Poradniki
Start Poradniki Energia z wartością dodaną
Artykuł

Energia z wartością dodaną

Walka o klienta na rynku energetycznym od momentu jego uwolnienia stała się faktem. Dostawcy prądu, jak wszystkie firmy działające na rynku usług muszą mierzyć się z rosnącą konkurencją, choć zasady gry coraz częściej dyktują sami konsumenci. Jeszcze do niedawna głównym „wabikiem” zachęcającym Polaków do skorzystania z usług danej firmy była gwarancja stałej ceny za dostarczaną energię. Dziś to za mało! Klienci oczekują nie tylko niezmiennych opłat w ramach trwania umowy, ale także dodatkowych usług, dzięki którym zdecydują się na wybór konkretnej oferty u danego dostawcy. Ci z kolei prześcigają się w pomysłach, jak skusić klientów by chcieli skorzystać właśnie z ich oferty.

energia z wartością dodaną

Przeglądając pakiety, które oferują dostawcy energii elektrycznej łatwo odnieść wrażenie, że prawdziwy przedmiot ich oferty handlowej – a więc prąd – często schodzi na tzw. drugi plan. Mnogość opcji, a także usług dodatkowych oferowanych w ramach zawieranej umowy w wielu przypadkach jest po prostu zaskakująca. O ile usługi serwisowe dostępne dla klientów wykupujących dany pakiet wydają się oczywiste, a nawet niezbędne w przypadku ewentualnych awarii sprzętu lub przerw w dostawie prądu, o tyle pakiety opieki medycznej oferowane wraz ze sprzedażą energii elektrycznej mogą budzić zdziwienie i zaskoczenie. Na co jeszcze mogą liczyć konsumenci poszukujący dostawcy prądu?

Wygodne życie

Nietypową usługę dodatkową oferuje swoim klientom np. Energa. Firma postawiła na benefity związane z samochodami, które dla większości Polaków nadal są głównym środkiem transportu. "W drodze z Energą" kusi klientów m.in. wizją pomocy w znalezieniu najbliższego warsztatu w przypadku awarii pojazdu, sporych, bo aż 40% zniżek na usługi serwisowe oraz darmowym przeglądem sezonowym auta (usługa możliwa do realizacji tylko raz w roku). Wizyta w warsztacie, jak wiadomo zwykle nie należy do przyjemnych, szczególnie pod względem finansowym, ale też czasowym. Dlatego Energa pomyślała także o tych klientach, którzy odwiedzając serwis muszą odczekać swoje, zanim ich auto zostanie naprawione. Zniecierpliwionym z pomocą przychodzi usługa firmy "Telewizja tam, gdzie Ty", w ramach której klienci decydujący się na usługi Energi otrzymują dostęp do telewizji internetowej. Można ją oglądać m.in. na smartfonie czy tablecie, ale także i w telewizorze Android TV. W podstawowym pakiecie prestiżowym WP Pilot dostępne są 62 kanały – w tym 41 w HD – a opłata za pierwszy miesiąc to tylko 1 zł (każdy kolejny to koszt 29 zł brutto).

Nowe sprzęty

PGE w swoich działaniach handlowych wykorzystał real-time marketing. W związku z trwającym od dłuższego czasu, upalnym polskim latem dostawca zaproponował swoim potencjalnym klientom pakiet "Chłodna kalkulacja". W ramach umowy PGE oferuje atrakcyjne upusty na zakup klimatyzatora ściennego Whirlpool wraz z jego montażem, a także rabaty na prąd, którego zużycie, jak wiadomo w przypadku używania klimatyzacji drastycznie wzrasta. Okazuje się, że PGE w większości swoich ofert celuje w szeroko pojęte domowe udogodnienia. Pakiet "Dom pełen światła" w ramach dodatkowych korzyści oferuje zestaw żarówek energooszczędnych marki Phillips. Konsumenci kuszeni są zatem nie tylko perspektywą oszczędności wynikającą z braku konieczności kupowania nowych żarówek do swoich domów, ale także wizją niższych opłat za prąd, dzięki mniejszemu jego zużyciu.

Pod kontrolą

Każdy z nas zna tę sytuację, gdy w domu nagle zabraknie prądu i rozpoczynają się gorączkowe poszukiwania specjalisty, który w krótkim czasie usunie usterkę. Gdy dołączymy do tego nerwową atmosferę panującą wówczas zazwyczaj między małżonkami lub partnerami uzyskamy odpowiedź na pytanie skąd w ofercie dostawcy prądu pakiet z obsługą serwisową. Z pomysłu tego skorzystał m.in. Tauron. Decydując się na zakup oferty "Prąd z Serwisantem 24H" klient otrzymuje gwarancję całodobowej pomocy elektryka w przypadku awarii wewnętrznej sieci prądu. Tauron zapewnia, że specjalista dotrze na miejsce awarii w maksymalnie 4 godziny od zgłoszenia usterki, bez względu na porę czy dzień tygodnia. Nieco inaczej wygląda kwestia serwisu, którym w ramach umowy objęte zostają także sprzęty RTV i AGD w danym gospodarstwie domowym. W przypadku awarii któregoś z nich na pomoc serwisanta możemy liczyć w ciągu maksymalnie 24 godzin od zgłoszenia i tylko w tzw. dni pracujące.

Niższe opłaty za prąd

innogy Polska oprócz wielu ciekawych rozwiązań dodatkowych postawiła również na wymierne korzyści i oferuje swoim klientom prosty i skuteczny sposób na obniżenie kwot rachunków za dostarczaną energię elektryczną. Dostawca prądu rozpoczął współpracę z platformą MAM, która każdemu swojemu użytkownikowi zwraca część wydawanych pieniędzy podczas codziennych zakupów. Jak to działa? MAM oferuje dostęp do wielu sprzedawców, tj. produktów i usług dostępnych online, jak i punktów stacjonarnych. Za każdy zakup dokonany za pośrednictwem platformy klient otrzymuje zwrot środków pieniężnych w formie tzw. Złotówek MAM, które może przeznaczyć na obniżenie i opłacenie faktur za energię elektryczną dostarczaną przez dostawcę.

Bądź smart

Decydując się na dostawy prądu od kolejnego dużego gracza – firmy Enea klienci mogą zamienić swój dom w inteligentne centrum zarządzania. A wszystko dzięki pakietowi "Enea smart", w ramach którego otrzymują oni szereg urządzeń wpływających zarówno na codzienne funkcjonowanie, jak i jakość domowego życia. Po pierwsze nowoczesne czujniki, które mają chronić m.in. przed skutkami pożaru i włamania, po drugie system inteligentnych gniazdek, dzięki którym można kontrolować, ile prądu zużywają poszczególne urządzenia. W ramach pakietu klienci otrzymują także głowicę termostatyczną do sterowania ogrzewaniem (zarówno w domu, jak i mieszkaniu). Dostęp do urządzeń i zarządzanie nimi odbywa się za pomocą internetu, jest więc możliwe w dowolnym miejscu i czasie. To jednak nie koniec bonusów. Na deser firma oferuje swoim klientom bon zakupowy o wartości 100 zł do wykorzystania w tzw. Strefie Zakupów Enei.

Dobry przykład

Co ciekawe oferty smart domu znajdziemy także u zagranicznych dostawców prądu dostarczających energię elektryczną w różnych krajach Unii Europejskiej. Podobnie jest na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie EDF Energy oferuje klientom usługę "Smart meter". Pozwala ona m.in. na stałe kontrolowanie dotychczasowego zużycia (a także zużycia w czasie rzeczywistym) prądu. Za pomocą małego monitora przypominającego tablet użytkownicy otrzymują wszystkie informacje o domowej sieci energii elektrycznej. Podobnie jest także w przypadku sieci zakupowych. Dostawca prądu, firma npower przy podpisaniu umowy oferuje swoim klientom bezpłatne, roczne członkostwo w programie zniżkowym Take Time Out.[1] Posiadacze karty mogą liczyć m.in. na liczne rabaty przy rezerwacji hoteli, zakupie biletów, wejściach do muzeów, czy w restauracjach.

Na zdrowie

Przeglądając oferty polskich dostawców mediów nie sposób nie zauważyć, że bardzo popularne są pakiety gwarantujące opiekę medyczną. Usługę tę, wraz z podpisaniem umowy na dostawę energii elektrycznej możemy otrzymać m.in. w PGE czy w Enerdze. Poza dostępem do lekarzy internistów, specjalistów czy transportu medycznego pakiet "Prąd z pomocą medyczną" oferowany przez Energę obejmuje także zabiegi rehabilitacyjne i pomoc fizjoterapeutów[2].

Poszukując dostawcy prądu lub decydując się na jego zmianę polski konsument ma jak widać spory wybór. Mnogość pakietów oferujących tzw. wartość dodaną, a także coraz bardziej konkurencyjne ceny to widoczny znak otwarcia rynku energetycznego. Zmiany, które zachodzą w świecie dostawców energii elektrycznej i które są definiowane potrzebą walki o konsumentów to bez wątpienia początek nowej ery, w której to klient gra główną rolę.

Magdalena Markuszewska,Head of Promotion platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM


[2] Regulaminy i szczegółowe informacje o konkretnych pakietach dostępne są na stronach internetowych poszczególnych dostawców prądu.

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Dostawcy energii elektrycznej - który jest najtańszy?
15 Kwiecień 2015
Chcesz zmienić sprzedawcę prądu, ale nie wiesz który z nich jest najtańszy? Porównaj wszystkie propozycje. Zwróć uwagę na warunki umowy, cenniki, wnik...
Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków
08 Lipiec 2015
Rachunki za elektryczność pochłaniające sporą część naszego domowego budżetu można w bardzo prosty sposób zmniejszyć – zmienić sprzedawcę energii elek...
Ile energii kosztuje znalezienie najlepszej oferty?
29 Sierpień 2016
Buty, odzież, ubezpieczenie na życie, dostawca energii – zakup tych wszystkich produktów i usług jeszcze do niedawna wymagał od konsumentów sporych na...
Porównywarka cen energii – jak porównać ceny prądu
27 Czerwiec 2014
O tym, że warto szukać oszczędności w obszarze zużycia energii nie trzeba specjalnie przekonywać. Co ciekawe, praktyka pokazuje, że dobrym pomysłem ni...
Oferta grudnia 2016 – Orange „200 zł na energię z gwarancją stałej ceny od Orange”
19 Grudzień 2016
Operator telefonii komórkowej w ramach swojej najnowszej oferty promocyjnej dla odbiorców energii proponuje 200 zł na opłacenie rachunków za prąd i at...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7