Wymiana licznika jest darmowa
Właścicielem urządzenia pomiarowego umieszczonego w skrzynce z tablicą rozdzielczą jest dostawca energii, dotyczy to jedynie liczników u odbiorców prowadzących gospodarstwo domowe. To on odpowiada za odczyty i sprawność urządzenia, dokonuje legalizacji. Wymiana licznika jest, więc bezpłatna, jedynie czego od nas wymaga to poświęcenia czasu aby przyjąć montera, który dokona wymiany.
Pamiętajmy, aby sprawdzić czy przed przystąpieniem do wymiany monter spisał dokładnie stan licznika, jest to ważne aby zachować ciągłość płatności. Liczydło nowego urządzenia nie będzie wyzerowane, było przecież sprawdzane czy działa prawidłowo, wykazuje, więc pomiar testowy. Ten także musi zostać spisany na protokół wymiany. Po dokonaniu formalności monter instaluje nowe urządzenie pomiarowe, w tym samym miejscu, w którym znajdował się poprzedni licznik, istotne jest założenie plomb na liczniku i w wymagających tego miejscach.
Klient otrzymuje dokument potwierdzający przeprowadzone czynności, a na nim pojawią się dane starego i nowego licznika oraz stany ich liczydeł, zaakceptowanie stanu należy potwierdzić podpisem.
Kiedy za licznik zapłacimy?
Zakup licznik przedpłatowego na wniosek odbiorcy z pewnością będzie wiązał się z kosztami. Co innego kiedy za brak opłaconych rachunków to sam dystrybutor po interwencji sprzedawcy zdecyduje, że z uwagi na nasze zaległości w opłatach ma u nas zostać zamontowany licznik pre-paid. Koszt licznika to nawet 700 złotych, wówczas urządzenie jest naszą własnością. Za zniszczenie licznika, w skutek aktu wandalizmu jak i zerwanie plomb jest karalne, w zależności od taryfy dystrybucyjnej koszt może wynieść max. 150 zł. za plombę.
Grażyna Kulik, Redaktor