Aktualności
Start Aktualności Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!
Artykuł

Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!

Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną i nie zgadzasz się z jej wysokością? W ostatnim czasie często zdarzały się przerwy dostawy prądu? Możesz zgłosić reklamacje usługi dostawcy energii. Zobacz, jakie masz prawa.

Fot. Flickr.com

Jak reklamować usługi dostawcy prądu?

W przypadku przerw w dostawie energii elektrycznej do domu trzeba wiedzieć, reklamacja musi być przyjmowana przez całą dobę. Przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek bezzwłocznie przystąpić do usuwania zakłóceń w dostarczaniu prądu, które są spowodowane nieprawidłową pracą sieci. Natomiast w przypadku reklamacji, która odnosi się do rozliczeń za usługę to warto wiedzieć, że powinna ona być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub innym okresie podanym w umowie. Jest to istotna informacja, bowiem niedotrzymanie tego terminu przez firmę energetyczną oznacza automatyczne uwzględnienie reklamacji. Niestety samo zgłoszenie skargi nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia rachunku za prąd.

Odwołanie od decyzji dostawcy/sprzedawcy energii

W przypadku, gdy Twoim zdaniem decyzja przedsiębiorstwa energetycznego jest nieuzasadniona możesz się odwołać od niej do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jeśli decyzja zakładu będzie podtrzymana to w kolejnym etapie można dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego. Zgodnie z literą prawa takie odwołanie należy złożyć w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Reklamacja rachunku za prąd

Jak mówią obowiązujące przepisy klient ma prawo do otrzymania od firmy energetycznej wyjaśnień dotyczących podstaw naliczania opłat.

Do standardów jakościowych obsługi konsumentów energii zalicza się m.in. :

  • bezpłatne udzielanie informacji w sprawie aktualnych taryf oraz zasad rozliczeń;
  • rozpatrywanie wniosków, reklamacji odbiorców w sprawie rozliczeń i odpowiedzi na nie w terminie 14 dni od daty założenia (wyjątkiem jest sytuacja, w której w umowie pomiędzy stronami określono inny termin).

Warto również posiadać wiedze, że jeśli przedsiębiorstwo energetyczne nie dotrzyma, czy to wspomnianych wyżej standardów jakościowych obsługi, czy też parametrów jakościowych prądu to odbiorcy należy się bonifikata. Aby ją uzyskać należy złożyć odpowiedni wniosek, a jej wysokość jest określona w umowie bądź taryfie. W tym przypadku firma energetyczna ma na rozpatrzenie wniosku 30 dni liczone od dnia złożenia.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Nowe produkty Taurona dla domu. Sprawdź, co proponuje
17 Kwiecień 2015

Nowe produkty Taurona dla domu. Sprawdź, co proponuje

Tauron postanowił ruszyć z ofensywną na rynku energii. W ofercie tego sprzedawcy dla klientów indywidualnych pojawił się Prąd z Elektrykiem 24H, tańsz...
Nowego sprzedawcę prądu ma już blisko 0,5 mln Polaków!
02 Wrzesień 2015

Nowego sprzedawcę prądu ma już blisko 0,5 mln Polaków!

Wczoraj Urząd Regulacji Energetyki podał informacje, że w lipcu br. sprzedawcę energii elektrycznej zmieniło prawie 6,2 tys. klientów indywidualnych o...
Ceny prądu nie wzrosną. URE nie godzi się na podwyżki
03 Wrzesień 2014

Ceny prądu nie wzrosną. URE nie godzi się na podwyżki

Jak informuje PAP, Prezes URE odmówił sprzedawcom prądu zatwierdzenia zmian taryf. To oznacza, że do końca tego roku nie będzie podwyżek cen energii e...
Energa i Microsoft: nowe oferty jesienią
04 Sierpień 2015

Energa i Microsoft: nowe oferty jesienią

Energa i Microsoft zapowiadają, że za kilka tygodni wejdą na rynek nowe propozycje produktowe. Firmy podpisały właśnie list intencyjny o dalszej współ...
W 2014 roku sprzedawcę prądu zmieniło ponad 182 tys. odbiorców!
11 Luty 2015

W 2014 roku sprzedawcę prądu zmieniło ponad 182 tys. odbiorców!

Z najnowszego monitoringu Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że zmiany sprzedawcy energii elektrycznej dokonało w roku ubiegłym aż 152,1 tys. gospoda...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7