Aktualności
Start Aktualności Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!
Artykuł

Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!

Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną i nie zgadzasz się z jej wysokością? W ostatnim czasie często zdarzały się przerwy dostawy prądu? Możesz zgłosić reklamacje usługi dostawcy energii. Zobacz, jakie masz prawa.

Fot. Flickr.com

Jak reklamować usługi dostawcy prądu?

W przypadku przerw w dostawie energii elektrycznej do domu trzeba wiedzieć, reklamacja musi być przyjmowana przez całą dobę. Przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek bezzwłocznie przystąpić do usuwania zakłóceń w dostarczaniu prądu, które są spowodowane nieprawidłową pracą sieci. Natomiast w przypadku reklamacji, która odnosi się do rozliczeń za usługę to warto wiedzieć, że powinna ona być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub innym okresie podanym w umowie. Jest to istotna informacja, bowiem niedotrzymanie tego terminu przez firmę energetyczną oznacza automatyczne uwzględnienie reklamacji. Niestety samo zgłoszenie skargi nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia rachunku za prąd.

Odwołanie od decyzji dostawcy/sprzedawcy energii

W przypadku, gdy Twoim zdaniem decyzja przedsiębiorstwa energetycznego jest nieuzasadniona możesz się odwołać od niej do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jeśli decyzja zakładu będzie podtrzymana to w kolejnym etapie można dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego. Zgodnie z literą prawa takie odwołanie należy złożyć w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Reklamacja rachunku za prąd

Jak mówią obowiązujące przepisy klient ma prawo do otrzymania od firmy energetycznej wyjaśnień dotyczących podstaw naliczania opłat.

Do standardów jakościowych obsługi konsumentów energii zalicza się m.in. :

  • bezpłatne udzielanie informacji w sprawie aktualnych taryf oraz zasad rozliczeń;
  • rozpatrywanie wniosków, reklamacji odbiorców w sprawie rozliczeń i odpowiedzi na nie w terminie 14 dni od daty założenia (wyjątkiem jest sytuacja, w której w umowie pomiędzy stronami określono inny termin).

Warto również posiadać wiedze, że jeśli przedsiębiorstwo energetyczne nie dotrzyma, czy to wspomnianych wyżej standardów jakościowych obsługi, czy też parametrów jakościowych prądu to odbiorcy należy się bonifikata. Aby ją uzyskać należy złożyć odpowiedni wniosek, a jej wysokość jest określona w umowie bądź taryfie. W tym przypadku firma energetyczna ma na rozpatrzenie wniosku 30 dni liczone od dnia złożenia.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Zmiana sprzedawcy energii dla firm. Coraz więcej przenosin rachunków!
12 Wrzesień 2014

Zmiana sprzedawcy energii dla firm. Coraz więcej przenosin rachunków!

Jedna z większych firm energetycznych w Polsce – PKP Energetyka przeprowadziła wspólnie z ARC Rynek i Opinia badania na grupie 510 firm na temat energ...
Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii
20 Czerwiec 2016

Wyjeżdżasz na urlop? Zobacz, co powinieneś zrobić jako odbiorca energii

Urząd Regulacji Energetyki po raz kolejny przygotował zbiór zasad, które powinien przestrzegać konsument energii w okresie wakacyjnym. Co radzi regula...
Firmy sprzedające energię elektryczną
09 Październik 2014

Firmy sprzedające energię elektryczną

Znasz wszystkich sprzedawców energii elektrycznej? Wiesz jakie podmioty mogą zajmować się sprzedażą energii elektrycznej? Zobacz czym musie charaktery...
Miesiąc gazu za darmo – nowa oferta Duonu dla domu
18 Listopad 2015

Miesiąc gazu za darmo – nowa oferta Duonu dla domu

Duon, jeden z niezależnych sprzedawców energii, wprowadził nową ofertę dla klientów indywidualnych. W ramach oferty o nazwie „Miesiąc gazu za darmo” s...
Konto z energią – sposób na tani prąd
05 Sierpień 2014

Konto z energią – sposób na tani prąd

Dostawca prądu i bank stworzyły wspólną ofertę dla nowych klientów. „Konto z energią” to najnowsza propozycja Getin Banku i Enei, dzięki której będzie...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7