Poradniki
Start Poradniki Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków
Artykuł

Jak zmienić dostawcę prądu? Wystarczy 5 kroków

Rachunki za elektryczność pochłaniające sporą część naszego domowego budżetu można w bardzo prosty sposób zmniejszyć – zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Jak to zrobić szybko, a przede wszystkim bezpiecznie?

jak zmienić dostawcę prądu

Fot. Flickr.com

Jak zmienić dostawcę prądu?

Krok 1

Wybór najkorzystniejszej oferty

Spółki obrotu energią elektryczną kuszą nie tylko atrakcyjnymi stawkami za kWh, ale i także dodatkowymi usługami w pakiecie z energią. Dlatego też warto się zastanowić czy dana propozycja sprzedawcy energii jest dla nas korzystna? Pomocna w wyborze najtańszej oferty na rynku energii może być przygotowana przez nas porównywarka cen energii.

Krok 2

Sprawdź sprzedawcę energii

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm zajmujących się sprzedażą prądu. Sprawdź sprzedawcę, z którym chcesz zawrzeć umowę. Porównywarka cen energii EnergiaDirect.pl prezentuje oferty tylko sprawdzonych sprzedawców.

Krok 3

Sprawdź wysokość opłat

Na wysokość rachunków za energię wpływa nie tylko nasze zużycie energii i stawka za kWh. Bardzo często sprzedawca energii nalicza nam także opłatę handlową czy abonamentową. Zdarza się także, że w skład rachunku wchodzą równieżopłaty za usługi dodatkowe. Warto, zatem dokładnie prześledzić nie tylko umowę na sprzedaż energii, ale i także cennik.Istotne jest też czy ceny prądu są takie same przez cały okres trwania umowy, czy też początkowo niska stawka za kWh rośnie znacząco w kolejnych miesiącach czy latach.

Krok 4

Sprawdź warunki umowy

To czy dana oferta na energię elektryczną jest opłacalna zależy także od warunków umowy. W umowie sprawdź też, jakie są opcje płatności, jaki jest okres trwania umowy oraz warunki jej wypowiedzenia. W umowach może się znaleźć także zapis, że umowa jest automatycznie przedłużana. Koniecznie przeczytaj całą zawartość umowy także tą zapisaną drobnym druczkiem. Jeśli jakikolwiek zapis budzi Twoje wątpliwości nie podpisuj umowy.

Krok 5

Upewnij się, że masz komplet dokumentów

Kurier czy przedstawiciel handlowy powinien zostawić kopie zawartej umowy na sprzedaż energii wraz z cennikiem oraz regulaminem. Wówczas w każdej chwili mamy możliwość zajrzeniado dokumentów. Warto też wiedzieć, że jeśli umowa została zawarta poza siedzibą firmy energetycznej można z niejzrezygnować w ciągu czternastu dni bez ponoszenia żadnych konsekwencji.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Przeczytaj takżeporadnik: Jak zmienić sprzedawcę prądu?

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej

Zobacz też inne wpisy

Zmiana dostawcy energii elektrycznej - ile można zaoszczędzić?
20 Listopad 2014
Od 2007 roku można zmienić sprzedawcę energii elektrycznej, dystrybutor pozostanie ten sam. Zmiana ta pozwoli zaoszczędzić nawet na dwóch fakturach w ...
5 pytań do GDF SUEZ. Wywiad z Przemysławem Chrycem
19 Wrzesień 2014
Ruszamy z cyklem wywiadów z przedstawicielami firm energetycznych. Dziś rozmowa z Przemysławem Chrycem, Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży GDF SUEZ Ene...
Jak zmienić sprzedawcę energii elektrycznej i czy warto?
18 Luty 2014
Z początkiem stycznia płacimy mniej za prąd. Średnio rachunki spadły o 2,5%. Można jednak sprawić, że energia będzie kosztować nas jeszcze mniej. Jak?...
Kiedy można powrócić do poprzedniego sprzedawcy prądu?
19 Wrzesień 2014
Zmiany są dobre ale tylko, te które dostarczają nam wymiernych korzyści. Ze zmianami dotyczącymi sprzedawcy energii bywa różnie, zatem co zrobić gdy j...
Energia z wartością dodaną
15 Październik 2018
Walka o klienta na rynku energetycznym od momentu jego uwolnienia stała się faktem. Dostawcy prądu, jak wszystkie firmy działające na rynku usług musz...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7