Poradniki
Start Poradniki Ubezpieczenie assistance, czy warto je mieć?
Artykuł

Ubezpieczenie assistance, czy warto je mieć?

W ramach uzupełnienia poprzedniego poradnika, w którym starałam się porównać najważniejsze cechy ubezpieczeń assistance, zawierających usługę napraw elektrycznych, zamieszczam odpowiedź na pytanie zadanie w temacie.

Fot. Flickr.com
Assistance co to takiego?
Usługi assistance są coraz częściej spotykane, mogą korzystać z nich od dawna właściciele pojazdów. Najbardziej powszechne jest, bowiem dodatkowe ubezpieczenie samochodowe. Na czym polegają usługi tego typu? Assistance jest to całodobowa (zazwyczaj) ochrona jaką udzielają nam odpowiedni fachowcy w razie potrzeby. Dzwoniąc pod odpowiedni numer uzyskami sprawą pomoc odpowiedniego fachowca. We wskazanym czasie zjawi się u nas pomoc, która usunie naszą usterkę.
Czy ten rodzaj usług jest przydatny?
W sumie można powiedzieć, że nie, jest jednak ale? Ile razy w domu coś się zepsuło? Cieknie woda, zatyka się odpływ, urządzenia elektryczne nie działają albo co gorsza mamy do czynienia z awarią całej sieci. Jesteś fachowcem w tej dziedzinie, masz męża fachowca? Wy nie musicie się martwić, a inni? Jeśli znacie jakąś "złotą rączkę" która jest na wasze zawołanie przyjedzie nawet o 12 w nocy, to także śpicie spokojnie. Usługi assistane są dedykowane osobom, które, w razie awarii są zdanie na siebie. Usługa assistance daje im pewność, że jeśli zajdzie potrzeba będą wiedziały do kogo się zwrócić, z regulaminu wynika też w jakim czasie zostanie wykonana napraw.
Zalety assistance
W poradniku analiza ofert assistance widać, że niektóre usługi są darmowe, jednak korzystać z nich mogą tylko określone podmioty, dokładniej osoby, które mają podpisaną umowę z danym sprzedawcą energii elektrycznej. Jest to niewątpliwie zaleta. Kolejna to komfort jaki daje nam poczucie pewności, że jak tylko wykonamy telefon do Centrum Alarmowego to w ciągu 24 czy 48 godzin usterka będzie naprawiona. Pic na wodę! Ależ nie! Fachowcy którzy mają podpisaną umowę z Centrum Alarmowym mają obowiązek odebrać telefon, zjawić się jak najszybciej u klienta i naprawić usterkę. Jeśli tego nie zrobią czeka ich kara. Zasady są proste - dajmy Wam klienta wymagamy żądamy, a potem płacimy. Analiza regulaminu przyniosła efekty no i jeśli klient udowodni, że kontakt z Centrum Alarmowym był niemożliwy, koszty naprawy pokrywa ubezpieczyciel. Wiadomo najpierw należy to udokumentować ale nie dziwmy się, sami chcemy na wszystko dowodów inni postępują tak samo zwłaszcza jeśli w grę wchodzą pieniądze.
Polak potrafi, czyli czy warto korzystać z assistance
My Polacy znani jesteśmy z tego, że nawet jak nie potrafimy to się za to zabieramy aby nie wydać złotówki. W efekcie albo coś jest naprawione prowizorycznie albo kosztuje nas dwa razy tyle. Człowiek uczy się na błędach. Obecnie tempo życia jest coraz szybie z pracy do domu z domu do pracy, a gdzie tu jeszcze pomyśleć o zaproszeniu montera. Zanim ten się zjawi naprawi mija wiele dni, a wierzcie w dużych miastach nie jest łatwo uzyskać natychmiastową pomoc. Tak więc zadzwoniłam aby zobaczyć kiedy można uzyskać pomoc, portal z fachowcami i działam. Pierwszy nie odbiera, drugi tak, ale nie dokładnie zajmuje się tym co ja bym chciała naprawić, jak to pytam? Numer mam ze strony na której się Pan reklamuje, w dziale elektryk? Tak, tak, ale on tego typu napraw się nie podejmuje. Chodziło o sprawdzenie instalacji i ewentualną modernizację bo wysadziło mi korki. Dzwonię dalej tak mogę przyjechać ale w przyszłym tygodniu. Kolejna rozmowa "tak jestem wolny ale liczę sobie za godzinę, no i Pani ponosi koszty dojazdu oraz tych no, części i materiałów." Pamiętacie program Usterka? jeśli tak wygląda polski rynek fachowców to ja dziękuję, zapłacę za to Assistance i w razie czego będę wymagać.
Grażyna Kulik, Redaktor
Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj ceny energii elektrycznej
dla domu:









Noc: 30%
Dzień: 70%
Dla domu dom
Płać za energię jak najmniej. Porównaj ceny.
firma Dla firmy

Zobacz też inne wpisy

Jak oszczędzać baterię w smartphonie?
28 Listopad 2014
Ładowarka do telefonu pobiera od 0,01-0,03 kWh, nie jest to dużo jednak włączona częściej, bądź wcale nie wyciągana z gniazdka pobierze znacznie więce...
Jak negocjować ze sprzedawcą energii?
28 Październik 2014
Każdy przedsiębiorca ma prawo wybrać dowolnego sprzedawcę energii elektrycznej. Konkurencja na rynku zaostrza się, a to daje coraz większe pole do per...
Jak funkcjonuje rynek energii  elektrycznej w Polsce?
20 Luty 2014
Choć energia elektryczna to jeden z towarów tzw. pierwszej potrzeby, to działanie rynku energii jest dla większości z nas „czarną magią”. Sprawdźmy za...
Czy warto wybrać ofertę sprzedaży prądu z gwarancją ceny?
14 Maj 2014
Sprzedawcy energii elektrycznej kuszą konsumentów ofertami z gwarancją ceny. Czy takie rozwiązanie jest zawsze korzystne? Warto się na to skusić?...
Kalkulator energii – ile kosztuje używanie urządzeń elektrycznych?
02 Kwiecień 2014
Energia elektryczna to niewątpliwie jeden z najbardziej niezbędnych do życia mediów. Absorbuje jednak znaczą część domowego budżetu. Co zrobić, aby ra...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7