Aktualności
Start Aktualności Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!
Artykuł

Wysokie rachunki za prąd? Sprawdź, jak zgłosić reklamacje!

Otrzymałeś fakturę za energię elektryczną i nie zgadzasz się z jej wysokością? W ostatnim czasie często zdarzały się przerwy dostawy prądu? Możesz zgłosić reklamacje usługi dostawcy energii. Zobacz, jakie masz prawa.

Fot. Flickr.com

Jak reklamować usługi dostawcy prądu?

W przypadku przerw w dostawie energii elektrycznej do domu trzeba wiedzieć, reklamacja musi być przyjmowana przez całą dobę. Przedsiębiorstwo energetyczne ma obowiązek bezzwłocznie przystąpić do usuwania zakłóceń w dostarczaniu prądu, które są spowodowane nieprawidłową pracą sieci. Natomiast w przypadku reklamacji, która odnosi się do rozliczeń za usługę to warto wiedzieć, że powinna ona być rozpatrzona w ciągu 14 dni lub innym okresie podanym w umowie. Jest to istotna informacja, bowiem niedotrzymanie tego terminu przez firmę energetyczną oznacza automatyczne uwzględnienie reklamacji. Niestety samo zgłoszenie skargi nie zwalnia konsumenta z obowiązku zapłacenia rachunku za prąd.

Odwołanie od decyzji dostawcy/sprzedawcy energii

W przypadku, gdy Twoim zdaniem decyzja przedsiębiorstwa energetycznego jest nieuzasadniona możesz się odwołać od niej do Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jeśli decyzja zakładu będzie podtrzymana to w kolejnym etapie można dochodzić swoich praw na drodze postępowania sądowego. Zgodnie z literą prawa takie odwołanie należy złożyć w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Reklamacja rachunku za prąd

Jak mówią obowiązujące przepisy klient ma prawo do otrzymania od firmy energetycznej wyjaśnień dotyczących podstaw naliczania opłat.

Do standardów jakościowych obsługi konsumentów energii zalicza się m.in. :

  • bezpłatne udzielanie informacji w sprawie aktualnych taryf oraz zasad rozliczeń;
  • rozpatrywanie wniosków, reklamacji odbiorców w sprawie rozliczeń i odpowiedzi na nie w terminie 14 dni od daty założenia (wyjątkiem jest sytuacja, w której w umowie pomiędzy stronami określono inny termin).

Warto również posiadać wiedze, że jeśli przedsiębiorstwo energetyczne nie dotrzyma, czy to wspomnianych wyżej standardów jakościowych obsługi, czy też parametrów jakościowych prądu to odbiorcy należy się bonifikata. Aby ją uzyskać należy złożyć odpowiedni wniosek, a jej wysokość jest określona w umowie bądź taryfie. W tym przypadku firma energetyczna ma na rozpatrzenie wniosku 30 dni liczone od dnia złożenia.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Jak nie dać się oszukać na prądzie?
07 Listopad 2014

Jak nie dać się oszukać na prądzie?

Otrzymujesz zawyżone rachunki za energię elektryczną? Ich przyczyną mogą być błędne odczyty licznika prądu. Co zrobić, aby nie płacić gigantycznych op...
Oferty sprzedawców energii coraz atrakcyjniejsze
25 Wrzesień 2015

Oferty sprzedawców energii coraz atrakcyjniejsze

W rozmowie z portalem wnp.pl Maciej Bando, prezes URE przyznaje, że liczba niezależnych sprzedawców prądu stale się zwiększa, co motywuje pozostałych ...
Sprawdź, kto płaci zawyżone rachunki za prąd!
24 Luty 2015

Sprawdź, kto płaci zawyżone rachunki za prąd!

Jak donosi Facua, organizacja broniąca praw konsumenta Hiszpanie płacą dużo zawyżone faktury za energię elektryczną. Koncerny energetyczne zarabiają n...
Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu
24 Kwiecień 2015

Taniej po godzinach. Nowa oferta RWE dla domu

RWE Polska wprowadza nową taryfę dla klientów indywidualnych G12w. Oferta „Taniej po godzinach” to niższe stawki za kilowatogodzinę w weekendy oraz w ...
Prawie 443 tys. Polaków przeniosło swoje rachunki za prąd!
07 Kwiecień 2015

Prawie 443 tys. Polaków przeniosło swoje rachunki za prąd!

W miesiącach styczeń oraz luty tysiące polskich konsumentów zdecydowało się zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Jak wynika z monitoringu URE w ty...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7