Rejestracja w eBOK PGE – jak zacząć?
Klienci PGE mogą korzystać z elektronicznego biura obsługi klienta jeśli zarejestrują się wpisując odpowiednie dane na formularzu. Podczas rejestracji potrzebne będą dane takie jak nr licznika, identyfikator czyli nr płatnika, nr faktury. Aktywacja konta odbywa się po kliknięciu linku aktywacyjnego jaki otrzymamy na podany adres e-mail.
Co umożliwiaelektroniczne BOK?
- Otrzymasz wzory przelewu, każdy Klient wybiera dogodną formę płatności, jeśli zdecydowałeś się by płatności dokonywać w placówce pocztowej za pomocą eBOK wydrukujesz przelewy, elektroniczny system bankowy automatycznie przeniesie Cię też do płatności on-line jeśli tylko możesz wykonywać przelewy internetowe ze swojego banku.
- Dostęp do płatności bieżących, sprawdzisz ile masz do zapłacenia, czy czasem nie zalegasz, z którąś z płatności, lepiej monitorować płatności bowiem nieuregulowana faktura to zagrożenie odcięcia prądu, jednak zanim to się stanie otrzymasz upomnienie.
- System umożliwia podgląd i wydruk blankietu do zapłat, ten punkt potwierdza, że możesz uregulować swoje płatności w dogodny sposób.
- Dostęp do listy faktur zawierających podstawowe dane np. nr faktury, suma faktury VAT, te informacje mogą przydać się gdy chcesz skontaktować się z biurem obsługi, musisz uzupełnić formularz, czy wnosisz reklamację.
- Dostęp do szczegółowych informacji np. nr licznika, adres licznika, daty odczytów licznika, ta funkcja pomoże Ci monitorować twoje płatności jak i przyda się w przypadku gdy chcesz przepisać licznik na innego domownika, wówczas nie obejdzie się bez znajomości podstawowych danych.
- Wykres zużycia energii czyli graficzne przedstawienie zużycia, uśrednione do jednego miesiąca, dzięki tej opcji dowiesz się czy w jakimś konkretnym dniu Twoje zużycie nie wzrosło, szybko też uświadomisz sobie co spowodowało taki skok, może to czas by odmrozić lodówkę albo czas by przeprowadzić badanie sieci.
- Informacje na temat usterek, dostęp do listy usterek, jeśli Twój licznik był kiedyś wymieniany bądź na Twojej linii wykryto awarię dowiesz się o tym z tej zakładki.
- Pole kontaktu ułatwiające szybki kontakt z PGE, masz pytania, wątpliwości, może chcesz by przedstawiono Ci ofertę, możesz skorzystać z tego pola.
- Dostęp do kalkulatora taryf, szybko wyliczysz czy opłaca Ci się zmienić taryfę, pomoże CI też graficzne przedstawienie, dzięki któremu porównasz czy w godzinach nocnych Twoje zużycie wzrasta.
- Przeprowadzenie zmiany danych adresowych, jeśli przeprowadzisz się nie obejdzie się bez wizyty w biurze obsługi, bowiem przepisanie licznika wymaga podpisania dokumentów, ale numer telefonu czy adres skrzynki mailowej zmienisz bez problemu.
- Porównanie odczytu licznika ze stanem faktycznym,
- Dystrybucja/sprzedaż dowiesz jak kształtują się płatności w tych dwóch obszarach, dystrybucja odnosi się do usługi przesyłu a sprzedaż to opłaty za faktycznie zużycie energii.
Poprzez formularze znajdujące się na stronach oddziałów dystrybucyjnych, także można zarejestrować się do elektronicznego biura obsługi, który jest dedykowany dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
Dostępna jest już nowa wersja eBOK PGE.
Grażyna Kulik, Redaktor