Poradniki
Start Poradniki Ubezpieczenie assistance, czy warto je mieć?
Artykuł

Ubezpieczenie assistance, czy warto je mieć?

W ramach uzupełnienia poprzedniego poradnika, w którym starałam się porównać najważniejsze cechy ubezpieczeń assistance, zawierających usługę napraw elektrycznych, zamieszczam odpowiedź na pytanie zadanie w temacie.

Fot. Flickr.com
Assistance co to takiego?
Usługi assistance są coraz częściej spotykane, mogą korzystać z nich od dawna właściciele pojazdów. Najbardziej powszechne jest, bowiem dodatkowe ubezpieczenie samochodowe. Na czym polegają usługi tego typu? Assistance jest to całodobowa (zazwyczaj) ochrona jaką udzielają nam odpowiedni fachowcy w razie potrzeby. Dzwoniąc pod odpowiedni numer uzyskami sprawą pomoc odpowiedniego fachowca. We wskazanym czasie zjawi się u nas pomoc, która usunie naszą usterkę.
Czy ten rodzaj usług jest przydatny?
W sumie można powiedzieć, że nie, jest jednak ale? Ile razy w domu coś się zepsuło? Cieknie woda, zatyka się odpływ, urządzenia elektryczne nie działają albo co gorsza mamy do czynienia z awarią całej sieci. Jesteś fachowcem w tej dziedzinie, masz męża fachowca? Wy nie musicie się martwić, a inni? Jeśli znacie jakąś "złotą rączkę" która jest na wasze zawołanie przyjedzie nawet o 12 w nocy, to także śpicie spokojnie. Usługi assistane są dedykowane osobom, które, w razie awarii są zdanie na siebie. Usługa assistance daje im pewność, że jeśli zajdzie potrzeba będą wiedziały do kogo się zwrócić, z regulaminu wynika też w jakim czasie zostanie wykonana napraw.
Zalety assistance
W poradniku analiza ofert assistance widać, że niektóre usługi są darmowe, jednak korzystać z nich mogą tylko określone podmioty, dokładniej osoby, które mają podpisaną umowę z danym sprzedawcą energii elektrycznej. Jest to niewątpliwie zaleta. Kolejna to komfort jaki daje nam poczucie pewności, że jak tylko wykonamy telefon do Centrum Alarmowego to w ciągu 24 czy 48 godzin usterka będzie naprawiona. Pic na wodę! Ależ nie! Fachowcy którzy mają podpisaną umowę z Centrum Alarmowym mają obowiązek odebrać telefon, zjawić się jak najszybciej u klienta i naprawić usterkę. Jeśli tego nie zrobią czeka ich kara. Zasady są proste - dajmy Wam klienta wymagamy żądamy, a potem płacimy. Analiza regulaminu przyniosła efekty no i jeśli klient udowodni, że kontakt z Centrum Alarmowym był niemożliwy, koszty naprawy pokrywa ubezpieczyciel. Wiadomo najpierw należy to udokumentować ale nie dziwmy się, sami chcemy na wszystko dowodów inni postępują tak samo zwłaszcza jeśli w grę wchodzą pieniądze.
Polak potrafi, czyli czy warto korzystać z assistance
My Polacy znani jesteśmy z tego, że nawet jak nie potrafimy to się za to zabieramy aby nie wydać złotówki. W efekcie albo coś jest naprawione prowizorycznie albo kosztuje nas dwa razy tyle. Człowiek uczy się na błędach. Obecnie tempo życia jest coraz szybie z pracy do domu z domu do pracy, a gdzie tu jeszcze pomyśleć o zaproszeniu montera. Zanim ten się zjawi naprawi mija wiele dni, a wierzcie w dużych miastach nie jest łatwo uzyskać natychmiastową pomoc. Tak więc zadzwoniłam aby zobaczyć kiedy można uzyskać pomoc, portal z fachowcami i działam. Pierwszy nie odbiera, drugi tak, ale nie dokładnie zajmuje się tym co ja bym chciała naprawić, jak to pytam? Numer mam ze strony na której się Pan reklamuje, w dziale elektryk? Tak, tak, ale on tego typu napraw się nie podejmuje. Chodziło o sprawdzenie instalacji i ewentualną modernizację bo wysadziło mi korki. Dzwonię dalej tak mogę przyjechać ale w przyszłym tygodniu. Kolejna rozmowa "tak jestem wolny ale liczę sobie za godzinę, no i Pani ponosi koszty dojazdu oraz tych no, części i materiałów." Pamiętacie program Usterka? jeśli tak wygląda polski rynek fachowców to ja dziękuję, zapłacę za to Assistance i w razie czego będę wymagać.
Grażyna Kulik, Redaktor
Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Dla domu dom
Porównaj oferty na fotowoltaikę i oszczędzaj nawet 40%
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Klasy energetyczne – czy warto brać je pod uwagę?
12 Sierpień 2014
Obecnie już niemal każde większe urządzenie posiada etykietę energetyczną, na której znajdują się informację przede wszystkim o „prądożerności” danego...
Rodzaje gniazdek elektrycznych
29 Styczeń 2015
Gniazdko elektryczne, electrical outlet, Steckdose, toma de corriente eléctrica. Przyda Ci się wiedzieć jak się nazywa w języku państwa do, którego wy...
9 wskazówek dla wybrania najlepszej oferty
24 Sierpień 2016
Liberalizacja rynku energii elektrycznej zaoferowała odbiorcom nowe możliwości oszczędzania Narodził się jednak problem, wiemy, że wybór nie dotyczy l...
Pogotowie energetyczne
22 Październik 2015
Awaria prądu, może problem z działaniem układu pomiarowego? Z prądem nie ma żartów dlatego warto znać numer pogotowia energetycznego.
Wiedza o rynku energii
13 Wrzesień 2016
Ile wiesz na temat rynku energii, kim jest Prezes URE, jakie zadania ma OSD? Lista najczęściej zadawanych pytań, wraz z odpowiedziami na jednej stroni...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7