Aktualności
Start Aktualności Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!
Artykuł

Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!

Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną i nie zgadzasz się z jej wysokością? W ostatnim czasie często zdarzały się przerwy dostawy prądu? Możesz zgłosić reklamacje usługi dostawcy energii. Zobacz, jakie masz prawa.

Fot. Flickr.com

Jak reklamować usługi dostawcy prądu?

W przypadku przerw w dostawie energii elektrycznej do domu trzeba wiedzieć, reklamacja musi być przyjmowana przez całą dobę. Przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek bezzwłocznie przystąpić do usuwania zakłóceń w dostarczaniu prądu, które są spowodowane nieprawidłową pracą sieci. Natomiast w przypadku reklamacji, która odnosi się do rozliczeń za usługę to warto wiedzieć, że powinna ona być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub innym okresie podanym w umowie. Jest to istotna informacja, bowiem niedotrzymanie tego terminu przez firmę energetyczną oznacza automatyczne uwzględnienie reklamacji. Niestety samo zgłoszenie skargi nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia rachunku za prąd.

Odwołanie od decyzji dostawcy/sprzedawcy energii

W przypadku, gdy Twoim zdaniem decyzja przedsiębiorstwa energetycznego jest nieuzasadniona możesz się odwołać od niej do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jeśli decyzja zakładu będzie podtrzymana to w kolejnym etapie można dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego. Zgodnie z literą prawa takie odwołanie należy złożyć w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Reklamacja rachunku za prąd

Jak mówią obowiązujące przepisy klient ma prawo do otrzymania od firmy energetycznej wyjaśnień dotyczących podstaw naliczania opłat.

Do standardów jakościowych obsługi konsumentów energii zalicza się m.in. :

  • bezpłatne udzielanie informacji w sprawie aktualnych taryf oraz zasad rozliczeń;
  • rozpatrywanie wniosków, reklamacji odbiorców w sprawie rozliczeń i odpowiedzi na nie w terminie 14 dni od daty założenia (wyjątkiem jest sytuacja, w której w umowie pomiędzy stronami określono inny termin).

Warto również posiadać wiedze, że jeśli przedsiębiorstwo energetyczne nie dotrzyma, czy to wspomnianych wyżej standardów jakościowych obsługi, czy też parametrów jakościowych prądu to odbiorcy należy się bonifikata. Aby ją uzyskać należy złożyć odpowiedni wniosek, a jej wysokość jest określona w umowie bądź taryfie. W tym przypadku firma energetyczna ma na rozpatrzenie wniosku 30 dni liczone od dnia złożenia.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!
04 Listopad 2015

Sprzedawcę prądu zmieniło ponad 512,5 tys. Polaków!

We wrześniu br. na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej zdecydowało się 7 267 gospodarstw domowych oraz 2 604 odbiorców instytucjonalnych i biznesow...
PKP Energetyka sprzedana za prawie 2 mld zł
23 Lipiec 2015

PKP Energetyka sprzedana za prawie 2 mld zł

Fundusz CVC Capital Partners oraz Grupa PKP po dwutygodniowych negocjacjach podpisały umowę sprzedaży PKP Energetyki. Strony zawarły umowę sprzedaży a...
Najbardziej znany sprzedawca prądu? PGE
08 Czerwiec 2015

Najbardziej znany sprzedawca prądu? PGE

Wśród polskich marek energetycznych pod względem rozpoznawalności przoduje Polska Grupa Energetyczna. Logotyp tej firmy rozpoznało blisko 80% responde...
Jesteś klientem PGE? Uważaj na fałszywych inkasentów!
16 Czerwiec 2015

Jesteś klientem PGE? Uważaj na fałszywych inkasentów!

Odbiorcy energii po raz kolejny znaleźli się na celowniku oszustów. Tym razem w domach klientów PGE pojawiają się fałszywi inkasenci odczytujący liczn...
Płacą za zużycie prądu
12 Maj 2016

Płacą za zużycie prądu

W Niemczech padł kolejny rekord w produkcji prądu z OZE. W niedzielę energia pochodząca z odnawialnych źródeł pokryła aż 87% zapotrzebowania. Przez ki...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7