Ilona Mroczek, Project Manager, Energetyczne Centrum S.A.
W latach 2011-2013 sprzedawcę gazu zmieniło zaledwie 429 konsumentów, a w roku ubiegłym już 6578. To duży progres, jednak nadal niewiele osób wie, że prawo do takiej zmianyposiada. Jak wygląda i ile trwa procedura zmiany sprzedawcy gazu?
Ilona Mroczek, Project Manager, Energetyczne Centrum S.A.: Wzrost dynamiki zmiany sprzedawcy gazu to miarodajny czynnik pokazujący rozwój konkurencji na rynku błękitnego paliwa. Monopol się skończył wraz z przyznaniem przez Urząd Regulacji Energetyki taryfy na sprzedaż gazu alternatywnym sprzedawcom. Mimo, że liczba podmiotów, które zmieniły sprzedawcę gazu nie jest wysoka to z roku na rok przybywa zarówno gospodarstw domowych jak i instytucji decydujących się na wybór alternatywnej oferty zakupu gazu.
Świadomość konsumentów w zakresie zmiany sprzedawcy gazu jest niestety wciąż bardzo niska.Tymczasemzmiana podmiotu sprzedającego błękitną energię jest porównywalnie prosta do zmiany operatora sieci komórkowej czy Internetu. Wszelkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy przejmuje na siebie nowy podmiot a umowę można podpisać nie wychodząc z domu. Ważne by dokładnie zapoznać się ze wszystkimi dokumentami, które podpisujemy. Dlatego spotykamy się z naszymi Klientami w ich domach, żeby mieli czas na zadanie pytań i rozwiązanie wszelkich wątpliwości.
Jeżeli umowę podpisujemy na etapie sprzedaży telesales, to tak jak przy podpisywaniu umowy w domu, mamy 14 dni na odstąpienie od niech bez żadnych konsekwencji. Czyli mamy dodatkowe dwa tygodnie na spokojną analizę dokumentów i skonfrontowanie oferty z dotychczasowymi wydatkami.Sam proces przełączenia do nowego sprzedawcy trwa około 3 miesięcy. Cała procedura jest bezpłatna i nie niesie za sobą konieczności wymiany instalacji.
Czy istnieje jakieś ryzyko związane ze zmianą sprzedawcy gazu? Wiele osób obawia się np. przerw w dostawie gazu.
IM: Nie ma żadnego ryzyka związanego ze zmianą sprzedawcy paliwa gazowego. O żadnych przerwach w dostawie nie ma absolutnie mowy. Cały proces jest bezpieczny i przebiega właściwie niezauważenie przez Klienta. Jedyne co się zmienia, to podmiot wystawiający rachunki.
Dlaczego warto zmienić sprzedawcę błękitnego paliwa? Ile na takiej zmianie może zaoszczędzić gospodarstwo domowe, a ile firma?
IM: Odpowiedź jest prosta – zmiana sprzedawcy na tańszego generuje realne oszczędności. Ile Klient zaoszczędzi to zależy przede wszystkim od tego ile gazu zużywa. Im większe zużycie, tym oszczędności będą większe. Przykładowo, maksymalna oszczędność dla gospodarstwa domowego zużywającego 24 000 kWh paliwa gazowego rocznie (grupa taryfowa W3) względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok. 400 zł brutto na przełomie 3letniej umowy.Jeśli chodzi o przykładowąoszczędność małej firmynp. zakład fryzjerskiprzy zużyciugazu do celów opałowych44000 kWh rocznie (grupa taryfowa W3) względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok.450złbruttow czasie2letniej umowy.Dla porównania piekarnia – zużycie gazu do celów opałowych88000 kWh paliwa gazowego rocznie (grupa taryfowa W4) -względem cen taryfowych obecnego dostawcy wyniesie ok.900złbruttow ciągu 2 lat.
Błękitna Energia to nowa marka Energetycznego Centrum. Czym wasza oferta wyróżnia się na tle konkurencji?
IM: Po pierwsze jesteśmy pierwszym alternatywnym sprzedawcą, który przygotował tak kompleksową ofertę dla gospodarstw domowych. Mamy doświadczenie w sprzedaży i obsłudze Klienta, bo od 2011 roku działaliśmy na rynku energii elektrycznej. Po drugie sprzedajemy gaz tańszy o kilka procent w stosunku do obecnego dostawcy. I w końcu po trzecie, to co nas wyróżnia to proces sprzedaży - sprzedajemy swoje usługi w systemie D2D, czyli odwiedzamy Klientów w domu. W ten sposób nasi specjaliści mają możliwość dokładnego wytłumaczenia potencjalnemu Klientowi, na czym polega zmiana sprzedawcy gazu i ile Klient może na niej zaoszczędzić.
Rozmawiała: Agnieszka Kierzkowska