Poradniki
Start Poradniki Energia z wartością dodaną
Artykuł

Energia z wartością dodaną

Walka o klienta na rynku energetycznym od momentu jego uwolnienia stała się faktem. Dostawcy prądu, jak wszystkie firmy działające na rynku usług muszą mierzyć się z rosnącą konkurencją, choć zasady gry coraz częściej dyktują sami konsumenci. Jeszcze do niedawna głównym „wabikiem” zachęcającym Polaków do skorzystania z usług danej firmy była gwarancja stałej ceny za dostarczaną energię. Dziś to za mało! Klienci oczekują nie tylko niezmiennych opłat w ramach trwania umowy, ale także dodatkowych usług, dzięki którym zdecydują się na wybór konkretnej oferty u danego dostawcy. Ci z kolei prześcigają się w pomysłach, jak skusić klientów by chcieli skorzystać właśnie z ich oferty.

energia z wartością dodaną

Przeglądając pakiety, które oferują dostawcy energii elektrycznej łatwo odnieść wrażenie, że prawdziwy przedmiot ich oferty handlowej – a więc prąd – często schodzi na tzw. drugi plan. Mnogość opcji, a także usług dodatkowych oferowanych w ramach zawieranej umowy w wielu przypadkach jest po prostu zaskakująca. O ile usługi serwisowe dostępne dla klientów wykupujących dany pakiet wydają się oczywiste, a nawet niezbędne w przypadku ewentualnych awarii sprzętu lub przerw w dostawie prądu, o tyle pakiety opieki medycznej oferowane wraz ze sprzedażą energii elektrycznej mogą budzić zdziwienie i zaskoczenie. Na co jeszcze mogą liczyć konsumenci poszukujący dostawcy prądu?

Wygodne życie

Nietypową usługę dodatkową oferuje swoim klientom np. Energa. Firma postawiła na benefity związane z samochodami, które dla większości Polaków nadal są głównym środkiem transportu. „W drodze z Energą” kusi klientów m.in. wizją pomocy w znalezieniu najbliższego warsztatu w przypadku awarii pojazdu, sporych, bo aż 40% zniżek na usługi serwisowe oraz darmowym przeglądem sezonowym auta (usługa możliwa do realizacji tylko raz w roku). Wizyta w warsztacie, jak wiadomo zwykle nie należy do przyjemnych, szczególnie pod względem finansowym, ale też czasowym. Dlatego Energa pomyślała także o tych klientach, którzy odwiedzając serwis muszą odczekać swoje, zanim ich auto zostanie naprawione. Zniecierpliwionym z pomocą przychodzi usługa firmy „Telewizja tam, gdzie Ty”, w ramach której klienci decydujący się na usługi Energi otrzymują dostęp do telewizji internetowej. Można ją oglądać m.in. na smartfonie czy tablecie, ale także i w telewizorze Android TV. W podstawowym pakiecie prestiżowym WP Pilot dostępne są 62 kanały – w tym 41 w HD – a opłata za pierwszy miesiąc to tylko 1 zł (każdy kolejny to koszt 29 zł brutto).

Nowe sprzęty

PGE w swoich działaniach handlowych wykorzystał real-time marketing. W związku z trwającym od dłuższego czasu, upalnym polskim latem dostawca zaproponował swoim potencjalnym klientom pakiet „Chłodna kalkulacja”. W ramach umowy PGE oferuje atrakcyjne upusty na zakup klimatyzatora ściennego Whirlpool wraz z jego montażem, a także rabaty na prąd, którego zużycie, jak wiadomo w przypadku używania klimatyzacji drastycznie wzrasta. Okazuje się, że PGE w większości swoich ofert celuje w szeroko pojęte domowe udogodnienia. Pakiet „Dom pełen światła” w ramach dodatkowych korzyści oferuje zestaw żarówek energooszczędnych marki Phillips. Konsumenci kuszeni są zatem nie tylko perspektywą oszczędności wynikającą z braku konieczności kupowania nowych żarówek do swoich domów, ale także wizją niższych opłat za prąd, dzięki mniejszemu jego zużyciu.

Pod kontrolą

Każdy z nas zna tę sytuację, gdy w domu nagle zabraknie prądu i rozpoczynają się gorączkowe poszukiwania specjalisty, który w krótkim czasie usunie usterkę. Gdy dołączymy do tego nerwową atmosferę panującą wówczas zazwyczaj między małżonkami lub partnerami uzyskamy odpowiedź na pytanie skąd w ofercie dostawcy prądu pakiet z obsługą serwisową. Z pomysłu tego skorzystał m.in. Tauron. Decydując się na zakup oferty „Prąd z Serwisantem 24H” klient otrzymuje gwarancję całodobowej pomocy elektryka w przypadku awarii wewnętrznej sieci prądu. Tauron zapewnia, że specjalista dotrze na miejsce awarii w maksymalnie 4 godziny od zgłoszenia usterki, bez względu na porę czy dzień tygodnia. Nieco inaczej wygląda kwestia serwisu, którym w ramach umowy objęte zostają także sprzęty RTV i AGD w danym gospodarstwie domowym. W przypadku awarii któregoś z nich na pomoc serwisanta możemy liczyć w ciągu maksymalnie 24 godzin od zgłoszenia i tylko w tzw. dni pracujące.

Niższe opłaty za prąd

innogy Polska oprócz wielu ciekawych rozwiązań dodatkowych postawiła również na wymierne korzyści i oferuje swoim klientom prosty i skuteczny sposób na obniżenie kwot rachunków za dostarczaną energię elektryczną. Dostawca prądu rozpoczął współpracę z platformą MAM, która każdemu swojemu użytkownikowi zwraca część wydawanych pieniędzy podczas codziennych zakupów. Jak to działa? MAM oferuje dostęp do wielu sprzedawców, tj. produktów i usług dostępnych online, jak i punktów stacjonarnych. Za każdy zakup dokonany za pośrednictwem platformy klient otrzymuje zwrot środków pieniężnych w formie tzw. Złotówek MAM, które może przeznaczyć na obniżenie i opłacenie faktur za energię elektryczną dostarczaną przez dostawcę.

Bądź smart

Decydując się na dostawy prądu od kolejnego dużego gracza – firmy Enea klienci mogą zamienić swój dom w inteligentne centrum zarządzania. A wszystko dzięki pakietowi „Enea smart”, w ramach którego otrzymują oni szereg urządzeń wpływających zarówno na codzienne funkcjonowanie, jak i jakość domowego życia. Po pierwsze nowoczesne czujniki, które mają chronić m.in. przed skutkami pożaru i włamania, po drugie system inteligentnych gniazdek, dzięki którym można kontrolować, ile prądu zużywają poszczególne urządzenia. W ramach pakietu klienci otrzymują także głowicę termostatyczną do sterowania ogrzewaniem (zarówno w domu, jak i mieszkaniu). Dostęp do urządzeń i zarządzanie nimi odbywa się za pomocą internetu, jest więc możliwe w dowolnym miejscu i czasie. To jednak nie koniec bonusów. Na deser firma oferuje swoim klientom bon zakupowy o wartości 100 zł do wykorzystania w tzw. Strefie Zakupów Enei.

Dobry przykład

Co ciekawe oferty smart domu znajdziemy także u zagranicznych dostawców prądu dostarczających energię elektryczną w różnych krajach Unii Europejskiej. Podobnie jest na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie EDF Energy oferuje klientom usługę „Smart meter”. Pozwala ona m.in. na stałe kontrolowanie dotychczasowego zużycia (a także zużycia w czasie rzeczywistym) prądu. Za pomocą małego monitora przypominającego tablet użytkownicy otrzymują wszystkie informacje o domowej sieci energii elektrycznej. Podobnie jest także w przypadku sieci zakupowych. Dostawca prądu, firma npower przy podpisaniu umowy oferuje swoim klientom bezpłatne, roczne członkostwo w programie zniżkowym Take Time Out.[1] Posiadacze karty mogą liczyć m.in. na liczne rabaty przy rezerwacji hoteli, zakupie biletów, wejściach do muzeów, czy w restauracjach.

Na zdrowie

Przeglądając oferty polskich dostawców mediów nie sposób nie zauważyć, że bardzo popularne są pakiety gwarantujące opiekę medyczną. Usługę tę, wraz z podpisaniem umowy na dostawę energii elektrycznej możemy otrzymać m.in. w PGE czy w Enerdze. Poza dostępem do lekarzy internistów, specjalistów czy transportu medycznego pakiet „Prąd z pomocą medyczną” oferowany przez Energę obejmuje także zabiegi rehabilitacyjne i pomoc fizjoterapeutów[2].

Poszukując dostawcy prądu lub decydując się na jego zmianę polski konsument ma jak widać spory wybór. Mnogość pakietów oferujących tzw. wartość dodaną, a także coraz bardziej konkurencyjne ceny to widoczny znak otwarcia rynku energetycznego. Zmiany, które zachodzą w świecie dostawców energii elektrycznej i które są definiowane potrzebą walki o konsumentów to bez wątpienia początek nowej ery, w której to klient gra główną rolę.

Magdalena Markuszewska, Head of Promotion platformy do obniżania i opłacania rachunków za media MAM

 

 

 

[2] Regulaminy i szczegółowe informacje o konkretnych pakietach dostępne są na stronach internetowych poszczególnych dostawców prądu.

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Oferta grudnia 2016 – Orange „200 zł na energię z gwarancją stałej ceny od Orange”
19 Grudzień 2016
Oferta grudnia 2016 – Orange „200 zł na energię z gwarancją stałej ceny od Orange”
Operator telefonii komórkowej w ramach swojej najnowszej oferty promocyjnej dla odbiorców energii proponuje 200 zł na opłacenie rachunków za prąd i at...
Czytaj dalej
Porównywarka cen energii – jak porównać ceny prądu
27 Czerwiec 2014
Porównywarka cen energii – jak porównać ceny prądu
O tym, że warto szukać oszczędności w obszarze zużycia energii nie trzeba specjalnie przekonywać. Co ciekawe, praktyka pokazuje, że dobrym pomysłem ni...
Czytaj dalej
Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków
08 Lipiec 2015
Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków
Rachunki za elektryczność pochłaniające sporą część naszego domowego budżetu można w bardzo prosty sposób zmniejszyć – zmienić sprzedawcę energii elek...
Czytaj dalej
Dostawcy energii elektrycznej - który jest najtańszy?
15 Kwiecień 2015
Dostawcy energii elektrycznej - który jest najtańszy?
Chcesz zmienić sprzedawcę prądu, ale nie wiesz który z nich jest najtańszy? Porównaj wszystkie propozycje. Zwróć uwagę na warunki umowy, cenniki, wnik...
Czytaj dalej
Ile energii kosztuje znalezienie najlepszej oferty?
29 Sierpień 2016
Ile energii kosztuje znalezienie najlepszej oferty?
Buty, odzież, ubezpieczenie na życie, dostawca energii – zakup tych wszystkich produktów i usług jeszcze do niedawna wymagał od konsumentów sporych na...
Czytaj dalej

Sprawdź zużycie energii dla urządzeń

łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7