Tauronu w rozmowie z dziennikiem podkreśla, że w 2016 roku spółka sprzedała gaz około 15-20 tys. klientom. Tauron zapowiada, że także w tym roku będzie aktywnie działać na rynku gazu. Liczbę klientów kupujących gaz zwiększyła i to nawet kilkukrotnie Energa. Urszula Drukort-Matiaszuk, rzeczniczka Grupy zaznacza jednak, że taka dynamika wzrostu nie będzie łatwa do utrzymania. Rozwój hurtowego rynku gazu został zahamowany przez obowiązek magazynowania, który objął firmy importujące surowiec. Według informacji dziennika w 2016 roku Unimot na rynku gazu pozyskał około 230 nowych klientów. W tym roku spółka planuje pozyskać około trzykrotnie więcej odbiorców tego paliwa.
Brak komentarza PGNiG
Dziennik o zmiany liczby klientów zapytał największego gracza na polskim rynku gazu. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, bo o nim mowa, nie odpowiedziało jednak na pytania "Rzeczpospolitej". Jak zauważa dziennik to właśnie PGNiG traci klientów na rzecz innych spółek. Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że w 2016 roku na zmianę sprzedawcy gazu zdecydowało się 47,7 tys. odbiorców.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna