Fot. Flickr.com, woodleywonderworks
Dlaczego walczą o firmy?
Francuski koncern EDF ogłosił niedawno, że do końca 2018 roku zamierza pozyskać minimum 100 tys. klientów z grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Dostawcy prądu walczą o drobny biznes, bo na sprzedaży energii dla tych klientów mają wysoką marżę.
Firmy zmieniają sprzedawców prądu
Analitycy są zdania, że zaostrzenie się konkurencji może spowodować spadek tych marż. Zmiana sprzedawcy energii dla firm staje się coraz popularniejsza. W samym tylko 2014 roku nowego dostawcę wybrało 30 tys. firm. Odbiorcy z tej grupy zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale i również na jakość usług. Jak twierdzi cytowany przez gazetę Michał Suska sprzedawcy lokalni na firmach z umową kompleksową zawartą na czas nieokreślony sporo zarabiają - mają marżę w wysokości nawet 40-50%. Natomiast w marże przypadku klientów spoza własnego terenu lub świadomych klientów ze swojego obszaru wynoszą ok. 5%. Na podobnym poziomie marże mają niezależni sprzedawcy.
Jak chcą zatrzymać klientów najwięksi gracze?
Najwięksi sprzedawcy chcąc zapobiegnąć odpływowi klientów oferują im kolejne produkty. Enea oprócz energii elektrycznej proponuje także gaz. Ponadto koncern pracuje nad nowym produktem, który będzie dedykowany właśnie do małych firm. W podobnym kierunku idą również pozostali najwięksi gracze, czyli PGE, Tauron i Energa.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna