Informer – Tauron awarie
Aplikacja ma sama rozpoznawać, którzy odbiorcy nie mają zasilania z powodu zaplanowanej przerwy w dostawie prądu albo na skutek awarii. Cytowany w komunikacie Tauronu Grzegorz Krajewski, dyrektor departamentu operatora sieci zapewnia, że klienci będą otrzymywać e-mailem lub sms-em informacje o terminie przerwy w dostawie energii elektrycznej oraz planowanego przywrócenia dostaw. Informer posiada także moduł raportowy, za pomocą którego będzie można analizować przeprowadzone kampanie powiadomień. Tauron aplikacje zamierza zastosować również do powiadomień o wprowadzeniu ograniczeń deficytowych oraz wysyłki innych wiadomości dot. dostawy prądu.
Przerwy w dostawie energii
Tauron od kilku lat inwestuje w system powiadamiania o przerwach w dostawach prądu. Na infolinii pogotowia energetycznego 991 zainstalowano moduł IVR, który daje możliwość interaktywnej obsługi osoby telefonującej. Odbiorca energii zaraz po wybraniu numeru zostaje poinformowany, gdzie nie ma prądu oraz kiedy zostanie przywrócone zasilanie. Informacje na temat przerw w dostawach energii można znaleźć także na stronie internetowej dystrybutora, gdzie znajduje się wyszukiwarka awarii. Brak prądu można zgłosić również za pomocą specjalnego formularza internetowego. Informacja z niego natychmiast trafia do programu, który obsługują dyspozytorzy pogotowia energetycznego.
Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna